EMG28P700 Dönem Projesi

6 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EMG28P700
Ad Dönem Projesi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Enstitü Proje
Öğretim Şekli Uzaktan Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ERKUT DÜZAKIN
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. ERKUT DÜZAKIN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. SELÇUK ÇOLAK (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. BEHİYE GÜLSÜN KARAÇAY (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. BERNA BULĞURCU (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi MERT DEMİRCİOĞLU (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencinin çalıştığı bilimsel alanla ilgili belirli bir problemin çözümü için bilgiye erişme, bilgiyi değerlendirme ve yorumlamaya yönelik etik kurallara uygun bir çalışma yapmasını sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Dönem projesi, bir öğretim üyesinin danışmanlığında teorik ve uygulamalı derslerin tamamlanmasından sonra öğrencinin bağımsız bir çalışma yürütebilmesini içerir. Bu nedenle çalışma süresince öğrenci literatür tarama, veri toplama ve değerlendirme, analiz yapma ve sonuçlarını yazılı olarak sunmaya yönelik olarak danışmanının gözetiminde çalışmalar yapar.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Araştırma Yöntemleri N.Karasar

Notlar

Raporlama N.Karasar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Proje konusunda edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde değerlendirir, geliştirir ve bunları kullanabilme becerisi kazanır
ÖÇ02 Aradığı bilgiye ulaşabilme becerisi kazanır
ÖÇ03 Proje konusu ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi ve yayımlanması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetir
ÖÇ04 Proje konusundaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme becerisi kazanır
ÖÇ05 Günümüz işletme meslek gruplarının karşılaşmış oldukları sorunlara uygun yöntemlerle çözümler üretir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletme temel fonksiyonlarını tanımlayarak birbirleriyle olan ilişkilerini teknoloji bakış açısıyla açıklama.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletmelerde karşılaşılabilecek problemlerin çözümünde kullanılabilecek temel sayısal ve istatistik yöntemleri tanımlama. 1
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletmelerde problem çözümünde kullanılan sayısal ve istatistiksel yöntem ve modelleri uygulama. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Problemler için oluşturulan modelleri yazılımlarla çözerek yorumlama.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Teknolojik ve küresel değişimlerden kaynaklanan işletme sorunlarını tanımlayabilme. 3
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Analitik düşünme yetisi ile temel işletmecilik problemlerini çözebilme.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İşletmenin üretim sürecinden ve tedarik zincirinden kaynaklı problemlerin çözümünde sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanarak en uygun sonuca ulaşabilme. 2
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve/veya ekip içinde sorumluluk alarak, takım üyesi olarak etkin çalışma. 5
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İş yaşamında değişimin bilincinde olarak ve teknolojik gelişmeleri izleyerek kendini geliştirme. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanarak elde ettiği bilgileri sentezleme. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Teknolojik değişim ve gelişimleri kendi alanına uygulama.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çevre koşullarında ve teknolojide meydana gelen değişimlerin, işletme ve fonksiyonları üzerindeki olası sonuçlarını yorumlama.
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanarak elde ettiği bilgileri ve yorumlarını sözlü ve yazılı olarak etkin biçimde sunma. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Yazılı ve sözlü sunumlarda, teknolojik gelişmeyle ortaya çıkan yeni iletişim kanallarını etkin kullanma. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik İşletme bilim dalında ve farklı mesleki alanlarda karşılaşılan etik ve yasal konulara uygun davranma. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Tedarik zincirinde ortaya çıkan problemleri saptayarak teknolojik çözümler önerme.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Proje hazırlama sürecinin incelenmesi kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
2 Proje ana konusunun belirlenmesi kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
3 Kaynak taraması kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
4 Proje konusunun netleştirilmesi kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
5 Proje konusu ile ilgili kaynak taraması kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
6 İçerik oluşturma kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
7 ön yazıma başlama kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
8 Ara Sınav Ara değerleme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
9 Proje sürecini değerleme kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
10 Eksik yerleri tamamlama kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
11 Bulguları değerlendirme kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
12 Sonucu yazma kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
13 ilk okuma ve değerlendirme kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
14 Son düzeltmeler kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 Son kontrol kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sunuma hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sunuma hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 90 90
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 0 0 0
Toplam İş Yükü (Saat) 160
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,40
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 07.05.2024 04:59