ALMS408 Sözdizim II

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ALMS408
Ad Sözdizim II
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Almanca
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. MEHMET IŞIK
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Dr. Öğr. Üyesi İLKER ÇÖLTÜ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Yapılarına göre tümceler, tamlama türleri gibi konuları kavrama

Dersin İçeriği

Söz dizimin temel konularını kavrama

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yoktur

Kaynaklar

Ulrich Engel. (1982). Syntax der deutschen Gegenwartssprache. Berlin: Erich Schmidt Verlag

Notlar

Hans-Werner Eroms (2000): Syntax der deutschen Sprache Verlag De Gruyter


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Cümle çeşitlerini ve cümle unsurlarını her yönüyle öğrenir.
ÖÇ02 Türkçe ve Almanca Dil bilgisi kategorilerini karşılaştırmayı öğrenir
ÖÇ03 Cümle üstü birimlerin sınırlarını belirleme yöntemlerini öğrenir
ÖÇ04 Almancadaki bağlaçları öğrenir
ÖÇ05 Almancadaki karmaşık cümle türlerini öğrenir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancayla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancanın öğretimi için gereken yöntem, strateji ve teknik ile ölçme ve değerlendirme bilgilerini edinir. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almanca öğrenenlerin öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancayla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerden yararlanabilir.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenci özelliklerine ve kazanımlara uygun öğretim malzemeleri geliştirir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını bilir. 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin kazanımlarını çok yönlü değerlendirir.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretmenlik Uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözme becerisi edinir.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel/grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları yerine getirir.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Almanca öğretiminde güncel gelişmeleri ve gereksinimleri izler. 3
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Farklı kültürlere ve değerlere karşı farkındalık ve duyarlılık geliştirir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler uygulayabilir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Almanca sözlü ve yazılı olarak kendini günlük ve meslek yaşamında ileri düzeyde ifade eder.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alman dili eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. 3
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Toplumsal ve mesleki yaşam alanlarında etik değerlere yönelik bilgi ve beceri edinerek uygun davranış geliştirir.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olur. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Basit ve bileşik cümleler Basit ve bileşik cümleleri bilir Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
2 Bağlaçlar Bağlaç türlerini bilir Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
3 İsim türetme isimlerin nasıl oluşturulabileceğini araştırır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
4 Son eklerle farklı kelime oluşumu Dil öğreniminde eklerin önemini kavramaya çaba sarf eder Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
5 Kelimelerin sıralanması Ard arda kelime dizilişi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
6 Sıfatlar ve sıfat türleri Sıfatların kullanımını bilir Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
7 Öğe bakımından zarf Zarfı araştırır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Tekil ve çoğulluk Tekil ve çoğulluğu analiz eder Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
10 Edatlarıın kullanımı ve anlamları Edat türlerine çalışır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
11 Özne'nin sözdizimsel konumu Cümleleri öznenin tekil veya çoğul yapısına gör ayırt etmesini bilir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
12 Fiiller ve yapısı farklı öğeler Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Anlatım
13 Almanca sözcükler ve parantez kullanımı Parantez kullanımını kavrar Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Anlatım
14 Yüklemin konumu Yüklemi farklı açıklar Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, Soru-Cevap
15 Şimdiki zaman ortacının kullanım özelliği Şimdiki zaman ortacını kavrayıp diğer öğelerle bağlantı sağlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
16 Konuların genel tekrarı Anlatım-Soru/ Cevap Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Anlatım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 12.12.2024 12:28