MG6800 Yenilik Yönetimi

8 AKTS - 4-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MG6800
Ad Yenilik Yönetimi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 4-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 8 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SELÇUK ÇOLAK
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı yeniliklerin stratejik yönetimi ve yeni ürün geliştirme süreçleri hakkında öğrencilere kapsamlı bilgi ve anlayış kazandırmaktır.  Bu ders sürecinde ayrıca öğrencilerin yeni ürün yeniliği süreçlerini yönetmek için gerekli bazı yetenekleri edinmeleri ve geliştirmeleri hedeflenmektedir.

Dersin İçeriği

Ders yenilik ve yenilik süreci kavramına giriş yapılması ile başlayacak sonrasında ise yenilik ve yeni ürün yönetimi modellerinin kapsamlı incelenmesi, yeni ürün/hizmet geliştirme süreçlerinin tartışılması, yeni ürün fikirlerinin ortaya çıkarılması ve fırsatların belirlenmesi, strateji ve operasyonel düzeyde yeni ürün geliştirme ve yenilik süreçlerinin yönetimi konularına odaklanacaktır.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul bulunmamaktadır

Kaynaklar

Innovation Management and New Product Development, Paul Trott, Pearson Innovation Management, Jan van den Ende, Red Globe Press

Notlar

İnovasyon Ve Teknoloji Yönetimi, Akif Emiroğlu, Ekin Basım Yayın


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Inovasyon süreçlerini sıralar ve açıklar
ÖÇ02 Inovatif performans için yönetimsel stratejiler geliştirir
ÖÇ03 Inovatif faaliyetlerde bulunmak için inovasyon yönetimi araçlarını kullanır
ÖÇ04 İnovasyon türlerini ve inovasyon türleri arasındaki ilişkileri tartışabilecektir.
ÖÇ05 Sektörel ve sektör dışı inovasyon kaynaklarının neler olduğunu açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletme bilim dalına ait kuramları açıklamak
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletme alanında kullanılan bilimsel yöntem ve araçların gelişmesine katkı yapacak kuramları listelemek ve tanımlamak 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletme bilim dalında ve İşletme meslek alanlarında karşılaşılan etik ve yasal konuları anlama 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletme bilim dalında yer alan modellerin uygulanması sonucu elde edilen sonuçların nasıl yorumlanacağını araştırarak açıklama
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Günümüz işletme meslek gruplarının karşılaşmış oldukları sorunlara uygun yöntemlerle çözümler üretebilme
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletme alanında kullanılan yöntemlerin temel adımlarını izleyerek uygulamaya geçirme 2
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletme yönetimi yöntemlerini uygulama. 2
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel ve/veya takım çalışmasında sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışma
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bireyin uzmanlık alanında meydana gelen güncel değişim ve gelişimleri takip ederek yenilenmeyi sürekli hale getirme 4
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Akademik kurallar çerçevesinde bilimsel kaynaklardan yararlanma, veri toplama, analiz etme, yorumlama ve yeni bilgiler üreterek bunları etkin biçimde yazma ve sunma 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanma
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İşletme alanının gelişmesine katkı sağlayacak yeni araştırma yöntemleri geliştirme ve uygulama
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İşletme bilim dalının kapsadığı alt bilim dalları üzerinde sorgulayıcı araştırma yaparak, işletme yöneticilerinin doğru karar alma süreçleri için yeni esaslar geliştirme 2
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İşletme bilimi üzerine araştırma yaparak doğru karar alma süreci için temel oluşturma


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Inovasyon Ders kitabından ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Inovasyon için Organize Olmak Ders kitabından ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Teknolojik Inovasyon Ders kitabından ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Teknolojik Inovasyon - 2 Ders kitabından ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Inovasyon Stratejileri Ders kitabından ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Inovasyon Stratejileri - 2 Ders kitabından ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Teknolojik İnovasyonun Endüstriyel Çıkarımları Ders kitabından ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Sınava yönelik çalışma Studying Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Inovatör Network ve Toplulukları Ders kitabından ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Ar-Ge Yönetimi Ders kitabından ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Ar-Ge Yönetimi - 2 Ders kitabından ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Yeni Ürün Yönetimi Ders kitabından ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Teknolojik İnovasyonun Dinamikleri Ders kitabından ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Teknolojik İnovasyonun Dinamikleri - 2 Ders kitabından ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Inovasyonla Değer Artırma, Sonuçlar ve Gelecek Konular Ders kitabından ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava yönelik çalışma Studying Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava yönelik çalışma Studying Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 8 112
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 4 8
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 212
Toplam İş Yükü / 25 (s) 8,48
AKTS 8 AKTS

Güncelleme Zamanı: 07.05.2024 04:49