Genel Bilgi
Kod | DMM801 |
Ad | Uzmanlık Alan Dersi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 5-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Uzmanlik Alan |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ONUR ERMAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. FAZİLET DUYGU SABAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. ONUR ERMAN (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi KASIM ÇELİK (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. ÖZLEM ŞENYİĞİT SARIKAYA (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. HAVVA ALKAN BALA (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA YEĞİN (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. ALTAY ÇOLAK (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Doktora öğrencisinin çalışmalarını desteklemek, gelişimini sağlamak
Dersin İçeriği
Doktora çalışması kapsamında ele alınan uzmanlık konuları
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Araştırma konusu kapsamında yayınlar, makaleler, kitaplar, raporlar.
Notlar
konuyla ilgili diğer kaynaklar ve yayınlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır |
ÖÇ02 | Çalışma konusu hakkında teorik ve uygulamalı bilgiyi kullanır |
ÖÇ03 | Çalışma konusu kapsamında bilimsel toplantılarda sunum yapar ve araştırmalarını yayınlar |
ÖÇ04 | Bir problem konusu odağında uygun araştırma tekniğini seçer. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mimarlık kuramı, tarihi ve pratiği ile bunlarla ilişkili diğer sanatlar, teknolojiler ve insan bilimleri hakkında sahip olduğu bilgiyi geliştirip, derinleştirerek uzmanlık düzeyinde kullanır. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mimarlık, kentsel tasarım ve planlama konularında edindiği bilgiyi tasarım pratiği ya da kuramsal çalışmalarda özgün bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir araştırma süreci içinde araştırma ve değerlendirmeye ilişkin yöntemlerden amacına uygun olanını seçerek kullanır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mimarlık konu alanı içinde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştirel düşünce geliştirir. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mimarlık konu alanına bilimsel yenilik getirme, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir tasarım yöntemini farklı bir alana uyarlamak amacıyla uygulama yapar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kuram ve uygulama alanında yetkin, estetik, teknik, ekolojik vb. gereksinmeleri karşılayacak ortamlar oluşturabilmek amacıyla, yaratıcı, analitik, yenilikçi düşünceyle bilgiyi kullanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsan ve yaşadığı çevre arasındaki ilişkiyi yapısal, işlevsel, teknik veya estetik bakış açısıyla, disiplinler arası bilgiyi ele alarak yorumlar. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Konu alanında elde edilen veri, bilgi ve bulguları düzenlemek, yorumlamak ve sunmak için uygun analiz yöntemlerini, bilgisayar teknolojilerini ve sunum tekniklerini seçerek kullanır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sorumluluk alarak, bağımsız biçimde veya grup içinde uyumlu olarak bir çalışmayı teorik ve pratik yönleriyle yürütür. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplum yararını gözeterek seçilen bir konu alanı ya da belirlenen bir problem konusunda araştırma etiği ve bilimsel etik çerçevesinde, derinlemesine araştırma yapmak veya çözüm üretmek amacıyla, uygun yöntemleri kullanarak verilere ulaşıp sonuçları yorumlayarak çeşitli ortamlarda duyurur. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mimari süreçlerde ilgili bilgileri bireysel olarak edinerek seçme, değerlendirme, kayıt etme ve çeşitli uygulamalar aracılığıyla deneysel olarak bilgiyi üretir. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alana özgü kavramları ve terminolojiyi bilerek, toplantı ve kongrelere katılarak sunum yaparak uygun iletişim araçlarını kullanarak düşünce ve görüşlerini toplum yararına ve etik kurallar içinde ifade eder. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mimarlık alanı ile ilgili konularda yenilikçi etik, çevresel ve toplumsal değerler ışığında strateji, politika ve uygulama planları geliştirerek çalışma sonuçlarını kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alana özgü yurtiçi ve yurtdışında görülen güncel gelişmeleri yabancı dil bilgisini de kullanarak yayınlardan takip edip yorumlayarak, araştırma ve yayın yapar. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mimarlık disiplini ile ilişkili olan bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler-arası çalışmalarda ve disiplinler arası etkileşimle kullanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Araştırma ve yayın sürecinde eleştirel düşünceyi odağına alarak yenilikçi tutum ve yaklaşımla analiz ve sentez yapar. | 4 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilimsel araştırma süreçlerinde araştırma etiği ve bilimsel etiğin önemini bilerek etik ilkeler çerçevesinde çalışmalarını gerçekleştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Danışmanla görüşme yapmak 1 | yapılan çalışmalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
2 | Danışmanıyla görüşme 2 | yapılan çalışmalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
3 | Danışmanla görüşmek 3 | yapılan çalışmalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
4 | Danışmanla görüşülmesi 4 | yapılan çalışmalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
5 | Danışmanla görüşme 5 | yapılan çalışmalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Danışmanıyla görüşme 6 | yapılan çalışmalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Danışman görüşmesi 7 | yapılan çalışmalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
8 | Danışmanla görüşme 8 | yapılan çalışmalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
9 | Danışmanla görüşme 9 | yapılan çalışmalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
10 | Danışmanla görüşme 10 | yapılan çalışmalar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
11 | Danışmanla görüşme 11 | yapılan çalışmalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Danışmanla görüşme | yapılan çalışmalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Danışmanla görüşme 13 | yapılan çalışmalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Danışmanla görüşme 14 | yapılan çalışmalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Danışmanla görüşme 15 | yapılan çalışmalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Danışmanla görüşme 16 | yapılan çalışmalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
17 | Danışmanla görüşme 17 | yapılan çalışmalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,40 | ||
AKTS | 6 AKTS |