MG3804 Reklam

8 AKTS - 4-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MG3804
Ad Reklam
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 4-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 8 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. DENİZ ZEREN


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı reklam teorisine hakim bir bakış yaratmaktır.

Dersin İçeriği

Bu ders reklamın pazarlama yazınındaki yeri ve önemi, tarihçesi, türleri, reklam kampanyaları, reklamverenler ve reklam ajansları, reklam üretim süreci, reklam etkinliğinin ölçülmesi ,reklamda etik konularını içermektedir.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yok.

Kaynaklar

Nedir Bu Reklam? Muazzez Babacan

Notlar

Ders notları dersin hocası tarafından sağlanmaktadır.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Reklam Teorisini tarihsel olarak açıklar.
ÖÇ02 Yerli ve yabancı reklam yazınını takip eder.
ÖÇ03 Reklamcılık hakkındaki terimleri tanımlar.
ÖÇ04 Reklam performansını ölçmeyi açıklar.
ÖÇ05 Medya planlaması yapabilir.
ÖÇ06 Mecra seçimini açıklayabilir.
ÖÇ07 Reklam araçlarını açıklayabilir.
ÖÇ08 Reklam ajansı ve reklam veren ilişkilerinin önemini açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletme bilim dalına ait kuramları açıklamak
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletme alanında kullanılan bilimsel yöntem ve araçların gelişmesine katkı yapacak kuramları listelemek ve tanımlamak
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletme bilim dalında ve İşletme meslek alanlarında karşılaşılan etik ve yasal konuları anlama 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletme bilim dalında yer alan modellerin uygulanması sonucu elde edilen sonuçların nasıl yorumlanacağını araştırarak açıklama
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Günümüz işletme meslek gruplarının karşılaşmış oldukları sorunlara uygun yöntemlerle çözümler üretebilme 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletme alanında kullanılan yöntemlerin temel adımlarını izleyerek uygulamaya geçirme 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletme yönetimi yöntemlerini uygulama. 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel ve/veya takım çalışmasında sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışma 5
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bireyin uzmanlık alanında meydana gelen güncel değişim ve gelişimleri takip ederek yenilenmeyi sürekli hale getirme 5
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Akademik kurallar çerçevesinde bilimsel kaynaklardan yararlanma, veri toplama, analiz etme, yorumlama ve yeni bilgiler üreterek bunları etkin biçimde yazma ve sunma 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanma 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İşletme alanının gelişmesine katkı sağlayacak yeni araştırma yöntemleri geliştirme ve uygulama
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İşletme bilim dalının kapsadığı alt bilim dalları üzerinde sorgulayıcı araştırma yaparak, işletme yöneticilerinin doğru karar alma süreçleri için yeni esaslar geliştirme
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İşletme bilimi üzerine araştırma yaparak doğru karar alma süreci için temel oluşturma


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Reklam Giriş genel giriş, makale ve örnek olayların paylaştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay
2 Reklam kavramı Pazarlama karmasındaki ve iletişimdeki yeri makale ve örnek olaylar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay
3 Dünyada ve Türkiyede reklamın tarihçesi makale ve örnek olaylar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay
4 Reklam işlevi makale ve örnek olaylar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay
5 Reklam türleri makale ve örnek olaylar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay
6 Reklam verenler makale ve örnek olaylar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay
7 Reklam ajansları makale ve örnek olaylar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay
8 Ara Sınavlar ara sınav Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
9 Reklam kampanyaları makale ve örnek olaylar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay
10 Reklam üretim süreci makale ve örnek olaylar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay
11 Reklam ortam ve araçları makale ve örnek olaylar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay
12 Reklam ortam ve araçları (Devam) makale ve örnek olaylar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay
13 Medya planlaması makale ve örnek olaylar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay
14 Reklam etkinliği makale ve örnek olaylar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay
15 Reklam etiği makale ve örnek olaylar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 8 112
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 4 8
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 212
Toplam İş Yükü / 25 (s) 8,48
AKTS 8 AKTS

Güncelleme Zamanı: 19.08.2024 10:05