Genel Bilgi
Kod | BUSS401 |
Ad | Entrepreneurship |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MEHMET TURAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. MEHMET TURAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Başkaları için çalışmanın yanı sıra kendini işini kurabilecek özelliklere, bilgi ve yetkinlikler sahip olması hedeflenmektedir. Ayrıca öğrencilerin kendilerinde var olan girişimcilik özelliklerini ortaya çıkarmaları ve bunları geliştirebilmeleri için gerekli donanımı kazanmaları amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Girişim, Girişimcilik, İş fikri, İş planı, İş fırsatları
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Entrepreneurship: Successfully Launching New Ventures (What's New in Management) by Bruce Barringer (Author), R Ireland (
Notlar
Small Business management: entrepreneurship and beyond Timotty S. Hatten
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Girişim ve girişimcilik kavramlarını açıklar. |
ÖÇ02 | Yeni ve özgün bir iş fikri geliştirir. |
ÖÇ03 | Bir iş planının uygunluğuna yönelik analitik ve kritik düşünme becerilerini geliştirir. |
ÖÇ04 | çevredeki iş fırsatlarını tanır. |
ÖÇ05 | İyi bir girişimci profilinin ve girişimcinin işletmeler için oynadığı rolü anlar. |
ÖÇ06 | Geliştirdiği özgün iş fikrini İş planına dönüştür |
ÖÇ07 | hazırladığı iş planını topluluğa sunar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme ile ilgili kavramları ve birbirleriyle olan ilişkilerini açıklama | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme yönetiminin temel kuramsal modellerini, sayısal ve istatistik yöntemlerini açıklama | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel ekonomi kavramlarının işletme yönetimi kavramlarıyla ilişkisini açıklama | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal, sayısal ve istatistik yöntemlerin nasıl uygulanacağını açıklama | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal, sayısal ve istatistik yöntemlerin oluşturulması/uygulanması sonucu elde edilen sonuçların nasıl yorumlanacağını açıklama | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme yönetimi yöntemlerini temel adımlarını izleyerek uygulama | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirleme | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşletme yönetimi yöntemlerinin uygulanması sonucu elde edilen sonuçları değerlendirme | 4 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanma | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Temel kurumsal kaynak planlama paket programlarını kullanma | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde etkin biçimde çalışma | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileme | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanarak elde ettiği bilgileri etkin biçimde sunma | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanma | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Elde ettiği bilgileri ve yorumlarını yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade etme | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgulayarak, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri uygulama | 4 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İşletmeci bakış açısıyla toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranma | 4 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirleme | 3 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İşletmelerin faaliyetlerini etkileyen sektör yapısı, rekabet, teknoloji, ekonomi, siyaset, kültür gibi dış çevre unsurların işletmeler üzerindeki etkisini yorumlama | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Girişimciliğin tanımı | Kattleen Allen, (p. 9-32) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | İş fırsatlarının tanımlanması | Kattleen Allen, (p. 33-44) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Pazar taraması | Kattleen Allen, (p. 45-56) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Müşteri tercihlerinin belirlenmesi | Kattleen Allen, (p. 59-72) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Pazara yönelik ürün ve hizmetlerin tasarlanması | Kattleen Allen, (p. 73-86) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Ürün ve hizmetlerin korunması | Kattleen Allen, (p. 87-102) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Ürün ve hizmetlerin dağıtımı | Kattleen Allen, (p. 121-130) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Başlangıç takımının oluşumu | Kattleen Allen, (p. 131-148) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Yeni girişim için finansal ihtiyaçların belirlenmesi | Kattleen Allen, (p. 149-168) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | İş planının hazırlanması | Kattleen Allen, (p. 171-186) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | İşin başlangıcı için para kaynaklarının elde edilmesi | Kattleen Allen, (p. 187-204) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | İşin büyümesinin planlanması ve örgütlenmesi | Kattleen Allen, (p. 235-268) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Müşteriye ulaşılması | Kattleen Allen, (p. 269-310) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Öğrenci sunumları | Sunumların hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |