MG3820 Pazarlama ve İnovasyon Yönetimi

8 AKTS - 4-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MG3820
Ad Pazarlama ve İnovasyon Yönetimi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 4-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 8 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. DENİZ ZEREN


Dersin Amacı / Hedefi

Pazarlama ve İnovasyon teorisine hakim bir bakış yaratmaktır.

Dersin İçeriği

Bu ders; inovasyon kavramı, türleri işlevleri, ürün ve hizmetler açısından farklılıkları, Pazarlamadaki yeri ve önemi, pazarlama inovasyonları ve yöntemi, inovasyonların pazarlanması ve yönetimi konularını içermektedir.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Ders notları dersin hocası tarafından sağlanmaktadır.

Notlar

Güncel ve temel akademik makaleler, en iyi uygulama örnekleri


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Pazarlama ve inovasyon arasındaki ilişkiyi açıklar.
ÖÇ02 Başarılı pazarlama stratejilerinin özelliklerini tanımlar.
ÖÇ03 Pazarlama ve inovasyon ilişkisine dair yazını takip eder.
ÖÇ04 Farklı kaynaklardan edindiği güncel ve teorik bilgiyi sentezler.
ÖÇ05 Yeni ürün ve hizmet geliştirme sürecini açıklar.
ÖÇ06 İnovasyon kabul teorilerini açıklar.
ÖÇ07 Yeniliklere yönelik tüketici davranışları teorilerini açıklar.
ÖÇ08 İnovasyon başarısını ölçmede kullanılan metrikleri açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Pazarlama bilim dalına ait klasik, modern ve postmodern kuramları açıklar. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Pazarlama alanında kullanılan bilimsel yöntem ve araçları tanımlar. 4
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Pazarlama bilim dalının konularına dair değişkenleri belirleyerek araştırma modelleri geliştirir. 4
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Pazarlama bilim dalındaki kuramlara dair geliştirilen modelleri uygulayarak elde edilen sonuçları yorumlayabilir. 4
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Günümüz pazarlama meslek gruplarının karşılaştığı sorunlara uygun yöntemlerle çözümler üretebilir. 5
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Pazarlama alanında kullanılan yöntemlerin temel adımlarını izleyerek uygulamaya geçirebilir.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Pazarlama alanına ilişkin edindiği bilgileri kullanarak çözüm önerileri geliştirebilir.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve/veya takım çalışmasında sorumluluk alarak etkin biçimde çalışabilir.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanında meydana gelen güncel değişim ve gelişimleri takip ederek kendini geliştirir. 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Akademik kurallar çerçevesinde bilimsel kaynaklardan elde edilen verilerden yeni bilgiler üreterek bunları etkin biçimde yorumlayabilir. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Pazarlama alanına ilişkin bilgiye ulaşma, analiz yapma ve yorumlamaya dair bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Çalışma alanına ilişkin bilgi, yorum ve önerileri akademik ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde yazılı ve sözlü olarak aktarabilir. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Pazarlama alanının gelişmesine katkı sağlayacak özgün araştırma yöntemleri ve araçları geliştirerek uygulayabilir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Pazarlama bilim dalında ve pazarlama meslek alanlarında karşılaşılan etik ve yasal konulara uygun davranır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumsal, kültürel ve çevresel konularla ilgili bilince sahip olur.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Örgütlerin ve uygulamacıların karar alma sürecini desteklemek için temel oluşturur. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş genel giriş, makale ve örnek olayların paylaştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Inovasyon makale ve örnek olaylar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 yeni ürün geliştirme makale ve örnek olaylar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 yeni hizmet geliştirme makale ve örnek olaylar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 seçme teoriler makale ve örnek olaylar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Tasarım süreci makale ve örnek olaylar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Ürün konumlandırma makale ve örnek olaylar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav ara sınav Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
9 Strateji ve Süreçler makale ve örnek olaylar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Başarısızlık, Sebepleri ve Önleyici Faktörler makale ve örnek olaylar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Pazar tanımlanması, fikir genelleştirme ve kabul görmüş yöntemler makale ve örnek olaylar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 yeni ürünler için ön Pazar tahminleri makale ve örnek olaylar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 piyasaya sürme ve satış stratejileri makale ve örnek olaylar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Sunumlara hazırlık makale ve örnek olaylar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 sunumlar makale ve örnek olaylar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 8 112
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 4 8
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 212
Toplam İş Yükü / 25 (s) 8,48
AKTS 8 AKTS

Güncelleme Zamanı: 07.05.2024 04:46