Genel Bilgi
Kod | EFMZ109 |
Ad | Mesleği Tanıma ve Kariyer Planlama |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HASAN BEDİR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. HÜLYA TUNCER
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör. EBRU GENÇ (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğrecilerin ilgi alanları, kişisel özellikleri ve değerleri ve iş dünyası hakkında farkındalık kazanmalarını sağlayarak, gelecek hedefleri ile uyumlu bir kariyer planlaması yapabilmelerine yardımcı olmaktır
Dersin İçeriği
Kariyer planlama ve geliştirme amacıyla öğrencinin kendini ilgi yetenek, değer ve mesleki kişilik olarak tanıması, İş gücü piyasası hakkında bilgi edinmesi. İş yaşamına girişte sahip olması gereken beceriler gibi içeriğe sahiptir. Bu içeriğe uygun olarak bilgi verilmesinin yanında çeşitli etkinlik ve test uygulamalar ile bireyin kendini tanıması ve geliştirilmesi sağlanacaktır. Farklı sektörlerden konuklarla öğrencilerin etkileşimleri sağlanacaktır.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Öztemel, K. (2019). Kariyer planlama ve geliştirme. Ankara: Pegem Yayıncılık.
Notlar
CBİKO Kariyer Kapısında bulunan video ve notlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kariyer merkezleri faaliyetlerinin tanıyacaklar |
ÖÇ02 | Özfarkındalıklarını arttıracaklar |
ÖÇ03 | Kariyer seçeneklerini keşfedecekler |
ÖÇ04 | Kendini ifade etme ve etkili iletişim becerilerini geliştirecekler |
ÖÇ05 | Profesyonel ilişki ağlarının öneminin kavrayacaklar |
ÖÇ06 | Kariyer sürecinde kaynak kullanımını öğrencekler ve etkili bir şekilde uygulayacaklar |
ÖÇ07 | Kariyer gelişim kuramlarını tanıyacakllar |
ÖÇ08 | Öz geçmiş ve iş mektubu hazırlamada dikkat edilmesi gerekenleri sıralayabilecekler |
ÖÇ09 | İş görüşmesinde dikkat edilecek hususları açıklayabilecekler |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce´´nin yabancı dil olarak öğrenimi ve öğretiminde kurama, uygulamaya ve alan terminolojisine yönelik kapsamlı içerik bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alan bilgisine katkıda bulunacak dilbilim, kültür, edebiyat, çeviri bilim, iletişim yan alanlarına ilişkin temel kavram, kuram ve akımların bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaş, dil düzeyleri, öğrenme biçemleri, strateji kullanımları gibi öğrenci değişkenlerine ilişkin kapsamlı bilgiye sahiptir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alana yönelik nitel ve/ya nicel bilimsel yöntemlerin bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alan bilgisini kullanarak, gereksinim duyulduğunda bu bilgiyi yeniden yapılandırarak, eğitsel amaçlar ve öğrencilerin dil yeterlilik düzeyleri, yaşları ve olası gereksinimleri doğrultusunda etkili plan, yöntem, materyal, etkinlik ve ölçme, değerlendirm | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eleştirel bir bakış açısıyla eğitsel içerik ve materyalleri inceleyebilir, gereksinim duyulduğunda bunları uyarlama ve geliştirme becerisine sahiptir. | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce öğretimde karşılaşılan sorunlara yönelik değerlendirmelerde bulunabilir, sınıf içi uygulamalarda sonuç odaklı çözüm önerileri geliştirebilir. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce öğretmenliği uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim uygulamalarında inisiyatif alma ve yaratıcı olma gibi bağımsız davranış becerileri kazanır. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendini bir birey olarak tanıyabilme, yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilme becerisine sahiptir. | 4 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. | 3 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Eğitim teknolojileri bağlamında kendisi için gerekli olacak bilgi ve iletişim teknolojileri kullanım bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İngilizce öğretmenliği uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Milli Eğitim sisteminin yapısını, amaçlarını ve işlevlerini tanır.Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | 2 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Birey olarak mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını betimleyen mevzuata, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır ve eğitimdeki diğer paydaşlarla (okul yönetimi, veli vb.) ilet | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki öz güven (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulma), sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisine sahiptir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tanışma, Dersin Amaç ve Hedefleri | Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Kariyer nedir, beceri, yetenek, kariyer yönetimi | Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Ulusal ve uluslararası değişim programları | Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Temel iletişim becerileri | Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Sektör günleri - Sivil toplum kuruluşları | Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
6 | İnce yetenekler ve beceriler 1 | Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
7 | İnce yetenekler ve beceriler 2 | Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
|
9 | Sektör günleri: Kamu Sektörü | Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Diksiyon ve beden dili | Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Özgeçmiş ve kapak yazısı hazırlama | Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Sektör Günleri: Özel sektör | Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Sektör günleri: Akademi | Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Sektör günleri: Girişimcilik | Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Örnek Olay |
15 | Ders değerlendirme ve proje detayları | Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 8 | 2 | 16 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 6 | 2 | 12 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 60 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,40 | ||
AKTS | 2 AKTS |