Genel Bilgi
Kod | MG31759 |
Ad | Finansal Raporlama Standartları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MEHMET ÜNSAL MEMİŞ |
Dersin Amacı / Hedefi
Türkiye Muhasebe Standartları Kurulu tarafından yayınlanarak yürürlüğe giren Muhasebe ve Finansal Raporlama Standartlarına uygun mali tabloların hazırlanması ve değerlendirilmesinin sağlanmasıdır.
Dersin İçeriği
Muhasebede standardizasyon, harmonizasyon süreci hakkında temel bilgiler, Dünyada ve Türkiyede muhasebede standartlaşma çalışmaları.
Dersin Ön Koşulu
Yoktur.
Kaynaklar
Ders notları ve sunuları
Notlar
Diğer ders notları ve sunuları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Muhasebe bilim dalında var olan temel kuramsal modeller ile literatüre yeni giren sistemleri listeleme, tanımlama ve kullanım amaçlarını açıklama; her bir model ve/veya sistemin üstün ve zayıf yönlerini belirtir. |
ÖÇ02 | Muhasebe mesleğinde karşılaşılan yasal ve etik konuları anlar. |
ÖÇ03 | Muhasebe bilim dalında yer alan modellerin uygulanması sonucu elde edilen sonuçların nasıl yorumlanacağını araştırarak açıklar. |
ÖÇ04 | İşletme yönetimi yöntemleri ile muhasebe metodlarını birleştirerek uygular. |
ÖÇ05 | Temel mali analiz tekniklerini kullanarak en uygun sonuca ulaşır. |
ÖÇ06 | Muhasebenin yeni bir alanında, akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanma, elde ettiği bilgileri sentezleme ve etkin biçimde sunar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Muhasebe, denetim ve vergi konularının temel ilkelerini kavrama ve bu ilkeleri karar alma sürecinde etkin biçimde kullanma yetkinliği | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Muhasebe bilim dalında var olan temel kuramsal modeller ile literatüre yeni giren sistemleri listeleme, tanımlama ve kullanım amaçlarını açıklama; her bir model ve/veya sistemin üstün ve zayıf yönlerini belirtme | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Muhasebe mesleğinde karşılaşılan yasal ve etik konuları anlama. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Muhasebe bilim dalında yer alan modellerin uygulanması sonucu elde edilen sonuçların nasıl yorumlanacağını araştırarak açıklama | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme yönetimi yöntemleri ile muhasebe metodlarını birleştirerek uygulama | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel mali analiz tekniklerini kullanarak en uygun sonuca ulaşma | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alarak liderlik yapma ve gerekli çalışmaları yerine getirerek muhasebe sürecini etkin bir şekilde yönetme | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak muhasebe alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Muhasebenin yeni bir alanında, akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanma, elde ettiği bilgileri sentezleme ve etkin biçimde sunma | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yazılı ve sözlü iletişim yetkinliği | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uygulama ve yöntemleri sorgulama, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirme ve uygulama | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Muhasebe bilimi üzerine araştırma yaparak, doğru karar alma süreci için temel oluşturma |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders kapsamının açıklanması, muhasebe standartlarının önemi, gerekliliği ve oluşumu | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
2 | TMS1 : Finansal Tabloların Sunuluşu | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
3 | TMS 2 : Stoklar | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
4 | TMS 16 : Maddi Duran Varlıklar | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
5 | TMS 17 : Kiralama İşlemleri | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
6 | TMS 18 : Hasılat | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
7 | TMS 23 : Borçlanma Maliyetleri | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | TMS 28 : İştiraklerdeki Yatırımlar | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
10 | TMS 37 : Karşılıklar, Koşullu Borçlar ve Koşullu Varlıklar | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
11 | TMS 38 : Maddi Olmayan Duran Varlıklar | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
12 | TMS 7 : Nakit Akım Tablosu | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
13 | TMS AR-GE | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
14 | TMS 24: İlişkili Taraf Açıklamaları | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
15 | Diğer Muhasebe Standartlarının Genel Değerlendirilmesi | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |