Genel Bilgi
Kod | MG6800 |
Ad | Yenilik Yönetimi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 8 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SELÇUK ÇOLAK |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı yeniliklerin stratejik yönetimi ve yeni ürün geliştirme süreçleri hakkında öğrencilere kapsamlı bilgi ve anlayış kazandırmaktır. Bu ders sürecinde ayrıca öğrencilerin yeni ürün yeniliği süreçlerini yönetmek için gerekli bazı yetenekleri edinmeleri ve geliştirmeleri hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği
Ders yenilik ve yenilik süreci kavramına giriş yapılması ile başlayacak sonrasında ise yenilik ve yeni ürün yönetimi modellerinin kapsamlı incelenmesi, yeni ürün/hizmet geliştirme süreçlerinin tartışılması, yeni ürün fikirlerinin ortaya çıkarılması ve fırsatların belirlenmesi, strateji ve operasyonel düzeyde yeni ürün geliştirme ve yenilik süreçlerinin yönetimi konularına odaklanacaktır.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır
Kaynaklar
Innovation Management and New Product Development, Paul Trott, Pearson Innovation Management, Jan van den Ende, Red Globe Press
Notlar
İnovasyon Ve Teknoloji Yönetimi, Akif Emiroğlu, Ekin Basım Yayın
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Inovasyon süreçlerini sıralar ve açıklar |
ÖÇ02 | Inovatif performans için yönetimsel stratejiler geliştirir |
ÖÇ03 | Inovatif faaliyetlerde bulunmak için inovasyon yönetimi araçlarını kullanır |
ÖÇ04 | İnovasyon türlerini ve inovasyon türleri arasındaki ilişkileri tartışabilecektir. |
ÖÇ05 | Sektörel ve sektör dışı inovasyon kaynaklarının neler olduğunu açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme bilim dalına ait kuramları açıklamak | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme alanında kullanılan bilimsel yöntem ve araçların gelişmesine katkı yapacak kuramları listelemek ve tanımlamak | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme bilim dalında ve İşletme meslek alanlarında karşılaşılan etik ve yasal konuları anlama | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme bilim dalında yer alan modellerin uygulanması sonucu elde edilen sonuçların nasıl yorumlanacağını araştırarak açıklama | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Günümüz işletme meslek gruplarının karşılaşmış oldukları sorunlara uygun yöntemlerle çözümler üretebilme | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme alanında kullanılan yöntemlerin temel adımlarını izleyerek uygulamaya geçirme | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme yönetimi yöntemlerini uygulama. | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve/veya takım çalışmasında sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışma | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bireyin uzmanlık alanında meydana gelen güncel değişim ve gelişimleri takip ederek yenilenmeyi sürekli hale getirme | 4 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Akademik kurallar çerçevesinde bilimsel kaynaklardan yararlanma, veri toplama, analiz etme, yorumlama ve yeni bilgiler üreterek bunları etkin biçimde yazma ve sunma | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanma | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İşletme alanının gelişmesine katkı sağlayacak yeni araştırma yöntemleri geliştirme ve uygulama | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İşletme bilim dalının kapsadığı alt bilim dalları üzerinde sorgulayıcı araştırma yaparak, işletme yöneticilerinin doğru karar alma süreçleri için yeni esaslar geliştirme | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İşletme bilimi üzerine araştırma yaparak doğru karar alma süreci için temel oluşturma |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Inovasyon | Ders kitabından ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Inovasyon için Organize Olmak | Ders kitabından ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Teknolojik Inovasyon | Ders kitabından ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Teknolojik Inovasyon - 2 | Ders kitabından ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Inovasyon Stratejileri | Ders kitabından ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Inovasyon Stratejileri - 2 | Ders kitabından ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Teknolojik İnovasyonun Endüstriyel Çıkarımları | Ders kitabından ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Sınava yönelik çalışma Studying | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Inovatör Network ve Toplulukları | Ders kitabından ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Ar-Ge Yönetimi | Ders kitabından ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Ar-Ge Yönetimi - 2 | Ders kitabından ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Yeni Ürün Yönetimi | Ders kitabından ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Teknolojik İnovasyonun Dinamikleri | Ders kitabından ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Teknolojik İnovasyonun Dinamikleri - 2 | Ders kitabından ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Inovasyonla Değer Artırma, Sonuçlar ve Gelecek Konular | Ders kitabından ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava yönelik çalışma Studying | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava yönelik çalışma Studying | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 8 | 112 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 212 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 8,48 | ||
AKTS | 8 AKTS |