Genel Bilgi
Kod | OYD7800 |
Ad | Uzmanlık Alan Dersi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 5-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Uzmanlik Alan |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. KEMAL CAN KILIÇ |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı İşletme Anabilim Dalında Sosyal Bilimler Enstitüsü tarafından Lisansüstü programına kabul edilen Doktora öğrencileri için, danışman yönetiminde son gelişmelerin ışığı altında araştırma ve inceleme sonuçlarının değerlendirilmesi ve tartışılmasıdır
Dersin İçeriği
Uzmanlık Alan Dersi. Uzmanlık alanına göre araştırma tasarımı, yöntem, metodoloji gibi konularda öğrencinin bilgisini artırmak. Ayrıca tez yazımı, veri toplama, analiz ve bulguların değerlendirilmesi konusunda öğrencinin becerilerini artırmak.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Öğretim elemanı tarafından belirlenen ve seçilen konuya uygun kaynaklar kullanılacaktır.
Notlar
Öğretim elemanı tarafından belirlenen ve seçilen konuya uygun kaynaklar kullanılacaktır.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Problem çözme konusundaki temel aşamaları uygular. |
ÖÇ02 | Seçilen işletme anabilim dalı ile ilgili özel bir konuda danışman gözetiminde araştırma yapar. |
ÖÇ03 | Araştırma verilerini toplar ve analiz edebilir |
ÖÇ04 | Araştırma bulgularını yorumlayıp literatürle karşılaştırabilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletmelerde, yönetim ve organizasyon sistemi içerisindeki aksaklıkları ve ihtiyaçları analiz edebilme. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletmelerde çalışan davranışlarının nasıl oluştuğunu ve değiştiğini analiz etme. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme yönetiminin stratejik, taktik ve operasyonel boyutlarını kavrayabilme. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme alanında kullanılan bilimsel yöntem ve araçları tanımlama | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme yönetimi ve organizasyonu alanındaki kavram ve kuramları farklı disiplin alanlarıyla bütünleştirme. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme yönetimi ve organizasyonu alanında bilimsel bir araştırma için gerekli olan yöntem, araç ve teknikleri kullanma. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme yönetiminin planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve kontrol işlevlerini kavrama. | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşletmenin iç ve dış çevresini analiz etme. | 3 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yönetim sorunlarının çözümüne ilişkin yönetim becerilerini kullanma. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Modern işletmecilik ve işletme yönetimine ilişkin temel ilke, strateji ve teknikleri açıklama. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve/veya takım çalışmasının dinamiklerini analiz etme. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanında gelişimleri takip ederek sürekli kendini yenileme. | 2 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşletmelerin yönetim ve organizasyon sorunlarına yönelik çözüm önerileri sunma. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yönetim ve organizasyon alanındaki kuramlara katkı sağlama. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | genel olarak tez konusu nasıl belirlenir | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | tez yazmadan önce yapılacaklar nelerdir tez içeriği nasıl planlanır | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | tez yazmadan önce yapılacaklar nelerdir tez içeriği nasıl planlanır incelenmesi | ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | alanının tanıtımı | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Paradigmalar | ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | tez yazımında dikkat edilmesi gereken konuların belirlenmesi | ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | tez yazımında dikkat edilmesi gereken konular | ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınav | sunuma hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | APA yazım stilinin incelenmesi | ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | APA stilinin incelenmesi | ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | SBE'nin hazırladığı tez yazım klavuzunu inceleme | ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | içindekiler kısmının hazırlanışı | kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | dipnotlar ve kayankçanın önemi ve hazırlanışı | kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | tez izleme raporu yazma | kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | tez üzerinde değerlendirmeler | kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sunuma hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl sonu sınavları | sunuma hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,40 | ||
AKTS | 6 AKTS |