Genel Bilgi
Kod | BUSS406 |
Ad | International Management |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. BAHATTİN KARADEMİR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, uluslararası ortamda iş yapan işletmelerin yönetim karar ve uygulamalarının anlaşılmasına yönelik bir bakış açısı geliştirmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders uluslararası işletmeciliğin strateji, örgüt kültürü, örgütsel davranış ve insan kaynakları konularına odaklanır.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
International Management: Culture, Strategy, and Behavior (10. Baskı)/ Yazarlar: Fred Luthans, Jonathan P. Doh,, Yayınevi: Mc Graw Hill, Yıl: 2018
Notlar
Uluslararası İşletmecilik: Küreselleşmenin Zorlukları (Sekizinci Basımdan Çeviri)/ Yazarlar: John J. Wild, Kenneth L. Wild, Çeviri Editörü: Güler Sağlam Arı, Kenneth L. Wild; Yayınevi: Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık , Yıl: 2017
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Küreselleşmeyi ve uluslararası ticari ilişkileri açıklar. |
ÖÇ02 | Uluslararası yönetimde kültürün rolünü tanımlar. |
ÖÇ03 | Uluslararası stratejik yönetim süreçlerini tanımlar. |
ÖÇ04 | Uluslararası işletmecilikte farklı kültürlerden insanların motivasyonunu açıklar. |
ÖÇ05 | Uluslararası işletmecilikte farklı kültürlerden insanların yönlendirilmesini açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme ile ilgili kavramları ve birbirleriyle olan ilişkilerini açıklama | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme yönetiminin temel kuramsal modellerini, sayısal ve istatistik yöntemlerini açıklama | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel ekonomi kavramlarının işletme yönetimi kavramlarıyla ilişkisini açıklama | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal, sayısal ve istatistik yöntemlerin nasıl uygulanacağını açıklama | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal, sayısal ve istatistik yöntemlerin oluşturulması/uygulanması sonucu elde edilen sonuçların nasıl yorumlanacağını açıklama | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme yönetimi yöntemlerini temel adımlarını izleyerek uygulama | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirleme | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşletme yönetimi yöntemlerinin uygulanması sonucu elde edilen sonuçları değerlendirme | 4 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanma | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Temel kurumsal kaynak planlama paket programlarını kullanma | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde etkin biçimde çalışma | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileme | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanarak elde ettiği bilgileri etkin biçimde sunma | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanma | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Elde ettiği bilgileri ve yorumlarını yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade etme | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgulayarak, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri uygulama | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İşletmeci bakış açısıyla toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranma | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirleme | 5 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İşletmelerin faaliyetlerini etkileyen sektör yapısı, rekabet, teknoloji, ekonomi, siyaset, kültür gibi dış çevre unsurların işletmeler üzerindeki etkisini yorumlama | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş: Küreselleşme ve Uluslararası Bağlar | Bölüm 1: Küreselleşme ve Uluslararası Bağlar (s. 2-43) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Politik, Yasal ve Teknolojik Çevre | Bölüm 2: Politik, Yasal ve Teknolojik Çevre (s. 44-73). | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Kültürün anlamı ve Boyutları | Bölüm 4: Kültürün Anlam ve Boyutları (s. 122-155) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Farklı Kültürlerde Yönetim | Bölüm 5: Farklı Kültürlerde Yönetim (s.156-181). | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Örgüt Kültürleri ve Çeşitlilik | Bölüm 6: Örgüt Kültürleri ve Çeşitlilik (s.182-207). | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Örnek Olay Analizi 1 | Örnek Olay Analizi 1: Avrupa Disneyland'ı (s. 262-272) | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay |
7 | Örnek Olay Analizi 2 | Örnek Olay Analizi 2: Walmart'ın Küresel Stratejileri (s. 279-288) | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Pazara Giriş Stratejileri ve Organizasyon Yapıları | Bölüm 9: Pazara Giriş Stratejileri ve Organizasyon Yapıları (s.328-359) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Politik Riski, Hükümetle İlişkiler ve İşbirliklerini Yönetmek | Bölüm 10: Politik Riski, Hükümetle İlişkiler ve İşbirliklerini Yönetmek (s. 360-387). | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Örnek Olay Analizi 3 | Örnek Olay Analizi 3: Tata "Nano" Halk Arabası | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay |
12 | Farklı Kültürlerde Motivasyon | Bölüm 12: Farklı Kültürlerde Motivasyon (s.432-467) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Farklı Kültürlerde Yönlendirme | Bölüm 13: Farklı Kültürlerde Yönlendirme (s.468-507) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Farklı Kültürlerde İnsan Kaynakları Seçimi ve Geliştirilmesi | Bölüm 14: Farklı Kültürlerde İnsan Kaynakları Seçimi ve Geliştirilmesi (s.508-554). | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Örnek Olay Analizi 4 | Örnek Olay Analizi 4: Chiquita'nın Küresel Geri Dönüşü | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 4 | 12 | 48 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 162 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,48 | ||
AKTS | 6 AKTS |