EFMZ109 Mesleği Tanıma ve Kariyer Planlama

2 AKTS - 1-1 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EFMZ109
Ad Mesleği Tanıma ve Kariyer Planlama
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 1 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi UMUT HÜR YAŞAR
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA MAVAŞOĞLU (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders ile üniversite Fransızca öğretmenliği öğrencilerinin iş hayatının beklentileri konusunda kariyer farkındalığı oluşturmaları, öğrenim süreçlerini en iyi şekilde değerlendirerek mezuniyet sonrası çalışma hayatlarını planlamaları ve kendi beceri, yetenek ve yetkinliklerine uygun alanlarda kariyerlerini şekillendirmeleri hedeflenmektedir

Dersin İçeriği

Fransızca öğretmenliği ile ilgili temel kavramlar, Fransızca dil sınıfının özellikleri, Fransızca öğretmen ve öğrencilerinin özellikleri, devlet okulları, özel okullar ve üniversitelerde Fransızca öğretmenliğinin nitelikleri, alan dışı çalışma olanakları

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Öğretmenlik Mesleğine Giriş, Münire Erden, Epsilon Yayınevi, 2005

Notlar

Türkiye’de Yabancı Dil, Ömer Demircan, Remzi Kitabevi, 1988


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Fransızca öğretmenliği ile ilgili temel kavramları bilir
ÖÇ02 Meslek olarak Fransızca öğretmenliğini tanımlar
ÖÇ03 Fransızca öğretmenliğinin Türkiye’deki tarihsel seyrini açıklar
ÖÇ04 Fransızca öğretmeninin niteliklerini sıralar
ÖÇ05 Fransızca öğrencilerinin niteliklerini söyler
ÖÇ06 Fransızca dil sınıfının özelliklerini anlatır
ÖÇ07 Devlet okullarında, özel okullarda ve üniversitelerde Fransızca öğretmenliğini tanımlar
ÖÇ08 Akademik kariyer olarak Fransızca öğretmenliğini tanımlar
ÖÇ09 Fransızca Öğretmenliği mezunlarının alan dışı çalışma olanaklarını söyler


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yabancı dil olarak Fransızca öğrenimi ve öğretiminin kavram ve ilkelerini açıklar 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alan bilgisini destekleyen dilbilim, yazın, çeviribilim, iletişim ve kültürlerarasılık yan alanlarının temel kavram ve terimlerini açıklar 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Orta öğretim Fransızca programını ve ortaöğretim yönetmeliğinin alanı ile ilgili kısımlarını açıklar 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yabancı dil öğretiminde yaş, dil düzeyleri, öğrenme biçemleri, strateji kullanımları gibi etkenlere ilişkin bilgiye sahiptir 2
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak öğretimi planlar, uygular ve değerlendirir 2
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eğitsel içerik ve materyalleri eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, gerektiğinde bunları uyarlama ve geliştirme becerisi sergiler
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenci kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok boyutlu değerlendirebilir
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili başlıca nicel ve nitel bilimsel yöntemleri uygular
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Fransızca öğretiminde karşılaşılan sorunları betimleyebilir ve bu sorunların çözümünde bireysel ve takım içinde sorumluluk alır 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendi mesleki performansı üzerinde düşünür ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirmek için girişimde bulunur 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Fransızca öğretmenliği alanında bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini kişisel ve mesleki gelişimi için kullanır
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Fransızca öğretmenliği alanı ile ilgili bilimsel ve mesleki bilgiye ve genel olarak bilgiye ulaşma yollarını etkin biçimde kullanır 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki gelişiminin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda kendini sürekli geliştirir
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bilimsel, kültürel ve sanatsal etkinlikler ile ulusal ve uluslararası güncel olayları izleyerek kişisel değerlendirmeler yapar
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Fransızca öğretmenliği alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve karşılaşılan sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak etkili bir şeklide paylaşır 4
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğretmenlik mesleğinin toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere duyarlık ve korumadaki evrensel önemine uygun davranış sergiler 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Fransızca öğretmenliği ile ilgili temel kavramlar Ön hazırlık yok Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Fransızca dil sınıfının özellikleri 1 Kaynak kitapları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Fransızca dil sınıfının özellikleri 2 Kaynak kitapları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Fransızca öğretmeninin nitelikleri 1 Kaynak kitapları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Fransızca öğretmeninin nitelikleri 2 Kaynak kitapları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Fransızca öğrencilerinin nitelikleri 1 Kaynak kitapları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Fransızca öğrencilerinin nitelikleri 2 Kaynak kitapları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Dünden bugüne Türkiye’de Fransızca öğretmenliği 1 Kaynak kitapları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Dünden bugüne Türkiye’de Fransızca öğretmenliği 2 Kaynak kitapları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Devlet okullarında Fransızca öğretmenliği Ön hazırlık yok Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Özel okullarda Fransızca öğretmenliği Ön hazırlık yok Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Üniversitelerde Fransızca öğretmenliği Ön hazırlık yok Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Fransızca öğretmenliği ve akademik kariyer Ön hazırlık yok Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Fransızca öğretmenliği mezunları ve alan dışı çalışma ortamları Ön hazırlık yok Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 1 14
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 12 12
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 12 12
Toplam İş Yükü (Saat) 52
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,08
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 07.05.2024 09:13