Genel Bilgi
Kod | INGZ113 |
Ad | Sözlü İletişim Becerileri 1 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. AYŞE GÖRGÜN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. AYŞE GÖRGÜN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör.Dr. AYŞE GÖRGÜN (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. CEM CAN (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. NEŞE CABAROĞLU (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilerin akademik ve gündelik hayat ortamında kendilerini daha iyi ifade edebilmelerine yardımcı olacak konuşma stratejileri, sözcük bilgisi ve etkili konuşma becerileri geliştirmelerini sağlamak.
Dersin İçeriği
Kendini tanıtma, hikayeleme, tartışma, sebep-sonuç ilişkisini ifade etme, ikna etme amaçlı konuşma, şiir okuma, kültürel konularda sunu yapma, akademik ve güncel konuları özetleme, doğru telaffuz ve tonlama çalışmaları
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul gerektirmez
Kaynaklar
Kovacks, K. (2019). IELTS için Konuşma. Collins. Getzel, E. & Yaunish, T. (2012). Toefl Konuşma Becerileri.
Notlar
İnternet kaynakları, öğretim elemanı tarafından hazırlanan materyaller
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenciler, kendilerini farklı ortamlarda, ortamın gerektirdiği terminolojiyi ve resmiyeti dikkate alarak ifade etme becerisini kazanırlar. |
ÖÇ02 | Öğrenciler fikir beyan etme, sebep-sonuç belirtme, hikayeleme, ikna etme gibi konularda etkili iletişim becerileri geliştirirler. |
ÖÇ03 | Öğrenciler dinledikleri veya okudukları parçaları kendi kelimeleri ile ifade etme becerilerini geliştirirler. |
ÖÇ04 | Öğrenciler akademik ve gündelik dilde tartışma becerileri kazanırlar. |
ÖÇ05 | Öğrenciler dinledikleri veya okudukları bir parçayı akıcı bir biçimde özetleme becerisini kazanırlar. |
ÖÇ06 | Öğrenciler farklı konularda tartışma becerilerini geliştirirler. |
ÖÇ07 | Öğrenciler bu becerileri etkili biçimde kullanmak için gerekli olan kelime bilgisine hakim olurlar. |
ÖÇ08 | Öğrenciler telaffuz, tonlama, vücut dili gibi iletişimde etkili konularda deneyim sahibi olur ve deneyimleri sınıf içi ve dışında ortamın gerektirdiği şekilde uygulama becerilerini geliştirirler. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce´´nin yabancı dil olarak öğrenimi ve öğretiminde kurama, uygulamaya ve alan terminolojisine yönelik kapsamlı içerik bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alan bilgisine katkıda bulunacak dilbilim, kültür, edebiyat, çeviri bilim, iletişim yan alanlarına ilişkin temel kavram, kuram ve akımların bilgisine sahiptir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaş, dil düzeyleri, öğrenme biçemleri, strateji kullanımları gibi öğrenci değişkenlerine ilişkin kapsamlı bilgiye sahiptir. | 1 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alana yönelik nitel ve/ya nicel bilimsel yöntemlerin bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alan bilgisini kullanarak, gereksinim duyulduğunda bu bilgiyi yeniden yapılandırarak, eğitsel amaçlar ve öğrencilerin dil yeterlilik düzeyleri, yaşları ve olası gereksinimleri doğrultusunda etkili plan, yöntem, materyal, etkinlik ve ölçme, değerlendirm | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eleştirel bir bakış açısıyla eğitsel içerik ve materyalleri inceleyebilir, gereksinim duyulduğunda bunları uyarlama ve geliştirme becerisine sahiptir. | 1 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce öğretimde karşılaşılan sorunlara yönelik değerlendirmelerde bulunabilir, sınıf içi uygulamalarda sonuç odaklı çözüm önerileri geliştirebilir. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | 1 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce öğretmenliği uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim uygulamalarında inisiyatif alma ve yaratıcı olma gibi bağımsız davranış becerileri kazanır. | 1 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendini bir birey olarak tanıyabilme, yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilme becerisine sahiptir. | 5 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. | 5 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme becerisine sahiptir. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Eğitim teknolojileri bağlamında kendisi için gerekli olacak bilgi ve iletişim teknolojileri kullanım bilgisine sahiptir. | 5 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İngilizce öğretmenliği uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. | 4 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Milli Eğitim sisteminin yapısını, amaçlarını ve işlevlerini tanır.Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | 2 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Birey olarak mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını betimleyen mevzuata, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır ve eğitimdeki diğer paydaşlarla (okul yönetimi, veli vb.) ilet | 3 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki öz güven (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulma), sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisine sahiptir. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kendini tanıtma, diğerlerini tanıma | Ön hazırlık gerekmiyor | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Hikayeleme | Deneylenmiş bir olayı hatırlama ve en iyi şekilde aktarma planlaması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
3 | Tartışma | Tartışılması kültürel, profesyonel ve kişisel gelişim açısından yararlı konularda beyin fırtınası yapma ve tartışma konusu seçme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
4 | Sebep-sonuç belirten konularda konuşma, sunu yapma | Sunu için hazırlanma, konu seçimi konusunda beyin fırtınası | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
5 | İkna etme amaçlı konuşma, sunu yapma | Sunu için hazırlanma, konu seçimi konusunda beyin fırtınası | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
6 | Kısa hikaye okuyup aktarma, sunu yapma | Hikaye seçme okuma, sunu için hazırlanma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
7 | Şiir okuma, şiir hakkında duygu ve fikir beyan etme, sunu yapma | Şiir seçme, sunu için hazırlanma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
8 | Ara sınav | Ara sınav | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
9 | Kültürel, profesyonel ve kişisel gelişime katkıda bulunabilecek pasaj dinleyip hakkında konuşma, sunu yapma | Pasajları seçme, sunu için hazırlanma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
10 | Kültürel ve kişisel gelişime katkıda bulunabilecek videolar izleyip hakkında konuşma, sunu yapma | Videoları seçme, sunu için hazırlanma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
11 | Gazete ve dergilerden güncel olaylar seçip hakkında konuşma, sunu yapma | Tartışılacak konulara karar verme, sunu için hazırlanma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
12 | Kısa skeç yazıp sahneye koyma, sunu yapma | Skeç yazma, sunu için hazırlanma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
13 | Sunu yapma | Sunu için hazırlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma |
14 | Kültürel, profesyonel ve kişisel gelişime katkıda bulunabilecek oyunlar oynama, sunu yapma | Oyunları seçme, sunu için hazırlanma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
15 | Akademik alanda yapılan konuşmaları dinleme, not alma, özetini sunma | Benzer konularda verilen ödevi yapma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl sonu sınavı | Yarıyıl sonu sınavı | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavı | Yarıyıl sonu sınavı | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 124 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,96 | ||
AKTS | 5 AKTS |