Genel Bilgi
Kod | MGS700 |
Ad | Seminer |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Seminer |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. DENİZ ZEREN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. BEHİYE GÜLSÜN KARAÇAY
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi Selin KÖKSAL ARAÇ (A1 Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. DENİZ ZEREN (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. HATİCE DOĞUKANLI (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. VEYİS NACİ TANIŞ (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. YILDIRIM BEYAZIT ÖNAL (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. TURGUT ÇÜRÜK (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. AZMİ YALÇIN (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. FATMA DEMİRCİ OREL (H Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. ERKUT DÜZAKIN (I Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. HATİCE DÜZAKIN (J Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. SERKAN YILMAZ KANDIR (K Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. HİLAL İNAN (L Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. KEMAL CAN KILIÇ (M Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. MEHMET TURAN (N Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. SELÇUK ÇOLAK (O Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. ARZU UZUN (P Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. BAHATTİN KARADEMİR (Q Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. MEHMET ÜNSAL MEMİŞ (R Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. JALE SAĞLAR (S Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. HATİCE DOĞAN SÜDAŞ (T Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. KORAY TUAN (U Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. İLKSUN DİDEM ÜLBEĞİ (V Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. BERNA BULĞURCU (W Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi MUSA ŞANAL (X Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. ELİF NURSUN DEMİRCİOĞLU (Y Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi MERT DEMİRCİOĞLU (Z Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu çalışmanın amacı öğrencinin uzmanlaşmayı seçtiği alan ile ilgili bilgiye erişme, veri elde etme, etik kurallara uygun bilgiyi değerlendirme ve yorumlamaya yönelik çalışma yapmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Tez konusu nasıl belirlenir Tez içeriği nasıl planlanır Tez yazmaya başlamadan önce yapılacaklar nelerdir Daha önce yazılmış olan tezlerin incelenmesi Tez yazımında dikkat edilmesi gereken konular SBE'nin hazırladığı tez yazım klavuzunu inceleme İçindekiler bölümünün hazırlanışı Dipnotlar ve kaynakçanın önemi ve hazırlanışı Tez izleme raporu yazma Tez üzerinde değerlendirmeler
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
İlgili makaleler
Notlar
APA Yayım kılavuzu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrencilere bilimsel etik ve çalışma disiplinini ile güncel literatürü izleyebilme ve değerlendirebilme yeteneğini kazandırır |
ÖÇ02 | Araştırma sürecini sorun belirleme, veri toplama, veri analizi ve sonuçları yorumlama olarak inceler |
ÖÇ03 | Belli başlı bilimsel araştırma yöntemlerini gözden geçirir |
ÖÇ04 | İlgili bilimsel araştırma yöntemlerini kullanır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 1.Finansman Yönetimi, Muhasebe Yönetimi, Üretim Yönetimi, Pazarlama Yönetimi, Yönetim ve Organizasyon ve Sayısal Yöntemler kavramlarını tanımlayarak birbirleriyle olan ilişkilerini açıklama. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 2.İşletme yönetiminin kuram ve modelleri, sayısal ve istatistik yöntemlerini tanımlayarak karşılaştırma. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 3. Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgiye ulaşma ve yorumlama. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 4. İşletme yönetimindeki kuram ve modelleri, sayısal ve istatistik yöntemleri uygulama. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 5.İşletme yönetiminde uygulanan kuram ve modellerin, sayısal ve istatistik yöntemlerin sonuçlarını yorumlama. | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | 6.Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirleyebilme. | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | 7.İşletme süreçleri yönetiminin temel adımlarını izleyerek uygulayabilme. | 2 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | 8.Temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanarak en uygun sonuca ulaşabilme. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | 9.Proje yöneticisi veya katılımcısı olarak hedeflere uygun çalışma. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | 10.Bireysel ve/veya ekip içinde sorumluluk alarak etkin rol alma. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | 11.Araştırma ve öğrenme sürecinin hayat boyu devam ettiği bilinci ile güncel gelişmeleri izleyerek kendini sürekli geliştirme. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | 12.Akademik kurallar çerçevesinde bilimsel kaynaklardan elde edilen verilerden yeni bilgiler üreterek bunları etkin biçimde yorumlama. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | 13.İşletme alanında kazandığı bilgileri, farklı alanlardaki bilgilerle ilişkilendirebilme. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | 14.Akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun olarak taraflarla sözlü ve yazılı olarak iletişim kurabilme. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | 15.Akademik kurallar çerçevesinde alana ilişkin kaynaklardan elde ettiği bilgileri sentezleyerek etkin biçimde sunma. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | 16.İşletme bilim dalında ve işletme meslek alanlarında karşılaşılan etik ve yasal konulara uygun davranma. | 5 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | 17.İşletmenin tüm temel fonksiyonları hakkında bilim, kurum ve toplum etiğine uygun özgün araştırmalar yapma. | 3 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | 18.Eleştirel bir bakış açısıyla mevcut problemleri saptayarak çözümler önerme. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sunum teknikleri hakkında genel bilgi 1 | İlgili kaynakların okunması 1 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
2 | Sunum teknikleri hakkında genel bilgi 2 | İlgili kaynakların okunması 2 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | APA stili incelenmesi 1 | İlgili kaynakların okunması 3 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | APA stili incelenmesi 2 | İlgili kaynakların okunması 4 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Seminer yazımında dikkat edilmesi gereken konular | İlgili kaynakların okunması 5 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | SBE'nin hazırladığı tez yazım klavuzunu inceleme | İlgili kaynakların okunması 6 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | İçindekiler bölümünün hazırlanışı | İlgili kaynakların okunması 7 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Araştırma sorusunun analizi 1 | İlgili kaynakların okunması 9 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Araştırma sorusunun analizi 2 | İlgili kaynakların okunması 10 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Varılan sonuçların değerlendirilmesi 1 | İlgili kaynakların okunması 11 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Varılan sonuçların değerlendirilmesi 2 | İlgili kaynakların okunması 12 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Seminer üzerinde değerlendirmeler 1 | İlgili kaynakların okunması 13 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Seminer üzerinde değerlendirmeler 2 | İlgili kaynakların okunması 14 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Sonuçların düzenlenmesi ve raporlama | İlgili kaynakların okunması 15 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları 1 | Sınava hazırlık 1 | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları 2 | Sınava hazırlık 2 | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |