Genel Bilgi
Kod | MGS800 |
Ad | Seminer (Z) |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 8 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Seminer |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HATİCE DÜZAKIN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. HATİCE DOĞUKANLI
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. YILDIRIM BEYAZIT ÖNAL (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. HATİCE DÜZAKIN (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. SERKAN YILMAZ KANDIR (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu çalışmanın amacı öğrencinin uzmanlaşmayı seçtiği alan ile ilgili bilgiye erişme, veri elde etme, etik kurallara uygun bilgiyi değerlendirme ve yorumlamaya yönelik çalışma yapmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Seminer konusu nasıl belirlenir, içeriği nasıl planlanır, nasıl raporlanır. Tez yazmaya başlamadan önce aynı süreci seminer üzerinde uygulayarak tecrübe edinme
Dersin Ön Koşulu
yoktur.
Kaynaklar
Seçilen konuya ilişkin kaynaklar kullanılacaktır.
Notlar
yoktur.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Seminer konusunda edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde değerlendirir, geliştirir ve bunları kullanabilme becerisi kazanır. |
ÖÇ02 | Aradığı bilgiye ulaşabilme becerisi kazanır. |
ÖÇ03 | Proje konusu ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi ve yayımlanması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
ÖÇ04 | Proje konusundaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme becerisi kazanır. |
ÖÇ05 | Günümüz işletme meslek gruplarının karşılaşmış oldukları sorunlara uygun yöntemlerle çözümler üretir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Finansman bilim dalına ait kuramları açıklar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Finansman alanında kullanılan bilimsel yöntem ve araçların gelişmesine katkı yapacak kuramları listeler ve tanımlar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Finansman alanında kullanılan kuramsal modellerin nasıl oluşturulacağını ve sayısal karar verme teknikleri ile bu modellerin nasıl ilişkilendirileceğini araştırır. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Finansman alanında kullanılan kuramsal modellerin, sayısal karar verme tekniklerinin uygulanması sonucu elde edilen sonuçlarının nasıl yorumlanacağını açıklar. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Günümüz finans yöneticilerinin karşılaşmış oldukları sorunlara uygun yöntemlerle çözümler üretir. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Finans alanında kullanılan yöntemlerin temel adımlarını izleyerek uygulamaya geçirme ve uygulamalı işletme yönetimine katkı sağlar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Finansal verimliliği arttırmaya yardımcı olan teknikleri kullanarak en uygun sonuca ulaşır. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve/veya takım çalışmasında sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışır. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bireyin uzmanlık alanında meydana gelen güncel değişim ve gelişimleri takip ederek yenilenmeyi sürekli hale getirir. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Akademik kurallar çerçevesinde bilimsel kaynaklardan yararlanır, veri toplar, analiz eder, yorumlar ve yeni bilgiler üreterek bunları etkin biçimde yazar ve sunar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Finans alanının gelişmesine katkı sağlayacak yeni araştırma yöntemleri geliştirir ve uygular. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Finansman bilim dalının kapsadığı alt bilim dalları üzerinde sorgulayıcı araştırma yaparak, finans yöneticilerinin doğru karar alma süreçleri için yeni esaslar geliştirir. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İşletmelerin faaliyet gösterdikleri sektör ve pazara uygun olan finansman yaklaşımları, uygulama ve yöntemlerini geliştirir. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Seminer hazırlama sürecinin incelenmesi. | Kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
2 | Seminer konusunun belirlenmesi. | Kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | Kaynak taraması. | Kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | Kaynak tarama faaliyetlerine devam edilmesi | Kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Kaynak taramaya devam edilmesi. | Kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | İçerik oluşturma. | Kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Ön yazıma başlama. | Kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Yapılanların gözden geçirilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
9 | Sürecin değerlendirilmesi | Kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Eksiklerin giderilmesi. | Kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Bulguları değerlendirme | Kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Sonucun yazımı. | Kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | İlk okuma ve değerlendirme. | Kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Eksikleri tamamlama. | Kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Son kontrol. | Kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Rapor hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Rapor hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 120 | 120 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 190 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 7,60 | ||
AKTS | 8 AKTS |