FRAZ119 Sözlü İletişim Becerileri 1

5 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FRAZ119
Ad Sözlü İletişim Becerileri 1
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Fransızca
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. HELENE ÇAN
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör.Dr. HELENE ÇAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bir yeri sözlü olarak tanıtma ve uzamsal betimleme yapma ; sözel yaşamöyküsü sunma

Dersin İçeriği

Bir yer ile ilgili tanıtıcı ve betimleyici sözlü metinler ; yaşamöyküsü ve anlatısal sözlü metinler

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Barféty, M. & Beaujoin, P. (2005). Expression Orale 2. Paris: Clé International

Notlar

Chevallier-Wixler, D., Dayez, Y., Lepage, S. & Riba, P. (2006). Réussir le DELF B1. Paris: Didier


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bir yeri sözlü olarak tanıtır
ÖÇ02 Bir olay ya da durumu sözlü söylemde uzam ve zaman düzlemine yerleştirir
ÖÇ03 Bir yer ile ilgili tanıtıcı sözlü üretim yapar
ÖÇ04 Bir yer ile ilgili betimleyici sözlü üretim yapar
ÖÇ05 Uzamsal-zamansal bilgileri birbirine eklemleyerek sözlü metin oluşturur
ÖÇ06 Birisinin yaşamöyküsünü sözlü olarak sunar
ÖÇ07 Anlatısal sözlü metin üretir
ÖÇ08 Kurduğu sözlü metinde bağlantı öğelerini yerinde ve etkili kullanır


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yabancı dil olarak Fransızca öğrenimi ve öğretiminin kavram ve ilkelerini açıklar 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alan bilgisini destekleyen dilbilim, yazın, çeviribilim, iletişim ve kültürlerarasılık yan alanlarının temel kavram ve terimlerini açıklar 1
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Orta öğretim Fransızca programını ve ortaöğretim yönetmeliğinin alanı ile ilgili kısımlarını açıklar
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yabancı dil öğretiminde yaş, dil düzeyleri, öğrenme biçemleri, strateji kullanımları gibi bileşenleri listeler 1
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak öğretimi uygular 2
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eğitsel içerik ve materyalleri kullanır ve uyarlar 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenci kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok boyutlu değerlendirebilir 3
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili başlıca nicel ve nitel bilimsel yöntemleri uygular
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Fransızca öğretiminde karşılaşılan sorunların çözümünde bireysel ve takım içinde sorumluluk alır 2
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendi mesleki performansı üzerinde düşünür ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirmek için girişimde bulunur 1
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Fransızca öğretmenliği alanında bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir 1
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini kişisel ve mesleki gelişimi için kullanır 1
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Fransızca öğretmenliği alanı ile ilgili bilimsel ve mesleki bilgiye ve genel olarak bilgiye ulaşma yollarını etkin biçimde kullanır 1
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki gelişiminin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda kendini sürekli geliştirir 1
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bilimsel, kültürel ve sanatsal etkinlikler ile ulusal ve uluslararası güncel olayları izleyerek kişisel değerlendirmeler yapar 1
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Fransızca öğretmenliği alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve karşılaşılan sorunlara ilişkin çözüm önerilerini paylaşır 1
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğretmenlik mesleğinin toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere duyarlık kazandırma ve korumadaki evrensel önemine uygun davranış sergiler


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Bir yer ile ilgili tanıtıcı ve betimleyici sözlü metin üretme çalışmaları - konuya giriş ve sözlü metin örneklerini inceleme Ön hazırlık yok Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Bir yer ile ilgili tanıtıcı ve betimleyici sözlü metin üretme çalışmaları - kuramsal ve uygulamalı çalışmalar 1 Ön hazırlık yok Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Bir yer ile ilgili tanıtıcı ve betimleyici sözlü metin üretme çalışmaları - kuramsal ve uygulamalı çalışmalar 2 Ön hazırlık yok Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Tanıtıcı ve betimleyici sözlü metin üretme çalışmaları - öğrenci ürünlerini değerlendirme 1 Konu ile ilgili sözlü metin üretimi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
5 Tanıtıcı ve betimleyici sözlü metin üretme çalışmaları - öğrenci ürünlerini değerlendirme 2 Konu ile ilgili sözlü metin üretimi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
6 Tanıtıcı ve betimleyici sözlü metin üretme çalışmaları - öğrenci ürünlerini değerlendirme 3 Konu ile ilgili sözlü metin üretimi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
7 Tanıtıcı ve betimleyici sözlü metin üretme çalışmaları - öğrenci ürünlerini değerlendirme 4 Konu ile ilgili sözlü metin üretimi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
9 Bir kişi ile ilgili anlatısal sözlü metin üretme çalışmaları - konuya giriş ve sözlü metin örneklerini inceleme Ön hazırlık yok Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Bir kişi ile ilgili anlatısal sözlü metin üretme çalışmaları - kuramsal ve uygulamalı çalışmalar 1 Ön hazırlık yok Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Bir kişi ile ilgili anlatısal sözlü metin üretme çalışmaları - kuramsal ve uygulamalı çalışmalar 2 Ön hazırlık yok Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Yaşamöyküsü sözlü metin üretme çalışmaları -öğrenci ürünlerini değerlendirme 1 Konu ile ilgili sözlü metin üretimi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
13 Yaşamöyküsü sözlü metin üretme çalışmaları -öğrenci ürünlerini değerlendirme 2 Konu ile ilgili sözlü metin üretimi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
14 Yaşamöyküsü sözlü metin üretme çalışmaları -öğrenci ürünlerini değerlendirme 3 Konu ile ilgili sözlü metin üretimi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
15 Yaşamöyküsü sözlü metin üretme çalışmaları -öğrenci ürünlerini değerlendirme 4 Konu ile ilgili sözlü metin üretimi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 16 16
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 116
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,64
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 12.12.2024 10:06