Genel Bilgi
Kod | BUSZ205 |
Ad | Organization and Management |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. BAHATTİN KARADEMİR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. BAHATTİN KARADEMİR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı organizasyonların ve işletme yönetiminin temel kavram, ilke ve uygulamaların tanıtılmasıdır.
Dersin İçeriği
Bu ders organizasyonlar ve türleri, yönetim ve yönetim sürecinin planlama, örgütleme, yönlendirme ve kontrol işlevlerine odaklanır.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Yönetim (13. Baskı) /Yazarlar: Stephen P. Robbins, Mary Coulter, Yayınevi: Pearson Education Limited, Baskı Yılı 2016
Notlar
HBR Esaslar/Yayınevi: Optimist Yayınevi, Yayın Yılı: 2012. HBR Yeni Yönetici/Yayınevi: Optimist Yayınevi/Yayın Yılı: 2019
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Yönetim kavram ve esaslarını tanımlar. |
ÖÇ02 | Yönetim biliminin gelişimini ve yönetim teorilerini açıklar. |
ÖÇ03 | Rasyonel karar verme sürecini açıklar. |
ÖÇ04 | Yönetimin planlama, örgütleme, yönlendirme ve kontrol işlevlerini tanımlar ve açıklar. |
ÖÇ05 | Örgütlerde grupları ve takımları tanımlar. |
ÖÇ06 | Örgütsel değişimi ve örgütlerde çatışmayı açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme ile ilgili kavramları ve birbirleriyle olan ilişkilerini açıklama | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme yönetiminin temel kuramsal modellerini, sayısal ve istatistik yöntemlerini açıklama | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel ekonomi kavramlarının işletme yönetimi kavramlarıyla ilişkisini açıklama | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal, sayısal ve istatistik yöntemlerin nasıl uygulanacağını açıklama | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal, sayısal ve istatistik yöntemlerin oluşturulması/uygulanması sonucu elde edilen sonuçların nasıl yorumlanacağını açıklama | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme yönetimi yöntemlerini temel adımlarını izleyerek uygulama | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirleme | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşletme yönetimi yöntemlerinin uygulanması sonucu elde edilen sonuçları değerlendirme | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanma | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Temel kurumsal kaynak planlama paket programlarını kullanma | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde etkin biçimde çalışma | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileme | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanarak elde ettiği bilgileri etkin biçimde sunma | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanma | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Elde ettiği bilgileri ve yorumlarını yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade etme | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgulayarak, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri uygulama | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İşletmeci bakış açısıyla toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranma | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirleme | 5 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İşletmelerin faaliyetlerini etkileyen sektör yapısı, rekabet, teknoloji, ekonomi, siyaset, kültür gibi dış çevre unsurların işletmeler üzerindeki etkisini yorumlama | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Örgütler ve Yönetim | Bölüm 1: İşyerinde Yöneticiler (s.34-54) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Yönetimin Tarihi | Ek Modül: Yönetimin Tarihi (s.58-71) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Karar Almak | Bölüm 2: Karar Almak (s.72-101). | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Dış Çevre ve Örgüt Kültürü | Bölüm 3: Dış Çevreyi Anlamak ve Örgüt Kültürünü Yönetmek (s.102-127). | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Küresel Bir Çevrede Yönetmek | Bölüm 4: Managing in a Global Environment (s.128-153). | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Değişim ve Yenilik Yönetimi | Bölüm 7: Değişim ve Yenilik Yönetimi (s.212-245). | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Örnek Olay İncelemesi 1 | Örnek Olay İncelemesi 1: Şilili Maden Kurtarma Ekibinden Liderlik Dersleri (HBR Temmuz Ağustos 2013) | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Planlama: İş Etkinliklerini Planlamak | Bölüm 8: İş Etkinliklerini Planlamak (s.246-265) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Örgütleme: Organizasyon Yapısı 1 | Bölüm 10: Organizasyon Yapısını Tasarlamak-Basit Tasarımlar (s.320-343). | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Örgütleme: Organizasyon Yapısı 2 | Bölüm 11: Organizasyon Yapısını Tasarlamak-Uyum Sağlayan Tasarımlar (s.344-367). | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Yönlendirme: Çalışanları Motive Etmek | Bölüm 16: Çalışanları Motive Etmek (s.492-521). | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Yönlendirme: Etkili Bir Lider Olmak | Chapter 17: Etkili Bir Lider Olmak (s.522-553). | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Gözlemlemek ve Kontrol Etmek | Bölüm 18: Gözlemlemek ve Kontrol Etmek (s. 554-615). | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Örnek Olay İncelemesi 2 | Örnek Olay İncelemesi 2: Ferguson'ın Formülü (HBR Ekim 2013) | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 10 | 20 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 134 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,36 | ||
AKTS | 5 AKTS |