UIN102 İngilizce II

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod UIN102
Ad İngilizce II
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (16 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket Ortak Üniversite Dersleri Z Zorunlu
Öğretim Şekli Uzaktan Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. Aykut DEMİRYÜREK
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. Aykut DEMİRYÜREK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders, öğrencilerin temel düzeyde İngilizce iletişim kurma becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Bu doğrultuda, öğrencilerin yavaş ve anlaşılır konuşmaları takip edebilmeleri, kendilerini ve başkalarını tanıtabilmeleri, kişisel bilgilerini paylaşabilmeleri, somut gereksinimlerini karşılamak için günlük ifadeleri ve temel deyimleri anlayıp kullanabilmeleri beklenmektedir.

Dersin İçeriği

Bu ders, temel düzeyde İngilizce dilbilgisi kurallarını kapsar ve okuma-anlama, yazma, dinleme-anlama ve konuşma becerilerinin geliştirilmesine yönelik çalışmalar içerir.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yoktur.

Kaynaklar

Smart Choice-Starter-Öğrenci Kitabı (Oxford University Press)

Notlar

Essential Grammar in Use (Cambridge / Perfect-English-grammar.com / Allthingsgrammar.com / Agendaweb.org / Öğretim elemanı tarafından dijital ortamlardan alınan ve öğrenci seviyesine göre uyarlanan materyaller


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Şimdiki zamanı kullanarak devam eden eylemleri tanımlar.
ÖÇ02 Ev eşyalarını ve konumlarını betimler.
ÖÇ03 Şehirde yön sorma ve tarif etme stratejilerini uygular.
ÖÇ04 Yiyecekleri ve içecekleri sayılabilirliklerine göre sınıflandırır.
ÖÇ05 Restoranlarda ve alışveriş ortamlarında sipariş vermek için uygun ifadeler kullanır.
ÖÇ06 Günlük hayatta sık ziyaret edilen mekanların işlevlerini değerlendirir.
ÖÇ07 Geçmişte yapılan aktiviteleri zaman ifadeleriyle bütünleştirerek ifade eder.
ÖÇ08 Boş zaman aktiviteleri ve hobilerin bireysel ve sosyal etkilerini karşılaştırır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur.
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarla Bitkileri temel alanı ve ayrıca tahıllar, yemeklik tane baklagiller, endüstri bitkileri, çayır mera yem bitkileri ve enerji bitkilerini tanır, bu bitkilerin fizyolojisi, yetiştirilmesi, biyoteknolojik çalışmaları, organik tarımı, ıslahı ve yeni çeşit geliştirme konularındaki sorunlar ve çözüm yolları üzerinde bilgi sahibi olur.
PÖÇ03 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tarla Bitkileri ile ilgili arazi çalışmasını yapar, Tarla ekim ve dikim planı tasarlar, kurar, uygular ve işletir. Araştırma sonuçlarını, değerlendirir ve yorumlar.
PÖÇ04 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Tarla Bitkileri tarımında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik, üretim sistemi ve ekonomik sorunların kaynağını bulur, bitki ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarla Bitkileri ve Ziraat Mühendisliği alanıyla ilgili konularda Tarla Bitkilerinin tohumluk üretimi ve sorunları, kaliteli tohumluğun geliştirilmesi ve ürün depolanması hakkında deneyim kazanır, meslekte kullanılan standartlar hakkında bilgi edinir. Sorunların çözümüne yönelik olarak disipline özgü takım çalışması yapabilir.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tarla bitkilerinde genetik kaynakların tespiti ve korunması ve çoğaltma yöntemleri konularında deneyim kazanır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi edinir.
PÖÇ07 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Tarla Bitkileri alanındaki yeni bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme ve uygulayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tarla Bitkilerinin sulanması, gübrelenmesi, hastalık ve zararlılarının tanımlaması, mekanizasyonu, hasat sonrası depolama, vb. gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Tarla Bitkileri ve Ziraat Mühendisliği alanlarında etik ilkelere uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında farkındalık sahibidir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Ziraat Mühendisliği ile ilgili uygulamalarda proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. 1
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibidir. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giysiler-Şimdiki zaman Ders içeriğinin gözden geçirilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Tartışma
2 Şimdiki zamanla sorular-gündelik aktiviteler Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmelidir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Tartışma
3 Ev eşyalarını ve mekanları tanımlama/ vardır yapısı/ anlam taşıyan kelimelerde vurgu Kendi odandaki 5 eşyayı listele ve tanımla. (There is a desk in my room.) Evde en sık kullanılan 5 eşyayı belirleyip İngilizce karşılıklarını yaz. (lamp, sofa, mirror, fridge, chair) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Beyin Fırtınası
4 Evdeki odaları ve eşyaların konumlarını tanımlama / Yer edatları: in, on, under, next to, between / Bağlantılı sesler Evini veya bir odanı tarif eden 3 cümle yaz. Kendi odandaki eşyaların konumlarını anlatan 5 cümle hazırla. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama
5 Şehirde yön sorma ve tarif etme / Yer Edatları/ Emir Cümleleri Yön tarif ederken kullanılan ifadeleri listele (Go straight, turn left, next to, between vb.). Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Grup Çalışması
6 Mekanları tanımlama ve yön sorma/ Yer edatları/ Emir cümleleri Şehirde sık kullanılan 5 mekan belirleyip İngilizce karşılıklarını yaz (hospital, supermarket, school, bus station, cinema). "Where is the ...?" sorusuna cevap veren 3 cümle hazırla. Arkadaşlarınla yön sorma ve tarif etme diyalogları oluştur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Problem Çözme
7 İlk 6 haftanın tekrar edilmesi ve konuşma pratiği Tüm önceki konulara dair 5 soru hazırla ve cevaplarını yaz. Öğrendiğin kelime ve dilbilgisi yapılarıyla kısa bir diyalog oluştur. Kelime oyunları ve grup tartışmaları yap. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Rol Oynama, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav Önceki dersler tekrar edilmelidir Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Gelecek zaman aktiviteleri için plan yapma Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Online davet mektubu yazma Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Geçmişe dair kişiler, yerler, olaylar, ve işler hakkında konuşma Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Geçmişten bugüne kadar saklanılan nesneler hakkında bir email yazma. Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Yeme içme konusunda konuşma Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Bir restoran incelemesi yazma Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Dönem sonu tekrarı Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Önceki dersler tekrar edilmelidir Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 22.02.2025 12:54