Genel Bilgi
Kod | OYD7825 |
Ad | Yönetim ve Bilim |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 8 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. KEMAL CAN KILIÇ |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilerin iş hayatının her alanında sıkça karşılaşılan örgütsel davranış konuları hakkındaki duyarlılıklarını artırarak, davranış bilimlerinin kavramları ve uygulama teknikleri konusunda bilgilendirmektir. Davranışsal ve yönetsel sorunları birey, grup ve örgüt düzeyinde analiz ederek çözümleyebilmek ve öneriler geliştirebilmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders kapsamında; sosyal bir sistem olan örgütleri daha derinlemesine anlayabilmek için temel kavramlar üzerine odaklanılmaktadır. Çalıştıkları örgütlerde başarılı olmayı hedefleyen bireyler grup ve örgütsel dinamikler hakkında fikir sahibi olmalıdır. Bu bağlamda; gruplar arası dinamikler, örgütsel değişim, stres, karar verme , çatışma performans gibi konular irdelenerek bireyler ve bireylerin oluşturduğu örgütler üzerine öğrencilerin düşünmeleri teşvik edilecektir.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Felsefe ve Doğa Bilimleri, Doğan Özlem
Notlar
Bilim Felsefesi, Doğan Özlem
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Felsefe ve yönetim ilişkisini kavrar. |
ÖÇ02 | Yönetimin dayandığı esasları sorgular |
ÖÇ03 | Yönetim biçimlerini tanır. |
ÖÇ04 | Yönetimin değerlerini kavrar. |
ÖÇ05 | Yönetim ve felsefe ilişkisini tanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletmelerde, yönetim ve organizasyon sistemi içerisindeki aksaklıkları ve ihtiyaçları analiz edebilme. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletmelerde çalışan davranışlarının nasıl oluştuğunu ve değiştiğini analiz etme. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme yönetiminin stratejik, taktik ve operasyonel boyutlarını kavrayabilme. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme alanında kullanılan bilimsel yöntem ve araçları tanımlama | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme yönetimi ve organizasyonu alanındaki kavram ve kuramları farklı disiplin alanlarıyla bütünleştirme. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme yönetimi ve organizasyonu alanında bilimsel bir araştırma için gerekli olan yöntem, araç ve teknikleri kullanma. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme yönetiminin planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve kontrol işlevlerini kavrama. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşletmenin iç ve dış çevresini analiz etme. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yönetim sorunlarının çözümüne ilişkin yönetim becerilerini kullanma. | 2 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Modern işletmecilik ve işletme yönetimine ilişkin temel ilke, strateji ve teknikleri açıklama. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve/veya takım çalışmasının dinamiklerini analiz etme. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanında gelişimleri takip ederek sürekli kendini yenileme. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşletmelerin yönetim ve organizasyon sorunlarına yönelik çözüm önerileri sunma. | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yönetim ve organizasyon alanındaki kuramlara katkı sağlama. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Felsefenin örgüt kuramındaki yeri ve önemi | Introduction: Why Philosophy matters to Organization Theory /Haridimos Tsoukas and Robert Chia | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
2 | Analitik felsefe ve örgüt kuramı: Felsefi prbolemler ve bilimsel çözümler | Analytic Philosophy and Organization Theory: Philosophical Problems and Scientific Solutions/Gabriele Lakomski and Colin W. Evers | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
3 | Pragmatizm: Yaşanmış ve yaşanmakta olan bir felsefe çağdaş örgüt kuramlarına ne katkı sağlayabilir | Pragmatism: A lived and living philosophy. What can it offer to contemporary organization theory. Bente Elkjaer and Barbara Simpson | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Macintyre, Neo-Arsitotelesçilik ve Örgüt teorisi | Macintyre, Neo-Aristotelianism and Organization Theory/Ron Beadle and Geoff Moore | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
5 | Marksist felsefe ve örgüt çalışmaları | Marxist philosophy and organization studies: Marxist contributions to the understanding of some important organizational forms/Paul S. Adler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
6 | Evreselciliğin ve relativizmin ötesi | Beyond Universalism and Relativism.Habermas s Contribution to Discourse Ethics and its Implications for Intercultural Ethics and Organization Theory.Andreas Georg Scherer and Moritz Patzer | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
7 | Hermenötik felsefe ve örgüt çalışmaları | Hermeneutic philosophy and Organizational Theory/Frank J. Barrett, Edward H. Powley and Barnett Pearce | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Fenomenoloji ve örgüt çalışmaları | Phenomenology and Organization Theory/Robin Holt and Jörgen Sandberg | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
10 | Derrida: Yeniden yapılandırma ve örgüt kuramı | Organizing Derrida Organizing: Deconstruction and Organization Theory/Andreas Rasche | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
11 | Süreç felsefesi ve örgüt çalışmaları | Thinking becoming and emergence: Process philosophy and organization studies/Ajit Nayak and Robert Chia | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
12 | Terapi olarak kuram | Theory as therapy: Wittgensteinian reminders for reflective theorizing in Organization and Management Theory /John Shotter and Haridimos Tsoukas | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
13 | Üçgenleme metodu ve örgütler | Triangulating Philosophies of Science to Understand Complex Organizational and Managerial Problems/John Bechara and Andrew H. Van de Ven | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
14 | Kadınlar ve yeni pragmatizm | Richard Rorty, women and the new pragmatism/Barbara Czarniawska | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
15 | Proje sunumları | Sunumların hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl sonu sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 8 | 112 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 212 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 8,48 | ||
AKTS | 8 AKTS |