ALMZ404 Almanca Öğretiminde Sınav Hazırlama

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ALMZ404
Ad Almanca Öğretiminde Sınav Hazırlama
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Almanca
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. MEHMET IŞIK
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Öğr. Gör. MEHMET IŞIK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör. MEHMET IŞIK (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Yabancı dil öğretiminde ölçme ve değerlendirme kavramlarını öğrencilere tanıtmak ve öğretmen adayı öğrencilerinin bugün kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemlerini ve araçlarını kullanma becerilerini geliştirmektir.

Dersin İçeriği

Dil becerileri öğretiminde farklı yaş grupları ve dil düzeyleri için kullanılan sınav türleri ve ölçme yöntemleri, dil becerilerini ölçmeye ve değerlendirmeye yönelik ilkeler, soru türleri ve sınav hazırlama teknikleri ölçme ve değerlendirme ölçütleri, çeşitli soru örneklerinin hazırlanması ve sınav değerlendirme çalışmalarının yapılması.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Hans-Georg Albers und Sibylle Bolton (1999). Testen und Prüfen in der Grundstufe. Berlin: Langenscheidt Verlag

Notlar

Internet araştırmaları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenciler sınıf bazlı ölçme ve değerlendirme temel kavram, ilke ve kurgularını tanımlar.
ÖÇ02 Öğrenciler farklı testler ve sınama biçimlerini tanımlar, geniş boyutlu dil ölçme amaçları için değişik soru türleri hazırlar; bu tür testlerin ve mevcut diğer ölçme yöntemlerini geliştirir ve değerlendirir.
ÖÇ03 Öğrenciler farklı yaş grupları, dil düzeyleri ve öğrenme biçemleri için dil testleri oluşturur.
ÖÇ04 Öğrenciler okuma, yazma, dinleme, konuşma, kelime ve dilbilgisini test etmek için ayrık ve bütüncül biçimde sınav hazırlama tekniklerini; betimlemeli çıkarımsal istatistik hesaplamalarını ve sınav tasarımının altında yatan ilkelerini anlar ve tanımlar.
ÖÇ05 Öğrenciler test kurgulama aşamalarını, madde analizi ve test puanlarının yorumlanmasını, ölçünleştirilmiş testlerin değerlendirilmesini ve öğretmen tarafından hazırlanan dil sınavlarının geri etkilerini tanımlama becerisi kazanır


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancayla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancanın öğretimi için gereken yöntem, strateji ve teknik ile ölçme ve değerlendirme bilgilerini edinir. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almanca öğrenenlerin öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancayla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur. 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerden yararlanabilir. 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenci özelliklerine ve kazanımlara uygun öğretim malzemeleri geliştirir. 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını bilir. 5
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin kazanımlarını çok yönlü değerlendirir.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretmenlik Uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözme becerisi edinir.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel/grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları yerine getirir. 4
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Almanca öğretiminde güncel gelişmeleri ve gereksinimleri izler. 4
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Farklı kültürlere ve değerlere karşı farkındalık ve duyarlılık geliştirir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler uygulayabilir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Almanca sözlü ve yazılı olarak kendini günlük ve meslek yaşamında ileri düzeyde ifade eder. 4
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alman dili eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. 4
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Toplumsal ve mesleki yaşam alanlarında etik değerlere yönelik bilgi ve beceri edinerek uygun davranış geliştirir.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Test Nedir. Ölçme ve Öğretimin önemi. Yabancı dil ölçme biçimlerine yaklaşım Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Yabancı dilde sınav hazırlama ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar ve ilkeler Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
3 Dil Sınavları Hazırlama. Sınav türleri ve özellikleri. Notlandırma ve dönüt verme. Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Standart Ölçme. Sınav türleri. Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
5 Çoktan Seçmeli Test Hazırlama Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
6 Dinleme Becerisinin Değerlendirilmesi. Mikro ve Makro Becerilerin Ölçülmesi Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
7 Konuşma Becerisinin Değerlendirilmesi. Mikro ve Makro Becerilerin Ölçülmesi Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi
9 Okuma Becerisinin Değerlendirilmesi. Mikro ve Makro Becerilerin Ölçülmesi Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
10 Yazma Becerisinin Değerlendirilmesi. Mikro ve Makro Becerilerin Ölçülmesi Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
11 Farklı dil testleri toplama, değerlendirme, ve sunma (okuma) Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Grup Çalışması
12 Grup projesi: farklı dil testleri toplama, değerlendirme, ve sunma (yazma) Proje Hazırlama, Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
13 Grup projesi: farklı dil testleri toplama, değerlendirme, ve sunma (konuşma) Proje Hazırlama, Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
14 Grup projesi: farklı dil testleri toplama, değerlendirme, ve sunma (dinleme) Proje Hazırlama, Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
15 Grup projesi: farklı dil testleri toplama, değerlendirme, ve sunma (dil bilgisi) Proje Hazırlama, Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 11.12.2024 08:09