MM018 Mimarlık Tarihinde Mekan Okumaları

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MM018
Ad Mimarlık Tarihinde Mekan Okumaları
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. MUKADDES GÖZDE RAMAZANOĞLU


Dersin Amacı / Hedefi

Mimarlık tarihi kapsamında farklı mekanların çözümlenmesinin öğretilmesi. Eleştirel ve analitik düşünce yapısının kazandırmak.

Dersin İçeriği

Mimarlık tarihi, sivil mimarlık örnekleri ve mekan çözümleri üzerinden okunmaktadır. Konu kronolojik olarak ele alınmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Ders ön koşulu yoktur

Kaynaklar

* Robbie G. Blakemore, A History of Interior Design an Furniture From Ancient Egypt to Nineteenth Century Europe, Wiley, 2005. ** Kathryn B. Hiesinger and George H. Marcus, Landmarks of Twentieth-Century Design: An Illustrated Handbook, 1995. *** Charlotte and Peter Fiell, Design of the 20h Century, Taschen, *** Oya Boyla, Mobilya Tarihi, 2012. *** Oya Boyla, Mobilya, Eczacıbaşı Sanat Ansiklopedisi, Cilt II, 1997.

Notlar

konuyla ilgili internet kaynakları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İç mekan ve mobilya tasarımında dönemleri ve akımları tanımlar
ÖÇ02 İç mekan ve mobilya tasarımında dönemleri ve akımları ayırt eder
ÖÇ03 Mimarlık akımlarının mekan ve mobilyaya yansıyan etkilerini bilir ve anlatır.
ÖÇ04 Teknolojik yeniliklerin ve toplumsal değişimlerin iç mekan düzenlemesine ve mobilyaya etkisini bilir
ÖÇ05 Mekan- mobilya ilişkisini eleştirel bakışla değerlendirir
ÖÇ06 Mimari ürünü ortaya koyan ortamla bağlantısını anlar, eserleri oluşturan maddi ve düşünsel arkaplanın önemini bilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mimarlık kuramı, tarihi ve pratiği ile bunlarla ilişkili diğer sanatlar, teknolojiler ve insan bilimleri hakkında sahip olduğu bilgiyi geliştirip, derinleştirerek uzmanlık düzeyinde kullanır. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mimarlık, kentsel tasarım ve planlama konularında edindiği bilgiyi tasarım pratiği ya da kuramsal çalışmalarda özgün bir şekilde kullanır.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir araştırma süreci içinde araştırma ve değerlendirmeye ilişkin yöntemlerden amacına uygun olanını seçerek kullanır.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mimarlık konu alanı içinde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştirel düşünce geliştirir. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mimarlık konu alanına bilimsel yenilik getirme, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir tasarım yöntemini farklı bir alana uyarlamak amacıyla uygulama yapar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kuram ve uygulama alanında yetkin, estetik, teknik, ekolojik vb. gereksinmeleri karşılayacak ortamlar oluşturabilmek amacıyla, yaratıcı, analitik, yenilikçi düşünceyle bilgiyi kullanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnsan ve yaşadığı çevre arasındaki ilişkiyi yapısal, işlevsel, teknik veya estetik bakış açısıyla, disiplinler arası bilgiyi ele alarak yorumlar. 5
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Konu alanında elde edilen veri, bilgi ve bulguları düzenlemek, yorumlamak ve sunmak için uygun analiz yöntemlerini, bilgisayar teknolojilerini ve sunum tekniklerini seçerek kullanır.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sorumluluk alarak, bağımsız biçimde veya grup içinde uyumlu olarak bir çalışmayı teorik ve pratik yönleriyle yürütür.
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplum yararını gözeterek seçilen bir konu alanı ya da belirlenen bir problem konusunda araştırma etiği ve bilimsel etik çerçevesinde, derinlemesine araştırma yapmak veya çözüm üretmek amacıyla, uygun yöntemleri kullanarak verilere ulaşıp sonuçları yorumlayarak çeşitli ortamlarda duyurur.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mimari süreçlerde ilgili bilgileri bireysel olarak edinerek seçme, değerlendirme, kayıt etme ve çeşitli uygulamalar aracılığıyla deneysel olarak bilgiyi üretir.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alana özgü kavramları ve terminolojiyi bilerek, toplantı ve kongrelere katılarak sunum yaparak uygun iletişim araçlarını kullanarak düşünce ve görüşlerini toplum yararına ve etik kurallar içinde ifade eder.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mimarlık alanı ile ilgili konularda yenilikçi etik, çevresel ve toplumsal değerler ışığında strateji, politika ve uygulama planları geliştirerek çalışma sonuçlarını kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alana özgü yurtiçi ve yurtdışında görülen güncel gelişmeleri yabancı dil bilgisini de kullanarak yayınlardan takip edip yorumlayarak, araştırma ve yayın yapar.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mimarlık disiplini ile ilişkili olan bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler-arası çalışmalarda ve disiplinler arası etkileşimle kullanır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Araştırma ve yayın sürecinde eleştirel düşünceyi odağına alarak yenilikçi tutum ve yaklaşımla analiz ve sentez yapar.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bilimsel araştırma süreçlerinde araştırma etiği ve bilimsel etiğin önemini bilerek etik ilkeler çerçevesinde çalışmalarını gerçekleştirir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin tanıtılması, dersin kaynakları, işlenme ve değerlendirme yöntemi hakkında bilgi verilmesi. İç mekan düzenleme, bezeme ve mobilya ilişkin temel kavramlar. ilk ders için ön hazırlık gerekmemektedir Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
2 mimarlık tarihinin temel kavramları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 İlk mimarlık örnekleri konuyla ilgili makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Erken Çağlarda Ortadoğu ve Mezopotamya'da konutlardaki mekan düzenleme ilkeleri. konuyla ilgili makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Antik Mısır döneminde iç mekan düzenleme ilkeleri ve mobilya örnekleri. konu hakkında makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Antik Roma döneminde iç mekan düzenleme ilkeleri ve mobilya örnekleri konu hakkında okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
7 Rönesans döneminde iç mekan düzenleme anlayışı ve mobilyanın kullanımı. Saray stillerinin ortaya çıkması. konu hakkında okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
8 ödev sunumu 1 ödev hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 ödev sunumu 2 ödev hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
10 Saray stilleri: Barok ve Rokoko dönemlerinde iç mekan düzenleme anlayışı ve mobilyanın kullanımı. konu hakkında makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
11 Ampir dönemde iç mekan tasarım ilkeleri, kullanılan mobilyalar ve aksesuarlar. konu hakkında okuma Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
12 endüstri devrimi ve mimarlık uygulamalarına yansımaları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
13 20. yüzyıl mimarlık akımları 1 okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Tartışma
14 20. yüzyıl mimarlık akımları 2 okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru-Cevap
15 20. yüzyıl mimarlık akımları 3 okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları ödev hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları ödev hazılama Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 5 10
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 153
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,12
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 08.05.2024 09:35