Genel Bilgi
Kod | MG3812 |
Ad | Perakendecilik Kuramı ve Uygulamaları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 8 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. FATMA DEMİRCİ OREL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste perakendecilikle ilgili kuram, kavram, strateji ve uygulamaların yanı sıra perakendecilik sektörünün gelişimi ve sektörle ilgili çeşitli projeksiyonlar üzerinde tartışmak amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği
Bu ders modern perakendeciliğin kuramlarını ve perakende işletmelerde pazarlama yönetimi sürecine ilişkin konuları içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yok.
Kaynaklar
Modern perakende ve uluslararası perakendecilikle ilgili pazarlama yazınındaki temel makaleler ve vaka çalışmaları.
Notlar
Uluslararası Perakendecilik ve Tedarik Zinciri Yönetimi, Fatma Demirci Orel, Gülsün Nakıboğlu, Detay Yayıncılık, Ankara, Ekim 2016. (237 sayfa)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Perakendecilikle ilgili kuramları açıklar. |
ÖÇ02 | Perakende işletme türlerini ve özelliklerini kıyaslayarak açıklar. |
ÖÇ03 | Dağıtım kanalları içinde perakendeciliğin yerini ve kanal yönetimini tartışır. |
ÖÇ04 | Perakende pazarlama stratejilerini izah eder. |
ÖÇ05 | Perakende yönetiminde akılcı karar vermeyi öğrenir. |
ÖÇ06 | Ürün yönetimi ve tedarik zinciri stratejilerinin entegrasyonunu açıklar. |
ÖÇ07 | Küresel perakende pazarlama stratejilerini belirler. |
ÖÇ08 | Dijital perakendeclik ve yapay zeka uygulamalarını perakendeciliğin ilkeleri ile ilişkilendirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme bilim dalına ait kuramları açıklamak | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme alanında kullanılan bilimsel yöntem ve araçların gelişmesine katkı yapacak kuramları listelemek ve tanımlamak | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme bilim dalında ve İşletme meslek alanlarında karşılaşılan etik ve yasal konuları anlama | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme bilim dalında yer alan modellerin uygulanması sonucu elde edilen sonuçların nasıl yorumlanacağını araştırarak açıklama | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Günümüz işletme meslek gruplarının karşılaşmış oldukları sorunlara uygun yöntemlerle çözümler üretebilme | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme alanında kullanılan yöntemlerin temel adımlarını izleyerek uygulamaya geçirme | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme yönetimi yöntemlerini uygulama. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve/veya takım çalışmasında sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışma | 5 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bireyin uzmanlık alanında meydana gelen güncel değişim ve gelişimleri takip ederek yenilenmeyi sürekli hale getirme | 5 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Akademik kurallar çerçevesinde bilimsel kaynaklardan yararlanma, veri toplama, analiz etme, yorumlama ve yeni bilgiler üreterek bunları etkin biçimde yazma ve sunma | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanma | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İşletme alanının gelişmesine katkı sağlayacak yeni araştırma yöntemleri geliştirme ve uygulama | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İşletme bilim dalının kapsadığı alt bilim dalları üzerinde sorgulayıcı araştırma yaparak, işletme yöneticilerinin doğru karar alma süreçleri için yeni esaslar geliştirme | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İşletme bilimi üzerine araştırma yaparak doğru karar alma süreci için temel oluşturma | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Perakendecilk Kuram ve Kavramları | İlgili bölümlerin ders kaynaklarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Perakendeciliği Etkileyen Makro Çevre Faktörleri | İlgili bölümlerin ders kaynaklarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
3 | Stratejik Perakendecilik ve Perakendecilik Yönetim Stratejisi | İlgili bölümlerin ders kaynaklarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
4 | Elektronik Perakendecilik | lgili bölümlerin ders kaynaklarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
5 | Perakendeci İşletmelerde Tüketici Davranışları | İlgili bölümlerin ders kaynaklarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Perakendeci İşletmelerde Organizasyon Ve İnsan Kaynakları | İlgili bölümlerin ders kaynaklarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Perakendecilik ve Teknoloji | İlgili bölümlerin ders kaynaklarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
8 | Ara Sınavlar | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Perakendeci İşletmelerde Ürün Yönetimi, Kategori Planlaması Ve Satın Alma | İlgili bölümlerin ders kaynaklarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Soru-Cevap |
10 | Perakendeci İşletmelerde Satın Alma Süreci | İlgili bölümlerin ders kaynaklarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
11 | Perakendeci İşletmelerde Tedarik Zinciri Ve Lojistik Yönetimi | İlgili bölümlerin ders kaynaklarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
12 | Perakendeci Mağazalarda Fiyatlandırma | İlgili bölümlerin ders kaynaklarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Perakende Pazarlama İletişimi | İlgili bölümlerin ders kaynaklarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Örnek Olay |
14 | Perakendeci İşletmelerde Fiziksel Planlama, Atmosfer Ve Görsel Sunuş | İlgili bölümlerin ders kaynaklarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
15 | Uluslararası Perakende Pazarlaması | İlgili bölümlerin ders kaynaklarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 8 | 112 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 212 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 8,48 | ||
AKTS | 8 AKTS |