Genel Bilgi
Kod | TAM153 |
Ad | Matematik-I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | TB Temel Bilim Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. NECLA ÖZTELLI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. NECLA ÖZTELLI
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Tarım makineleri ile ilgili poblemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan matematiksel temel bilgileri vermek
Dersin İçeriği
Sayılar, cebir, Denklemler ve Eşitsizlikler, Birim Dönüştürme, Fonksiyonlar, Logaritma, Trigonometri, Geometri
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
1) BALCI, M., 1999. Genel Matematik. Balcı Yayınları, Cilt I, Ankara, 418s. 2) BOZYOKUŞ, H, ÇELİK, B., ÇELİK N., EZENTAŞ, R., ÖZDEN H. 2012. Mesleki Matematik, Dora Yayınları, Bursa, 306s. 3) AKDENİZ, F., DÖNMEZ, D., TEMİZYÜREK, A., AYDIN, E., YÜKSEL, G., KARAKUŞ, Y.,. 2003. Meslek Yüksekokulları İçin Temel Matematik. Çukurova Üniversitesi - Fen Edebiyat Fakültesi, Adana, 415s.
Notlar
Ders Notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tarım makinelerı ile ilgili problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan matematiksel temel bilgileri öğrenir ve uygular. |
ÖÇ02 | Sayılar ile ilgili problemleri çözmeyi öğrenir |
ÖÇ03 | Denklem ve eşitsizlikler ile ilgili problemleri çözmeyi öğrenir |
ÖÇ04 | Logaritmayı öğrenir ve ilgili problemleri çözer. |
ÖÇ05 | Geometriyi ve geometrik şekilleri öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım makinaları eğitimine alt yapı oluşturacak şekilde temel bilim, mühendislik, genel tarım ve tarım makinaları ile diğer sosyal-kültürel konularda temel kavramları ifade eder. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarımsal üretimde doğal ve fosil kökenli enerji kaynaklarının kullanılma ve korunum olanaklarının altını çizer. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım makinalarının imalat yöntemlerini ve malzemeleri tanır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincine varır ve girişimcilik ve yenilikçilik konularının önemini ifade eder. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım makinalarının temel uygulamalarında makinaların ayar, bakım ve tarlada kullanımını ve sorunlarını ifade eder. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım işletmelerinde mekanizasyona uygun sürdürülebilir üretim modellerini uygular, optimum mekanizasyon zincirinin oluşturur, işletmeciliğini yapar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Üç boyutlu tasarım yazılımlardan en az birisini tanır. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım makinaları imalatına dönük yasa ve yönetmelikleri listeler. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitkisel ve hayvansal üretimde tarımsal mekanizasyon kapsamında çözülebilecek sorunları tespit eder, mevcut tarım makinaları içinden seçim yapar. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal, uluslar arası proje kaynaklarını, başvuru, kabul ve izleme süreçlerini listeler. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım ve tarım makinaları ile ilgili ulusal-uluslar arası yasal düzenlemeleri ifade eder. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım makinaları tasarım ve imalatında üç boyutlu katı modelleme kavramının önemini açıklar. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım makinalarına uygun malzeme seçer. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki anlamda kendini geliştirebilmek için başvurulması gereken yöntemleri tanır. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım Makinaları Alanında yeterli altyapıya sahip olur. | |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarımsal mekanizasyon konusunda AR-GE veya uygulama projesi hazırlar, tasarım ve imalat faaliyetlerini gerçekleştirir. | |
PÖÇ17 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarım makinalarının üretimi, pazarlanması ve servis ağı oluşturulması işlerini planlar ve yönetir. | |
PÖÇ18 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarım makinaları tasarımına dönük yeni uygulama ve yazılımları çalıştırır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarım makinaları sektörünün imalat sanayi, kamu kurumları ve meslek odaları temsilcileriyle staj, uygulama, güncel sorunları izleme kapsamında iletişim kurar, farklı çalışma ortamlarında sorumluluk üstlenir. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarım makinaları alanında çalışan firmalara AR-GE ve teknoloji geliştirme konusunda destek olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sayılar, cebir | Konunun ders notlarından çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Denklemler ve eşitsizlikler | Konunun ders notlarından çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Birim dönüştürme | Konunun ders notlarından çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Fonksiyonlar-I | Konunun ders notlarından çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Fonksiyonlar-II | Konunun ders notlarından çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Logaritma-I | Konunun ders notlarından çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Logaritma-II | Konunun ders notlarından çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Konunun ders notlarından çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Trigonometri-I | Konunun ders notlarından çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Trigonometri-II | Konunun ders notlarından çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Trigonometri-Uygulama I | Konunun ders notlarından çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Trigonometri-Uygulama II | Konunun ders notlarından çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Geometri-I | Konunun ders notlarından çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Geometri-II | Konunun ders notlarından çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Geometri-III | Konunun ders notlarından çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |