Genel Bilgi
Kod | EFMZ109 |
Ad | Mesleği Tanıma ve Kariyer Planlama |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi UMUT HÜR YAŞAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA MAVAŞOĞLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders ile üniversite Fransızca öğretmenliği öğrencilerinin iş hayatının beklentileri konusunda kariyer farkındalığı oluşturmaları, öğrenim süreçlerini en iyi şekilde değerlendirerek mezuniyet sonrası çalışma hayatlarını planlamaları ve kendi beceri, yetenek ve yetkinliklerine uygun alanlarda kariyerlerini şekillendirmeleri hedeflenmektedir
Dersin İçeriği
Fransızca öğretmenliği ile ilgili temel kavramlar, Fransızca dil sınıfının özellikleri, Fransızca öğretmen ve öğrencilerinin özellikleri, devlet okulları, özel okullar ve üniversitelerde Fransızca öğretmenliğinin nitelikleri, alan dışı çalışma olanakları
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Öğretmenlik Mesleğine Giriş, Münire Erden, Epsilon Yayınevi, 2005
Notlar
Türkiye’de Yabancı Dil, Ömer Demircan, Remzi Kitabevi, 1988
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Fransızca öğretmenliği ile ilgili temel kavramları bilir |
ÖÇ02 | Meslek olarak Fransızca öğretmenliğini tanımlar |
ÖÇ03 | Fransızca öğretmenliğinin Türkiye’deki tarihsel seyrini açıklar |
ÖÇ04 | Fransızca öğretmeninin niteliklerini sıralar |
ÖÇ05 | Fransızca öğrencilerinin niteliklerini söyler |
ÖÇ06 | Fransızca dil sınıfının özelliklerini anlatır |
ÖÇ07 | Devlet okullarında, özel okullarda ve üniversitelerde Fransızca öğretmenliğini tanımlar |
ÖÇ08 | Akademik kariyer olarak Fransızca öğretmenliğini tanımlar |
ÖÇ09 | Fransızca Öğretmenliği mezunlarının alan dışı çalışma olanaklarını söyler |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yabancı dil olarak Fransızca öğrenimi ve öğretiminin kavram ve ilkelerini açıklar | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alan bilgisini destekleyen dilbilim, yazın, çeviribilim, iletişim ve kültürlerarasılık yan alanlarının temel kavram ve terimlerini açıklar | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Orta öğretim Fransızca programını ve ortaöğretim yönetmeliğinin alanı ile ilgili kısımlarını açıklar | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yabancı dil öğretiminde yaş, dil düzeyleri, öğrenme biçemleri, strateji kullanımları gibi etkenlere ilişkin bilgiye sahiptir | 2 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak öğretimi planlar, uygular ve değerlendirir | 2 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eğitsel içerik ve materyalleri eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, gerektiğinde bunları uyarlama ve geliştirme becerisi sergiler | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenci kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok boyutlu değerlendirebilir | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili başlıca nicel ve nitel bilimsel yöntemleri uygular | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Fransızca öğretiminde karşılaşılan sorunları betimleyebilir ve bu sorunların çözümünde bireysel ve takım içinde sorumluluk alır | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi mesleki performansı üzerinde düşünür ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirmek için girişimde bulunur | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Fransızca öğretmenliği alanında bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini kişisel ve mesleki gelişimi için kullanır | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Fransızca öğretmenliği alanı ile ilgili bilimsel ve mesleki bilgiye ve genel olarak bilgiye ulaşma yollarını etkin biçimde kullanır | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda kendini sürekli geliştirir | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilimsel, kültürel ve sanatsal etkinlikler ile ulusal ve uluslararası güncel olayları izleyerek kişisel değerlendirmeler yapar | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Fransızca öğretmenliği alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve karşılaşılan sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak etkili bir şeklide paylaşır | 4 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğretmenlik mesleğinin toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere duyarlık ve korumadaki evrensel önemine uygun davranış sergiler | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Fransızca öğretmenliği ile ilgili temel kavramlar | Ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Fransızca dil sınıfının özellikleri 1 | Kaynak kitapları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Fransızca dil sınıfının özellikleri 2 | Kaynak kitapları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Fransızca öğretmeninin nitelikleri 1 | Kaynak kitapları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Fransızca öğretmeninin nitelikleri 2 | Kaynak kitapları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Fransızca öğrencilerinin nitelikleri 1 | Kaynak kitapları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Fransızca öğrencilerinin nitelikleri 2 | Kaynak kitapları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Dünden bugüne Türkiye’de Fransızca öğretmenliği 1 | Kaynak kitapları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Dünden bugüne Türkiye’de Fransızca öğretmenliği 2 | Kaynak kitapları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Devlet okullarında Fransızca öğretmenliği | Ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Özel okullarda Fransızca öğretmenliği | Ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Üniversitelerde Fransızca öğretmenliği | Ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Fransızca öğretmenliği ve akademik kariyer | Ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Fransızca öğretmenliği mezunları ve alan dışı çalışma ortamları | Ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 1 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 12 | 12 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 52 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,08 | ||
AKTS | 2 AKTS |