Genel Bilgi
Kod | EMG43713 |
Ad | Ürün ve Marka Yönetimi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HATİCE DOĞAN SÜDAŞ |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders uygulama ağırlıklı bir ders olup, ürün ve marka yönetimine ilişkin uygulama örneklerinin konu ile ilgili teorik bilgilerle yorumlanmasıyla şekillenmektedir. Ders iki kısımda ele alınabilir, dersin ilk yarısında ürün ve marka yönetimine ilişkin teoriler, süreçler, sistemler, kurallar ve bunların modern pazarlama anlayışındaki yeri hakkında güncel bilgilerin verilmesi amaçlanmaktadır. İkinci bölümde ise birinci bölümdeki teorik bilgiler ışığında ürün ve marka örneklerinin incelenmesi ve çözümlenmesi yoluyla konunun uygulama boyutunun incelenmesi mümkün olacaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders pazarlamanın tarihsel gelişimi ve modern pazarlama, ürün türleri, yeni ürün geliştirme süreci, marka ve marka ile ilgili kavramlar konularını içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Marka Yaratmanın 22 Kuralı, Al Ries ve Laura Rie Marka Yönetimi, Murat Selim Selvi Marka ve Marka Stratejileri, Çağatan Taşkın ve Ömer Akat Marketing An Introduction, Gary Armstrong and Philip Kotler
Notlar
Büyük Markalar Büyük Hatalar, Jack Trout
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Pazarlamanın tarihsel gelişimi içerisinde ürün kavramının yerini tanımlar |
ÖÇ02 | Pazarlama yönetimi ilkelerinin ürün ve marka yönetimi ile ilişkisini açıklar. |
ÖÇ03 | Pazarlamada ürün ve tüketici ihtiyaçlarının karşılanması ilişkisini açıklar |
ÖÇ04 | Farklı çevre koşullarında hangi ürün stratejilerinin kullanılabileceğini söyler. |
ÖÇ05 | Yeni ürün geliştirme süreci ve ürün karması kararlarını açıklar |
ÖÇ06 | Farklı çevre ve piyasa koşullarında hangi marka stratejilerinin kullanılabileceğini ayırt eder. |
ÖÇ07 | Marka geliştirme, hedef kitleye duyurma ve marka algısı yaratma sürecini açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Pazarlama temel fonksiyonlarını tanımlayarak birbirleriyle olan ilişkilerini açıklar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Pazarlama yönetiminin temel kuram ve modellerini, sayısal ve istatistik yöntemlerini tanımlar. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşletmelerin ihtiyaç duyduğu pazarlama bilgisini bilimsel araştırma ilkelerine göre toplar ve analiz eder. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Pazarlama yönetiminde uygulanan modellerin farklı sektörler açısından sonuçlarını değerlendirebilir. | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İç ve dış çevresel koşullardan ve değişimlerden kaynaklanan pazarlama sorunlarını tanımlayabilir. | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Analitik düşünme yetisi ile temel pazarlama problemlerini çözebilir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Pazarlamanın tüm temel fonksiyonlarını kavramsal olarak açıklar. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Pazarlama problemlerinin çözümünde sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanarak en uygun sonuca ulaşabilir. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Pazarlama alanında yaptığı araştırmaların sonuçlarını yönetimsel karar verme süreçlerinde kullanmak üzere raporlaştırır. | 4 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Pazarlama alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder ve yorumlar. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkin bir biçimde ekip çalışması yapar ve ekip içinde gerekli sorumluluğu alır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel pazarlama kavramlarını ve temel ekonomik kavramların işletme yönetimi kavramlarıyla ilişkisini açıklar. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanarak elde ettiği bilgileri sentezleyebilir. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Pazarlama alanında kazandığı bilgileri, farklı alanlardaki bilgilerle ilişkilendirebilir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanarak elde ettiği bilgileri ve yorumlarını sözlü ve yazılı olarak etkin biçimde sunabilir. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yazılı ve sözlü sunumlarda, pazarlama terminolojisinde yer alan terim ve kavramları etkin biçimde kullanır. | 4 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Rekabetçi bir ortamda müşteri ihtiyaçlarını karşılamak için kararlar alabilir. | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kültürel, toplumsal ve evrensel değerler konularında farkındalık sahibi olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Pazarlamanın tarihsel gelişimi ve modern pazarlama I | Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Pazarlamanın tarihsel gelişimi ve modern pazarlama | Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Pazarlama yönetimi ilkeleri ve temel kavramlar | Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Ürün kavramı | Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Ürün türleri ve temel kavramlar | Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Ürün, ihtiyaç ve tüketici davranışları ilişkisi | Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Ürün yönetimi stratejileri ve ürün yönetimi kararları | Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Sınava yönelik çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
9 | Yeni ürün geliştirme süreci ve yönetimi | Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Ürün yaşam eğrisi, ürün farklılaştırma kararları | Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Ürün karması kararları | Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
12 | Markanın temel kavramları | Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Marka geliştirme ve marka algısı yaratma | Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Marka yönetimi ve marka stratejisi | Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Marka yaratma, konumlandırma, farklılaştırma | Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava yönelik çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava yönelik çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |