Genel Bilgi
Kod | EMG43705 |
Ad | Satış Yönetimi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Selin KÖKSAL ARAÇ |
Dersin Amacı / Hedefi
Günümüz modern ekonomi sisteminin ve serbest piyasa şartlarının vazgeçilmez bir unsuru olan satış yönetimi ve kişisel satışın işleyişi, teorik çerçevesi ve uygulama detaylarının öğrencilere aktarılmasıdır.
Dersin İçeriği
Bu ders satış süreci, bölge ve zaman yönetimi, satış bütçesi, satışçıların tedarik ve seçimi, satış gücü organizasyonu, satışta ücrelendirme, satışçıların eğitimi, satışçıların motivasyonu, satışçıların performans değerlemesi, satışta liderlik, satışta etik, internette satış, uluslararası satış konularını içerir.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Satış Yönetimi, Prof. Dr. Serap ÇABUK (2016), Nobel Kitabevi, Adana.
Notlar
Güncel ve temel makaleler.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Satış yönetimi faaliyetlerini öğrenir ve bu faaliyetlere ilişkin uygulama becerileri geliştirebilir. |
ÖÇ02 | İyi bir satışçının sahip olması gereken özellikleri öğrenir. |
ÖÇ03 | Bir satış gücü organizasyonunun nasıl planlanması gerektiğini öğrenir. |
ÖÇ04 | Satışçıların işe alınması, eğitilmesi, motive edilmesi, ücretlendirilmesi ve performanslarının değerlendirilmesi konularında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ05 | Satışta etiğin önemini kavrar. |
ÖÇ06 | Uluslararası satış ile ilgili temel kavram ve uygulamaları öğrenir. |
ÖÇ07 | Dijital satış ile ilgili temel kavram ve uygulamaları öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Pazarlama temel fonksiyonlarını tanımlayarak birbirleriyle olan ilişkilerini açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Pazarlama yönetiminin temel kuram ve modellerini, sayısal ve istatistik yöntemlerini tanımlar. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşletmelerin ihtiyaç duyduğu pazarlama bilgisini bilimsel araştırma ilkelerine göre toplar ve analiz eder. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Pazarlama yönetiminde uygulanan modellerin farklı sektörler açısından sonuçlarını değerlendirebilir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İç ve dış çevresel koşullardan ve değişimlerden kaynaklanan pazarlama sorunlarını tanımlayabilir. | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Analitik düşünme yetisi ile temel pazarlama problemlerini çözebilir. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Pazarlamanın tüm temel fonksiyonlarını kavramsal olarak açıklar. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Pazarlama problemlerinin çözümünde sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanarak en uygun sonuca ulaşabilir. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Pazarlama alanında yaptığı araştırmaların sonuçlarını yönetimsel karar verme süreçlerinde kullanmak üzere raporlaştırır. | 5 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Pazarlama alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder ve yorumlar. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkin bir biçimde ekip çalışması yapar ve ekip içinde gerekli sorumluluğu alır. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel pazarlama kavramlarını ve temel ekonomik kavramların işletme yönetimi kavramlarıyla ilişkisini açıklar. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanarak elde ettiği bilgileri sentezleyebilir. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Pazarlama alanında kazandığı bilgileri, farklı alanlardaki bilgilerle ilişkilendirebilir. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanarak elde ettiği bilgileri ve yorumlarını sözlü ve yazılı olarak etkin biçimde sunabilir. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yazılı ve sözlü sunumlarda, pazarlama terminolojisinde yer alan terim ve kavramları etkin biçimde kullanır. | 5 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Rekabetçi bir ortamda müşteri ihtiyaçlarını karşılamak için kararlar alabilir. | 4 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kültürel, toplumsal ve evrensel değerler konularında farkındalık sahibi olur. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Satış Yönetimine Giriş | İlgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Satış Süreci ve Aşamaları | İlgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Bölge ve Zaman Yönetimi | İlgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Satış Bütçesi | İlgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Satış Gücünün Organizasyonu | İlgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Satışçıların Tedariki ve Seçimi | İlgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Satışçı Eğitimi | İlgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | sınava hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
9 | Satış Yönetiminde Liderlik | İlgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Satışçı Motivasyonu | İlgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Ücretlendirme | İlgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Satışçı Performans Değerlemesi | İlgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Satışta Etik Konular | İlgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Dijital Satış | İlgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Uluslararası Satış Yönetimi | İlgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |