MG3813 Güncel Pazarlama Yaklaşımları

8 AKTS - 4-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MG3813
Ad Güncel Pazarlama Yaklaşımları
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 4-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 8 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. HİLAL İNAN
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı pazarlamadaki yeni yaklaşımları incelemek ve dolayısıyla öğrencilerin güncel pazarlama konularını takip etmeleri ve bu konularda detaylı bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Bu ders güncel pazarlama konularını ve bu konulara ilişkin yaklaşımları içermektedir.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul yok

Kaynaklar

Güncel Makaleler

Notlar

Konular ile ilgili makaleler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bu dersi alan öğrenciler pazarlamaya ilişkin güncel konuları tartışır.
ÖÇ02 Yeni pazarlama yaklaşımlarını inceler.
ÖÇ03 Yeni pazarlama konuları hakkındaki makaleleri araştırır.
ÖÇ04 Pazarlama alanındaki güncel alan yazını takip eder.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletme bilim dalına ait kuramları açıklamak
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletme alanında kullanılan bilimsel yöntem ve araçların gelişmesine katkı yapacak kuramları listelemek ve tanımlamak
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletme bilim dalında ve İşletme meslek alanlarında karşılaşılan etik ve yasal konuları anlama
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletme bilim dalında yer alan modellerin uygulanması sonucu elde edilen sonuçların nasıl yorumlanacağını araştırarak açıklama
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Günümüz işletme meslek gruplarının karşılaşmış oldukları sorunlara uygun yöntemlerle çözümler üretebilme 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletme alanında kullanılan yöntemlerin temel adımlarını izleyerek uygulamaya geçirme 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletme yönetimi yöntemlerini uygulama. 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel ve/veya takım çalışmasında sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışma 3
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bireyin uzmanlık alanında meydana gelen güncel değişim ve gelişimleri takip ederek yenilenmeyi sürekli hale getirme 5
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Akademik kurallar çerçevesinde bilimsel kaynaklardan yararlanma, veri toplama, analiz etme, yorumlama ve yeni bilgiler üreterek bunları etkin biçimde yazma ve sunma 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanma
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İşletme alanının gelişmesine katkı sağlayacak yeni araştırma yöntemleri geliştirme ve uygulama
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İşletme bilim dalının kapsadığı alt bilim dalları üzerinde sorgulayıcı araştırma yaparak, işletme yöneticilerinin doğru karar alma süreçleri için yeni esaslar geliştirme 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İşletme bilimi üzerine araştırma yaparak doğru karar alma süreci için temel oluşturma 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş Genel giriş ve konu paylaşımı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Post Modern Pazarlama makale ve örnek olaylar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Gösteri
3 Yeşil Pazarlama makale ve örnek olaylar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Gösteri
4 Sürdürülebilir Pazarlama Yönetimi makale ve örnek olaylar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Gösteri
5 Veri Tabanlı Pazarlama makale ve örnek olaylar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Gösteri
6 E-Ticaret makale ve örnek olaylar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Gösteri
7 İnternette Pazarlama makale ve örnek olaylar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Gösteri
8 Ara Sınavlar Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Mobil Pazarlama makale ve örnek olaylar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Gösteri
10 İçsel Pazarlama makale ve örnek olaylar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Gösteri
11 Niş Pazarlama makale ve örnek olaylar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Gösteri
12 Deneyimsel Pazarlama makale ve örnek olaylar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Gösteri
13 Ağızdan ağıza pazarlama makale ve örnek olaylar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Gösteri
14 Değer Pazarlaması makale ve örnek olaylar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Gösteri
15 İzinli Pazarlama makale ve örnek olaylar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Gösteri
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 8 112
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 4 8
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 212
Toplam İş Yükü / 25 (s) 8,48
AKTS 8 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 04:23