INGZ113 Sözlü İletişim Becerileri 1

5 AKTS - 4-0 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod INGZ113
Ad Sözlü İletişim Becerileri 1
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 4-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. AYŞE GÖRGÜN
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör.Dr. AYŞE GÖRGÜN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör.Dr. AYŞE GÖRGÜN (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. CEM CAN (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. NEŞE CABAROĞLU (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencilerin akademik ve gündelik hayat ortamında kendilerini daha iyi ifade edebilmelerine yardımcı olacak konuşma stratejileri, sözcük bilgisi ve etkili konuşma becerileri geliştirmelerini sağlamak.

Dersin İçeriği

Kendini tanıtma, hikayeleme, tartışma, sebep-sonuç ilişkisini ifade etme, ikna etme amaçlı konuşma, şiir okuma, kültürel konularda sunu yapma, akademik ve güncel konuları özetleme, doğru telaffuz ve tonlama çalışmaları

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul gerektirmez

Kaynaklar

Kovacks, K. (2019). IELTS için Konuşma. Collins. Getzel, E. & Yaunish, T. (2012). Toefl Konuşma Becerileri.

Notlar

İnternet kaynakları, öğretim elemanı tarafından hazırlanan materyaller


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenciler, kendilerini farklı ortamlarda, ortamın gerektirdiği terminolojiyi ve resmiyeti dikkate alarak ifade etme becerisini kazanırlar.
ÖÇ02 Öğrenciler fikir beyan etme, sebep-sonuç belirtme, hikayeleme, ikna etme gibi konularda etkili iletişim becerileri geliştirirler.
ÖÇ03 Öğrenciler dinledikleri veya okudukları parçaları kendi kelimeleri ile ifade etme becerilerini geliştirirler.
ÖÇ04 Öğrenciler akademik ve gündelik dilde tartışma becerileri kazanırlar.
ÖÇ05 Öğrenciler dinledikleri veya okudukları bir parçayı akıcı bir biçimde özetleme becerisini kazanırlar.
ÖÇ06 Öğrenciler farklı konularda tartışma becerilerini geliştirirler.
ÖÇ07 Öğrenciler bu becerileri etkili biçimde kullanmak için gerekli olan kelime bilgisine hakim olurlar.
ÖÇ08 Öğrenciler telaffuz, tonlama, vücut dili gibi iletişimde etkili konularda deneyim sahibi olur ve deneyimleri sınıf içi ve dışında ortamın gerektirdiği şekilde uygulama becerilerini geliştirirler.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngilizce´´nin yabancı dil olarak öğrenimi ve öğretiminde kurama, uygulamaya ve alan terminolojisine yönelik kapsamlı içerik bilgisine sahiptir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alan bilgisine katkıda bulunacak dilbilim, kültür, edebiyat, çeviri bilim, iletişim yan alanlarına ilişkin temel kavram, kuram ve akımların bilgisine sahiptir. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaş, dil düzeyleri, öğrenme biçemleri, strateji kullanımları gibi öğrenci değişkenlerine ilişkin kapsamlı bilgiye sahiptir. 1
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alana yönelik nitel ve/ya nicel bilimsel yöntemlerin bilgisine sahiptir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alan bilgisini kullanarak, gereksinim duyulduğunda bu bilgiyi yeniden yapılandırarak, eğitsel amaçlar ve öğrencilerin dil yeterlilik düzeyleri, yaşları ve olası gereksinimleri doğrultusunda etkili plan, yöntem, materyal, etkinlik ve ölçme, değerlendirm
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eleştirel bir bakış açısıyla eğitsel içerik ve materyalleri inceleyebilir, gereksinim duyulduğunda bunları uyarlama ve geliştirme becerisine sahiptir. 1
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngilizce öğretimde karşılaşılan sorunlara yönelik değerlendirmelerde bulunabilir, sınıf içi uygulamalarda sonuç odaklı çözüm önerileri geliştirebilir.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 1
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngilizce öğretmenliği uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim uygulamalarında inisiyatif alma ve yaratıcı olma gibi bağımsız davranış becerileri kazanır. 1
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kendini bir birey olarak tanıyabilme, yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilme becerisine sahiptir. 5
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. 5
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme becerisine sahiptir. 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Eğitim teknolojileri bağlamında kendisi için gerekli olacak bilgi ve iletişim teknolojileri kullanım bilgisine sahiptir. 5
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İngilizce öğretmenliği uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. 4
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Milli Eğitim sisteminin yapısını, amaçlarını ve işlevlerini tanır.Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. 2
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Birey olarak mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını betimleyen mevzuata, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır ve eğitimdeki diğer paydaşlarla (okul yönetimi, veli vb.) ilet 3
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki öz güven (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulma), sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisine sahiptir. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Kendini tanıtma, diğerlerini tanıma Ön hazırlık gerekmiyor Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
2 Hikayeleme Deneylenmiş bir olayı hatırlama ve en iyi şekilde aktarma planlaması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
3 Tartışma Tartışılması kültürel, profesyonel ve kişisel gelişim açısından yararlı konularda beyin fırtınası yapma ve tartışma konusu seçme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
4 Sebep-sonuç belirten konularda konuşma, sunu yapma Sunu için hazırlanma, konu seçimi konusunda beyin fırtınası Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
5 İkna etme amaçlı konuşma, sunu yapma Sunu için hazırlanma, konu seçimi konusunda beyin fırtınası Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
6 Kısa hikaye okuyup aktarma, sunu yapma Hikaye seçme okuma, sunu için hazırlanma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
7 Şiir okuma, şiir hakkında duygu ve fikir beyan etme, sunu yapma Şiir seçme, sunu için hazırlanma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
8 Ara sınav Ara sınav Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
9 Kültürel, profesyonel ve kişisel gelişime katkıda bulunabilecek pasaj dinleyip hakkında konuşma, sunu yapma Pasajları seçme, sunu için hazırlanma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
10 Kültürel ve kişisel gelişime katkıda bulunabilecek videolar izleyip hakkında konuşma, sunu yapma Videoları seçme, sunu için hazırlanma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
11 Gazete ve dergilerden güncel olaylar seçip hakkında konuşma, sunu yapma Tartışılacak konulara karar verme, sunu için hazırlanma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
12 Kısa skeç yazıp sahneye koyma, sunu yapma Skeç yazma, sunu için hazırlanma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
13 Sunu yapma Sunu için hazırlanma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma
14 Kültürel, profesyonel ve kişisel gelişime katkıda bulunabilecek oyunlar oynama, sunu yapma Oyunları seçme, sunu için hazırlanma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
15 Akademik alanda yapılan konuşmaları dinleme, not alma, özetini sunma Benzer konularda verilen ödevi yapma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl sonu sınavı Yarıyıl sonu sınavı Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavı Yarıyıl sonu sınavı Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 124
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,96
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 20.12.2024 12:12