Genel Bilgi
Birim | CEYHAN MESLEK YÜKSEKOKULU |
Sivil Savunma ve İtfaiyecilik | |
Kod | SSI160 |
Ad | Afet Yönetimi II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. MURAT KULOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. MURAT KULOĞLU
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Afet yönetimi hakkında bilgi edinmek
Dersin İçeriği
Afet ve afet yönetimi,Afet denklemi ve bileşenleri, Afet yönetiminin hazırlıklı olma, zarar azaltma, müdahale ve iyileştirme aşamalarındaki çalışmalar, Afet yönetiminin gelişimi, Gelişmiş ülkelerin ve ülkemizin afet yönetimi sistemi,Türkiye Afet Müdahale Planını (TAMP)
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
1.Kadıoğlu, M. (2011). Afet Yönetimi: Beklenilmeyeni Beklemek En Kötüsünü Yönetmek (2. Bs). İstanbul: Kültür Sanat Basım Evi. ISBN: 978-605-67424-4-6 2.Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı (AFAD), (2014). Açıklamalı Afet Yönetimi Terimleri Sözlüğü. Ankara. ISBN : 978 - 975 - 19 - 6271 – 3 3.Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı (AFAD), (2013). Türkiye Afet Müdahale Planı. Ankara. 4.Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı (AFAD), (2019). Türkiye’de Afet Yönetimi ve Doğa Kaynaklı Afet İstatistikleri. Ankara.
Notlar
Ders sunuları ve notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Afet ve afet yönetimi kavramlarını bilir |
ÖÇ02 | Afet denklemini ve bileşenlerini bilir |
ÖÇ03 | Afet yönetiminin hazırlıklı olma, zarar azaltma, müdahale ve iyileştirme aşamalarındaki çalışmaları bilir |
ÖÇ04 | Afet yönetiminin gelişimini bilir |
ÖÇ05 | Gelişmiş ülkelerin ve ülkemizin afet yönetimi sistemini bilir |
ÖÇ06 | Türkiye Afet Müdahale Planını (TAMP) bilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yanma ve yangın kimyasını ifade eder. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlk yardım ve kurtarma tekniklerini sıralar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sivil Savunma ve İtfaiyecilik temel kanun ve yönetmelikleri seçer. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sivil Savunma ve İtfaiyecilikte kullanılan ekipmanları listeler. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yangın önlemede kullanılan aktif ve pasif önlemleri özetler. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Afetlere karşı kurtarma araç ve metodlarının kullanım tekniklerini uygular. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yangın önleme ve denetleme çalışmalarını sorgular. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yangın söndürme cihazlarıyla başlangıç yangınlarına müdahaleyi yapar. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Hava teneffüs cihazlarını kullanır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yangın kişisel koruyucu ekipmanlarını kullanır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İlkyardım ve kurtarma ekipmanlarını kullanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yangın sonrası inceleme ve yangın raporu hazırlar. | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İtfaiyeciliğin bağlayıcı kanun, yönetmelik ve yönergelerini takip eder ve gelişen teknolojiye uygunluk sağlayabilmesi için yenilikler önerir. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İş güvenliği yasa ve yönetmelikleri ile iletişim teknolojilerini takip eder. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mesleki etik değerlerine uygun davranır. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Afet ve afet yönetimi kavramları | Konunun ders notlarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
2 | Afet denklemi ve bileşenleri | Konunun ders notlarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
3 | Afet yönetiminin aşamaları I | Konunun ders notlarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
4 | Afet yönetiminin aşamaları II | Konunun ders notlarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
5 | Afet yönetiminde risk ve zarar azaltma çalışmaları | Konunun ders notlarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
6 | Afet yönetiminde hazırlık çalışmaları | Konunun ders notlarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
7 | Afet yönetiminde müdahale çalışmaları | Konunun ders notlarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Afet yönetiminde iyileştirme çalışmaları | Konunun ders notlarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
10 | Afet Yönetiminin Gelişimi | Konunun ders notlarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma |
11 | Gelişmiş ülkelerin afet yönetimi sistemleri I | Konunun ders notlarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
12 | Gelişmiş ülkelerin afet yönetimi sistemleri II | Konunun ders notlarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
13 | Ülkemizde Afet Yönetimi Sistemi | Konunun ders notlarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
14 | Türkiye Afet Müdahale Planı (TAMP) I | Konunun ders notlarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
15 | Türkiye Afet Müdahale Planı (TAMP) II | Konunun ders notlarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ara Sınav | 100 | 40 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |