Genel Bilgi
Kod | MG1813 |
Ad | Davranışsal Finans |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 10 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SERKAN YILMAZ KANDIR |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, davranışsal finansın temellerini ve davranışsal finans prensiplerinin varlık fiyatlama, yatırım ve işletme finansmanı gibi alanlardaki uygulamalarını incelemektir.
Dersin İçeriği
Bu derste etkin piyasa hipotezi ve piyasa anomalileri ile davranışsal finansa ait temel kavramlar ve teoriler incelenecektir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
1.Shefrin, Hersh (2000), Beyond Greed and Fear: Understanding Behavioral Finance and the Psychology of Investing (First Edition), USA: Harvard Business School Press. 2.Shleifer, Andrei (2000), Inefficient Markets An Introduction to Behavioral Finance (First Edition), Great Britain: Oxford University Press. 3.Shefrin, Hersh(2005), A Behavioral Approach to Asset Pricing, Elsevier Academic Press 4.Döm, Serpil (2003), Yatırımcı Psikolojisi, Değişim Yayınları. İstanbul 5. Karan, Mehmet Baha(2004), Yatırım Analizi ve Portföy Yönetimi, Gazi Kitabevi, Ankara 6. Canbaş, Serpil ve Doğukanlı Hatice(2007), Finansal Pazarlar, Finansal Kurumlar ve Sermaye Piyasası Analizleri, Karahan Kitabevi, Adana 7.Goldberg, Von Nitzsch(2001), Behavioral Finance, John Wiley and Sons.
Notlar
5.Bodurtha, James N., Dong-Soon Kim ve Charles M. C. Lee (1995), “Closed-end country funds and U. S. Market sentiment”, Review of Financial Studies, c.8. S.3. ss.879-918.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Genel anlamda piyasa ve etkin piyasalar kavramlarını açıklar |
ÖÇ02 | Beklentiler hipotezini açıklar |
ÖÇ03 | Sürü davranışını tanımlar |
ÖÇ04 | Momentum ve diğer ters yönlü yatırım stratejilerini tanır |
ÖÇ05 | Gürültü ticareti ve yatırımcı duyarlılığını tanır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme bilim dalına ait kuramları açıklamak | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme alanında kullanılan bilimsel yöntem ve araçların gelişmesine katkı yapacak kuramları listelemek ve tanımlamak | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme bilim dalında ve İşletme meslek alanlarında karşılaşılan etik ve yasal konuları anlama | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme bilim dalında yer alan modellerin uygulanması sonucu elde edilen sonuçların nasıl yorumlanacağını araştırarak açıklama | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Günümüz işletme meslek gruplarının karşılaşmış oldukları sorunlara uygun yöntemlerle çözümler üretebilme | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme alanında kullanılan yöntemlerin temel adımlarını izleyerek uygulamaya geçirme | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme yönetimi yöntemlerini uygulama. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve/veya takım çalışmasında sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışma | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bireyin uzmanlık alanında meydana gelen güncel değişim ve gelişimleri takip ederek yenilenmeyi sürekli hale getirme | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Akademik kurallar çerçevesinde bilimsel kaynaklardan yararlanma, veri toplama, analiz etme, yorumlama ve yeni bilgiler üreterek bunları etkin biçimde yazma ve sunma | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanma | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İşletme alanının gelişmesine katkı sağlayacak yeni araştırma yöntemleri geliştirme ve uygulama | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İşletme bilim dalının kapsadığı alt bilim dalları üzerinde sorgulayıcı araştırma yaparak, işletme yöneticilerinin doğru karar alma süreçleri için yeni esaslar geliştirme | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İşletme bilimi üzerine araştırma yaparak doğru karar alma süreci için temel oluşturma | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Etkin Piyasalar ve Piyasa Anomalileri | Yatırımcı Psikolojisi kitabı 1. Bölüm syf.2-11'in okunması; Inefficient Markets An Introduction to Behavioral Finance kitabı 1. bölümünün okunması; Yatırım Analizi ve Portföy Yönetimi kitabı 10.bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Hisse Senedi Getirilerinin Tahmin Edilebilirliği | A Behavioral Approach to Asset Pricing kitabı 6.ve 7. bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Beklentiler Hipotezi | Yatırımcı Psikolojisi kitabı 1. Bölüm syf.11-43'ün okunması; | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Beklentiler Hipotezi-2 | A Behavioral Approach to Asset Pricing kitabı syf.13-57 arasının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Zihinsel Muhasebe | Yatırımcı Psikolojisi kitabı 3. Bölüm syf.111-119'un okunması, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Sürü Davranışı | Yatırımcı Psikolojisi kitabı 3. Bölüm syf.134-167'nin okunması, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Sürü Davranışı-2 | A Behavioral Approach to Asset Pricing kitabı syf.221-239'un okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Gürültü Ticareti ve Yatırımcı Duyarlılığı | Inefficient Markets An Introduction to Behavioral Finance kitabı 2. bölümünün okunması; Yatırımcı Psikolojisi kitabı 2. Bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Gürültü Ticareti ve Yatırımcı Duyarlılığı-2 | Yatırımcı Psikolojisi kitabı 5. Bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Aşırı ve Düşük Reaksiyon | Inefficient Markets An Introduction to Behavioral Finance kitabı 5. bölümünün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Aşırı ve Düşük Reaksiyon-2 | A Behavioral Approach to Asset Pricing kitabı syf.201-221'in okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Momentum ve Ters Yönlü Yatırım Stratejileri | A Behavioral Approach to Asset Pricing kitabı syf.365-419 un okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Momentum ve Ters Yönlü Yatırım Stratejileri-2 | A Behavioral Approach to Asset Pricing kitabı syf.419-447'nin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Davranışsal finansal alanındaki güncel tartışmalar | Güncel Makalelerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 12 | 168 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 262 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 10,48 | ||
AKTS | 10 AKTS |