BUSS403 Sales Management

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ
İŞLETME PR. (İNGİLİZCE)
Kod BUSS403
Ad Sales Management
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. HATİCE DOĞAN SÜDAŞ
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. HATİCE DOĞAN SÜDAŞ (Güz) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders, öğrencilere satış yönetimi süreçlerini öğretmek, etkili satış stratejileri geliştirmelerini sağlamak ve satış ekiplerini yönetme becerileri kazandırmayı amaçlar. Satış teknikleri, müşteri ilişkileri, satış performansının ölçülmesi ve dijital satış yönetimi gibi konular ele alınarak, öğrencilerin hem bireysel hem de kurumsal düzeyde başarılı bir satış yönetimi süreci yürütebilmesi hedeflenir.

Dersin İçeriği

Ders İçeriği: Satış Yönetimine Giriş Satış yönetiminin tanımı ve önemi Satış süreci ve temel unsurlar Satış yönetimi ile pazarlama ilişkisi Satış Teknikleri ve Stratejileri Geleneksel ve modern satış teknikleri Müşteri ihtiyaçlarını belirleme ve çözüm sunma B2B ve B2C satış stratejileri Satış Tahmini ve Hedef Belirleme Pazar analizleri ve satış tahminleme yöntemleri Satış hedefleri belirleme ve KPI yönetimi Satış bütçesi ve kaynak planlaması Dijital Satış Yönetimi ve Teknoloji Kullanımı E-ticaret ve online satış yönetimi Satışta yapay zeka ve veri analitiği Sosyal medya ve dijital pazarlama entegrasyonu Satış Performansının Ölçülmesi ve Değerlendirilmesi Satış raporları ve analiz teknikleri Satış performansını artırmaya yönelik stratejiler Satış sonrası hizmetler ve müşteri deneyimi yönetimi

Dersin Ön Koşulu

Bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Cialdini, R. B., & Cialdini, R. B. (2007). Influence: The psychology of persuasion (Vol. 55, p. 339). New York: Collins. Blount, J. (2020). Virtual selling: a quick-start guide to leveraging video, technology, and virtual communication channels to engage remote buyers and close deals fast. John Wiley & Sons. Ingram, T. N., LaForge, R. W., Avila, R. A., Schweper Jr, C. H., & Williams, M. R. (2019). Sales management: Analysis and decision making. Routledge.

Notlar

Online makale veri tabanları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Satış yönetimi ile ilgili temel kavramları, süreçleri ve stratejileri tanımlar.
ÖÇ02 Farklı satış tekniklerini ve müşteri ilişkileri yönetimi süreçlerini açıklar.
ÖÇ03 Satış sürecinde etkili müşteri iletişimi ve müzakere tekniklerini kullanarak gerçek hayat senaryolarında uygulama yapar.
ÖÇ04 Satış performansına etki eden faktörleri analiz ederek, satış verilerini yorumlar.
ÖÇ05 Bir işletme veya ürün için satış stratejileri geliştirerek yeni pazarlama ve satış planları tasarlar.
ÖÇ06 Farklı satış yönetimi yaklaşımlarını karşılaştırarak, güçlü ve zayıf yönlerini değerlendirir.
ÖÇ07 Satış sürecinde karşılaşılabilecek itiraz ve müşteri memnuniyetsizliği gibi sorunlara yönelik çözüm önerileri üretir.
ÖÇ08 E-ticaret, CRM ve dijital satış platformlarını etkin şekilde kullanarak satış süreçlerini optimize eder.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletme ile ilgili kavramları ve birbirleriyle olan ilişkilerini açıklama 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletme yönetiminin temel kuramsal modellerini, sayısal ve istatistik yöntemlerini açıklama
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel ekonomi kavramlarının işletme yönetimi kavramlarıyla ilişkisini açıklama
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal, sayısal ve istatistik yöntemlerin nasıl uygulanacağını açıklama
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal, sayısal ve istatistik yöntemlerin oluşturulması/uygulanması sonucu elde edilen sonuçların nasıl yorumlanacağını açıklama
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletme yönetimi yöntemlerini temel adımlarını izleyerek uygulama 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirleme 5
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İşletme yönetimi yöntemlerinin uygulanması sonucu elde edilen sonuçları değerlendirme 5
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanma
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Temel kurumsal kaynak planlama paket programlarını kullanma
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bireysel olarak ve/veya ekip içinde etkin biçimde çalışma 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileme 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanarak elde ettiği bilgileri etkin biçimde sunma 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanma 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Elde ettiği bilgileri ve yorumlarını yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade etme 5
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgulayarak, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri uygulama 5
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik İşletmeci bakış açısıyla toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranma 4
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirleme 4
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik İşletmelerin faaliyetlerini etkileyen sektör yapısı, rekabet, teknoloji, ekonomi, siyaset, kültür gibi dış çevre unsurların işletmeler üzerindeki etkisini yorumlama 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Satış Yönetimine Giriş İlgili bölümleri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Satış Süreci ve Aşamaları İlgili bölümleri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
3 Bölge ve Zaman Yönetimi İlgili bölümleri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
4 Satış Bütçesi İlgili bölümleri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay
5 Satış Gücünün Organizasyonu İlgili bölümleri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Satışçıların Tedariki ve Seçimi İlgili bölümleri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Rol Oynama
7 Satışçı Eğitimi İlgili bölümleri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
8 Arasınav Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Satış Yönetiminde Liderlik İlgili bölümleri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Satışçı Motivasyonu İlgili bölümleri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Satış Yönetiminde Ücretlendirme İlgili bölümleri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Satışçı Performans Değerlemesi İlgili bölümleri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
13 Satışta Etik İlgili bölümleri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 İnternette Satış,Uluslararası Satış İlgili bölümleri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
15 Proje Sunumları Sunuma hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
16 Final sınavı Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Final sınavı Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri

Değerlendirme Türü Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi
1. Ara Sınav 100 40
Genel Değerlendirme
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam 100 40
1. Yıl Sonu Sınavı - 60
Genel Toplam - 100


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 27.02.2025 12:13