Genel Bilgi
Kod | EMG43708 |
Ad | Reklam |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. DENİZ ZEREN |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, öğrencilerin reklam yönetimi ve reklam prodüksiyonu konularında uygulamalı olarak deneyim kazanmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders, reklam ve reklam araçları, bir reklam kampanyasının yürütülmesi sürecine ilişkin konuları kapsamaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Nedir bu reklam? Muazzez Babacan
Notlar
Güncel ve temel akademik makaleler, en iyi uygulama örnekleri
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İşletme içinde reklamın fonksiyonlarını tanımlar. |
ÖÇ02 | Tutundurma karması içinde reklamın yerini tanımlar. |
ÖÇ03 | Reklam kampanyaları planlar. |
ÖÇ04 | Reklam veren, ajans ilişkilerini açıklar. |
ÖÇ05 | Dijital reklam kampanyası planlar. |
ÖÇ06 | Bütünleşik pazarlama iletişimi araçlarının tamamını kullanır. |
ÖÇ07 | Pazarlama iletişimi ölçme ve değerlendirme süreçlerini kurgular. |
ÖÇ08 | Pazarlama iletişimi bütçesi oluşturup dağıtır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Pazarlama temel fonksiyonlarını tanımlayarak birbirleriyle olan ilişkilerini açıklar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Pazarlama yönetiminin temel kuram ve modellerini, sayısal ve istatistik yöntemlerini tanımlar. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşletmelerin ihtiyaç duyduğu pazarlama bilgisini bilimsel araştırma ilkelerine göre toplar ve analiz eder. | 5 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Pazarlama yönetiminde uygulanan modellerin farklı sektörler açısından sonuçlarını değerlendirebilir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İç ve dış çevresel koşullardan ve değişimlerden kaynaklanan pazarlama sorunlarını tanımlayabilir. | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Analitik düşünme yetisi ile temel pazarlama problemlerini çözebilir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Pazarlamanın tüm temel fonksiyonlarını kavramsal olarak açıklar. | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Pazarlama problemlerinin çözümünde sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanarak en uygun sonuca ulaşabilir. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Pazarlama alanında yaptığı araştırmaların sonuçlarını yönetimsel karar verme süreçlerinde kullanmak üzere raporlaştırır. | 5 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Pazarlama alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder ve yorumlar. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkin bir biçimde ekip çalışması yapar ve ekip içinde gerekli sorumluluğu alır. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel pazarlama kavramlarını ve temel ekonomik kavramların işletme yönetimi kavramlarıyla ilişkisini açıklar. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanarak elde ettiği bilgileri sentezleyebilir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Pazarlama alanında kazandığı bilgileri, farklı alanlardaki bilgilerle ilişkilendirebilir. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanarak elde ettiği bilgileri ve yorumlarını sözlü ve yazılı olarak etkin biçimde sunabilir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yazılı ve sözlü sunumlarda, pazarlama terminolojisinde yer alan terim ve kavramları etkin biçimde kullanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Rekabetçi bir ortamda müşteri ihtiyaçlarını karşılamak için kararlar alabilir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kültürel, toplumsal ve evrensel değerler konularında farkındalık sahibi olur. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Reklam Tanımları | Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
2 | Reklamın Tarihçesi, Reklamın Ekonomik ve Toplumsal Boyutları, Reklamın Sınıflandırılması | Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
3 | Reklamcılık, Reklamla ilgili Kurum ve Kuruluşlar | Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
4 | Ajanslar ve Müşteriler (Reklamverenler) | Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
5 | Basılı Reklam Ortamları | Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
6 | Yeni Nesil Reklam Ortamları | Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
7 | Doğrudan Postalama, Satış Promosyonları | Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
9 | Açıkhava Reklam Araçları | Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
10 | Kampanya Kavramı ve Yaratıcılığın Önemi | Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
11 | Basılı Reklam Araçlarında Prodüksiyon Çalışmaları | Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
12 | Dijital Reklam Araçlarında Prodüksiyon Çalışmaları | Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
13 | Medya Planlaması ve Satın alma | Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
14 | Reklam Etkinliğinin Ölçülmesi, Reklam Etiği ve Reklam Mevzuatı | Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
15 | Sunumlar, Projelerin Değerlendirilmesi | Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarı yıl sonu sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |