ISLS404 Tüketici Davranışları

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ISLS404
Ad Tüketici Davranışları
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. DENİZ ZEREN
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Prof. Dr. DENİZ ZEREN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

İşletmelerin ürün ve hizmetlerini geliştirirken ve sunarken hitap ettiği tüketicilerin, tüketici karar verme ve satın alma süreçlerinin ve bu süreçler üzerinde etkili olan faktörlerin anlaşılmasının sağlanmasıdır.

Dersin İçeriği

Bu ders tüketici davranışları karar süreci ve bu süreci etkileyen içsel ve dışsal faktörler ile ilgili konuları içermektedir.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yok.

Kaynaklar

Odabaşı, Y., Barış, G. (2014), Tüketici Davranışları, Mediacat Yayınları, İstanbul. Tüketici Davranışları, Erdoğan Koç (2019)

Notlar

Güncel ve temel makaleler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Tüketici davranışlarını etkileyen içsel ve dışsal faktörleri tanımlar.
ÖÇ02 Tüketici davranışlarını etkileyen faktörlerin tüketici satın alma karar süreçlerinde yarattığı etkilerin anlaşılarak etkin pazarlama stratejilerinin nasıl geliştirileceğini kavrar.
ÖÇ03 Tüketici satın alma karar süreci aşamalarını öğrenir.
ÖÇ04 Tüketici davranış sürecindeki farklı rollerin tüketici satın alma durumuna etkilerini kavrar.
ÖÇ05 Tüketicilerin neyi, neden ve nasıl satın aldıklarını açıklayabilmek için tüketici satın alma davranışında satın alma öncesi, satın alma ve satın alma sonrasına ilişkin ortaya çıkabilecek faaliyetleri açıklar.
ÖÇ06 Davranışsal perspektif açısından pazarlamanın ve pazarlama yönetiminin yerini anlar.
ÖÇ07 Pazarlama fonksiyonları ve tüketici davranışları ilişkisini anlar.
ÖÇ08 İşletmeler için hayati olan pazarlama ve tüketici davranışları problemlerine ilişkin farkındalık geliştirir.
ÖÇ09 Dijital çağdaki tüketici davranışları ile geleneksel tüketici davranışları arasındaki farkları, bu farkları ortaya çıkaran faktörleri kavrar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletme ile ilgili kavramları ve birbirleriyle olan ilişkilerini açıklama
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletme yönetiminin temel kuramsal modellerini, sayısal ve istatistik yöntemlerini açıklama
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel ekonomi kavramlarının işletme yönetimi kavramlarıyla ilişkisini açıklama
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal, sayısal ve istatistik yöntemlerin nasıl uygulanacağını açıklama
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal, sayısal ve istatistik yöntemlerin oluşturulması/uygulanması sonucu elde edilen sonuçların nasıl yorumlanacağını açıklama
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirleme 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletme yönetimi yöntemlerinin uygulanması sonucu elde edilen sonuçları değerlendirme
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanma 3
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Temel kurumsal kaynak planlama paket programlarını kullanma 1
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel olarak ve/veya ekip içinde etkin biçimde çalışma 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirme 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileme 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanarak elde ettiği bilgileri etkin biçimde sunma 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanma 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Elde ettiği bilgileri ve yorumlarını yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade etme 5
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgulayarak, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri uygulama 4
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik İşletmeci bakış açısıyla toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranma 4
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirleme 4
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik İşletmelerin faaliyetlerini etkileyen sektör yapısı, rekabet, teknoloji, ekonomi, siyaset, kültür gibi dış çevre unsurların işletmeler üzerindeki etkisini yorumlama 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tüketici Davranışına Giriş Kitaptan ilgili bölümün (syf13-47) okunması, Türk tüketicilerin özellikleri üzerine araştırma ödevi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Tüketici Davranış Modelleri ve Tüketici Davranışı Pazarlama Stratejisi İlişkisi Kitaptan ilgili bölümün (syf47-75) okunması,Tüketici Hakları üzerine araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Öğrenme ve Bellek Kitaptan ilgili bölümün (syf77-99) okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Güdüleme ve İlgilenim Kitaptan ilgili bölümün (syf103-124) okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Duyum ve Algılama Kitaptan ilgili bölümün (syf127-152) okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Tutumlar ve Duygular Kitaptan ilgili bölümün (syf157-184) okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Kişilik ve Benlik Kitaptan ilgili bölümün (syf189-207) okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Değerler ve Yaşam Biçimi Kitaptan ilgili bölümün (syf225-242) okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Aile, Grup Dinamiği, Danışma Grupları Kitaptan ilgili bölümün (syf211-223) okunması, Kitaptan ilgili bölümün (syf245-265) okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Kişisel Etkiler ve Yeniliklerin Yayılması Kitaptan ilgili bölümün (syf269-291) okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Sosyal Sınıf ve Kültür Kitaptan ilgili bölümün (syf295-325) okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Tüketici Satın Alma Süreci Kitaptan ilgili bölümün(syf329-371) okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Dijital Çağda Tüketici Davranışları Güncel örneklerin incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Proje sunumları Sunuma hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 12.05.2024 04:43