MGS700 Seminer

6 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MGS700
Ad Seminer
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Seminer
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. DENİZ ZEREN
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. BEHİYE GÜLSÜN KARAÇAY (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi Selin KÖKSAL ARAÇ (A1 Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. DENİZ ZEREN (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. HATİCE DOĞUKANLI (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. VEYİS NACİ TANIŞ (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. YILDIRIM BEYAZIT ÖNAL (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. TURGUT ÇÜRÜK (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. AZMİ YALÇIN (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. FATMA DEMİRCİ OREL (H Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. ERKUT DÜZAKIN (I Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. HATİCE DÜZAKIN (J Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. SERKAN YILMAZ KANDIR (K Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. HİLAL İNAN (L Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. KEMAL CAN KILIÇ (M Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. MEHMET TURAN (N Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. SELÇUK ÇOLAK (O Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. ARZU UZUN (P Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. BAHATTİN KARADEMİR (Q Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. MEHMET ÜNSAL MEMİŞ (R Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. JALE SAĞLAR (S Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. HATİCE DOĞAN SÜDAŞ (T Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. KORAY TUAN (U Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. İLKSUN DİDEM ÜLBEĞİ (V Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. BERNA BULĞURCU (W Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi MUSA ŞANAL (X Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. ELİF NURSUN DEMİRCİOĞLU (Y Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi MERT DEMİRCİOĞLU (Z Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu çalışmanın amacı öğrencinin uzmanlaşmayı seçtiği alan ile ilgili bilgiye erişme, veri elde etme, etik kurallara uygun bilgiyi değerlendirme ve yorumlamaya yönelik çalışma yapmasını sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Tez konusu nasıl belirlenir Tez içeriği nasıl planlanır Tez yazmaya başlamadan önce yapılacaklar nelerdir Daha önce yazılmış olan tezlerin incelenmesi Tez yazımında dikkat edilmesi gereken konular SBE'nin hazırladığı tez yazım klavuzunu inceleme İçindekiler bölümünün hazırlanışı Dipnotlar ve kaynakçanın önemi ve hazırlanışı Tez izleme raporu yazma Tez üzerinde değerlendirmeler

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

İlgili makaleler

Notlar

APA Yayım kılavuzu


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrencilere bilimsel etik ve çalışma disiplinini ile güncel literatürü izleyebilme ve değerlendirebilme yeteneğini kazandırır
ÖÇ02 Araştırma sürecini sorun belirleme, veri toplama, veri analizi ve sonuçları yorumlama olarak inceler
ÖÇ03 Belli başlı bilimsel araştırma yöntemlerini gözden geçirir
ÖÇ04 İlgili bilimsel araştırma yöntemlerini kullanır


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal 1.Finansman Yönetimi, Muhasebe Yönetimi, Üretim Yönetimi, Pazarlama Yönetimi, Yönetim ve Organizasyon ve Sayısal Yöntemler kavramlarını tanımlayarak birbirleriyle olan ilişkilerini açıklama.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal 2.İşletme yönetiminin kuram ve modelleri, sayısal ve istatistik yöntemlerini tanımlayarak karşılaştırma.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal 3. Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgiye ulaşma ve yorumlama. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal 4. İşletme yönetimindeki kuram ve modelleri, sayısal ve istatistik yöntemleri uygulama. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal 5.İşletme yönetiminde uygulanan kuram ve modellerin, sayısal ve istatistik yöntemlerin sonuçlarını yorumlama. 3
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı 6.Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirleyebilme. 2
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı 7.İşletme süreçleri yönetiminin temel adımlarını izleyerek uygulayabilme. 2
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı 8.Temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanarak en uygun sonuca ulaşabilme. 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 9.Proje yöneticisi veya katılımcısı olarak hedeflere uygun çalışma.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 10.Bireysel ve/veya ekip içinde sorumluluk alarak etkin rol alma. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği 11.Araştırma ve öğrenme sürecinin hayat boyu devam ettiği bilinci ile güncel gelişmeleri izleyerek kendini sürekli geliştirme. 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği 12.Akademik kurallar çerçevesinde bilimsel kaynaklardan elde edilen verilerden yeni bilgiler üreterek bunları etkin biçimde yorumlama. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği 13.İşletme alanında kazandığı bilgileri, farklı alanlardaki bilgilerle ilişkilendirebilme. 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik 14.Akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun olarak taraflarla sözlü ve yazılı olarak iletişim kurabilme. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik 15.Akademik kurallar çerçevesinde alana ilişkin kaynaklardan elde ettiği bilgileri sentezleyerek etkin biçimde sunma. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik 16.İşletme bilim dalında ve işletme meslek alanlarında karşılaşılan etik ve yasal konulara uygun davranma. 5
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik 17.İşletmenin tüm temel fonksiyonları hakkında bilim, kurum ve toplum etiğine uygun özgün araştırmalar yapma. 3
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik 18.Eleştirel bir bakış açısıyla mevcut problemleri saptayarak çözümler önerme. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Sunum teknikleri hakkında genel bilgi 1 İlgili kaynakların okunması 1 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
2 Sunum teknikleri hakkında genel bilgi 2 İlgili kaynakların okunması 2 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
3 APA stili incelenmesi 1 İlgili kaynakların okunması 3 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
4 APA stili incelenmesi 2 İlgili kaynakların okunması 4 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
5 Seminer yazımında dikkat edilmesi gereken konular İlgili kaynakların okunması 5 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
6 SBE'nin hazırladığı tez yazım klavuzunu inceleme İlgili kaynakların okunması 6 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
7 İçindekiler bölümünün hazırlanışı İlgili kaynakların okunması 7 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
8 Ara Sınav Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Araştırma sorusunun analizi 1 İlgili kaynakların okunması 9 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
10 Araştırma sorusunun analizi 2 İlgili kaynakların okunması 10 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
11 Varılan sonuçların değerlendirilmesi 1 İlgili kaynakların okunması 11 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
12 Varılan sonuçların değerlendirilmesi 2 İlgili kaynakların okunması 12 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
13 Seminer üzerinde değerlendirmeler 1 İlgili kaynakların okunması 13 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
14 Seminer üzerinde değerlendirmeler 2 İlgili kaynakların okunması 14 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 Sonuçların düzenlenmesi ve raporlama İlgili kaynakların okunması 15 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları 1 Sınava hazırlık 1 Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları 2 Sınava hazırlık 2 Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 07.05.2024 04:48