Genel Bilgi
Kod | ISLS415 |
Ad | Sermaye Piyasası Analizi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. YILDIRIM BEYAZIT ÖNAL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. YILDIRIM BEYAZIT ÖNAL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin genel amacı, sermaye piyasasını, sermaye piyasası kurumlarını ve sermaye piyasası araçlarını (hisse senedi, tahvil v.b. gibi) tanıtmak ve bu araçların değerlemesi ve analizinin yapılması için gerekli bilgi ve beceriyi kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Bu derste genel olarak sermaye piyasalarının işleyişi, Borsa İstanbul'un ekonomideki yeri ve tahvil ve hisse senedi gibi finansal araçların değerlemesinden bahsedilecektir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
1. Finansal Pazarlar Finansal Kurumlar ve Sermaye Piyasası Analizleri, Serpil Canbaş ve Hatice Doğukanlı 2. Sermaye Piyasası ve Menkul Değer Analizi, Turhan Korkmaz ve Ali Ceylan 3. Yatırım analizi ve Portföy Yönetimi, Mehmet Baha Karan 4. Sermaye Piyasası ve Borsa Temel Bilgiler Kılavuzu, İMKB Eğitim Yayınları
Notlar
Reilly and Brown, Investment Analysis and Porftolio Management, 6th Ed., South-Western, 2000.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Genel olarak sermaye piyasalarını ve işlevlerini tanımlar |
ÖÇ02 | Tahvil ve hisse senedi gibi finansal araçların fiyat ve getirilerini hesaplar |
ÖÇ03 | Sermaye piyasası analizlerini sınıflandırır ve ayırt eder |
ÖÇ04 | Farklı sermaye piyasası araçlarını tanımlar ve bu araçların kullanım alanlarını açıklar. |
ÖÇ05 | Borsa İstanbul'un işleyişini açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme ile ilgili kavramları ve birbirleriyle olan ilişkilerini açıklama | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme yönetiminin temel kuramsal modellerini, sayısal ve istatistik yöntemlerini açıklama | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel ekonomi kavramlarının işletme yönetimi kavramlarıyla ilişkisini açıklama | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal, sayısal ve istatistik yöntemlerin nasıl uygulanacağını açıklama | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal, sayısal ve istatistik yöntemlerin oluşturulması/uygulanması sonucu elde edilen sonuçların nasıl yorumlanacağını açıklama | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirleme | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme yönetimi yöntemlerinin uygulanması sonucu elde edilen sonuçları değerlendirme | 2 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanma | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel kurumsal kaynak planlama paket programlarını kullanma | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde etkin biçimde çalışma | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirme | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileme | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanarak elde ettiği bilgileri etkin biçimde sunma | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanma | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Elde ettiği bilgileri ve yorumlarını yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade etme | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgulayarak, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri uygulama | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İşletmeci bakış açısıyla toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranma | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirleme | 2 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İşletmelerin faaliyetlerini etkileyen sektör yapısı, rekabet, teknoloji, ekonomi, siyaset, kültür gibi dış çevre unsurların işletmeler üzerindeki etkisini yorumlama | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sermaye Piyasalarının Tanımlanması ve İşlevleri | Finansal Pazarlar Finansal Kurumlar ve Sermaye Piyasası Analizleri kitabının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Sermaye Piyasalarının Gelişme Düzeyi ve Ekonomik Gelişme, BİST in Ekonomideki Yeri | Finansal Pazarlar Finansal Kurumlar ve Sermaye Piyasası Analizleri kitabının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | BİST in İşleyişi ve Borsa Endeksinin Belirlenmesi | Finansal Pazarlar Finansal Kurumlar ve Sermaye Piyasası Analizleri kitabının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Risk ve Beklenen Getiri Oranı | Finansal Pazarlar Finansal Kurumlar ve Sermaye Piyasası Analizleri kitabının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Tahvil Değerlemesi: Özel Sektör Tahvil Değerlemesi | Finansal Pazarlar Finansal Kurumlar ve Sermaye Piyasası Analizleri kitabının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Devlet Tahvili ve Hazine Bonosu Değerlemesi ;REPO ve Finansman Bonosu Değerlemesi | Finansal Pazarlar Finansal Kurumlar ve Sermaye Piyasası Analizleri kitabının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Hisse Senedi Değerlemesi | Finansal Pazarlar Finansal Kurumlar ve Sermaye Piyasası Analizleri kitabının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Pratik Yöntemlerle Hisse Senedi Değerlemesi | Finansal Pazarlar Finansal Kurumlar ve Sermaye Piyasası Analizleri kitabının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Portföy Yaklaşımı İle Hisse Senedi Değerlemesi | Finansal Pazarlar Finansal Kurumlar ve Sermaye Piyasası Analizleri kitabının okunması-2 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Sermaye Piyasası Analizleri: Temel Analiz | Finansal Pazarlar Finansal Kurumlar ve Sermaye Piyasası Analizleri kitabının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Sermaye Piyasası Analizleri: Teknik Analiz-2 | Finansal Pazarlar Finansal Kurumlar ve Sermaye Piyasası Analizleri kitabının okunması-2 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Sermaye Piyasası Analizleri: Etkin Pazar Hipotezi ve Rassal Yürüyüş Kuramı | Finansal Pazarlar Finansal Kurumlar ve Sermaye Piyasası Analizleri kitabının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Sermaye Piyasası Analizleri: Etkin Pazar Hipotezi ve Rassal Yürüyüş Kuramı-2 | Finansal Pazarlar Finansal Kurumlar ve Sermaye Piyasası Analizleri kitabının okunması-2 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | İşlenen Konuların Gözden Geçirilmesi | Finansal Pazarlar Finansal Kurumlar ve Sermaye Piyasası Analizleri kitabının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Preparation for the exam | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Finansal Pazarlar Finansal Kurumlar ve Sermaye Piyasası Analizleri kitabının okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |