Genel Bilgi
Kod | INGZ116 |
Ad | Dinleme ve Sesletim 2 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. AYŞE GÖRGÜN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. Öğr. Gör.Dr. AYŞE GÖRGÜN (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. ERDOĞAN BADA (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Öğr. Gör.Dr. MERYEM ÖZDEMİR YILMAZER (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilerin İngilizce'de sözcük ve tümce vurgusunu tanımasını, doğru yerleştirmesini, karşılaştırmasını ve İngilizce'de gözlemlenen ses olaylarını tanımasını, açıklamasını, sesletimde bağlantı formlarını tanımasını, doğru ve anlaşılır bir şekilde kullanmasını sağlamak. İngilizce sesletim düzeylerini ve dinleme becerilerini geliştirmek.
Dersin İçeriği
Sesletimde bağlantı formları: Bağlama, ses eklenmesi, ses düşmesi, uyum, kanatlama, glotalleşme, bağlantı Türkçe ve ingilizce arasındaki benzer ve farklı sesler Türkçe ve İngilizce arasındaki vurgu ve tonlama farklılıkları Akademik dilde yapılan konuşmaların içerikleri, özellikleri, sık kullanılan ifadeler Gündelik dilde yapılan konuşmaların içerikleri, özellikleri, sık kullanılan ifadeler Uluslararası Sesletim Alfabesi
Dersin Ön Koşulu
YOK
Kaynaklar
Sharpe, P. J. (2020). Barron's TOEFL iBT with audio CDs and practice test (17th ed.). Barron's Educational Series. Rogers, B. (2019). The Complete Guide to the TOEFL Test, iBT Edition (5th ed.). Cengage Learning. Cullen, P., French, A., & Jakeman, V. (2018). The official Cambridge guide to IELTS. Cambridge University Press. Baker, A., & Goldstein, S. (2021). Pronunciation pairs: An introduction to the sounds of English (3rd ed.). Cambridge University Press.
Notlar
Dersi veren öğretim elemanı tarafından hazırlanan materyal ve aktiviteler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenciler sözcük stresini tanır ve doğru şekilde telaffuz ederler. |
ÖÇ02 | Öğrenciler tümce stresini tanır ve anlama uygun şekilde kullanırlar. |
ÖÇ03 | Öğrenciler sesletimde bağlantı formlarını tanımlarlar. |
ÖÇ04 | Öğrenciler sesletimde bağlantı formlarını doğru ve amaca uygun şekilde kullanırlar. |
ÖÇ05 | Öğrenciler çeşitli göstergeleri göz önüne alarak bağlamdan anlam çıkarabilirler. |
ÖÇ06 | Öğrenciler değişik İngilizce söyleyiş biçimlerini içeren özgün dinleme materyallerini dinlediklerinde ana fikri ve detayları anlayabilir, hakkında konuşabilirler. |
ÖÇ07 | Öğrenciler konuşmacının mesajını ses tonlamasından ve sözcük vurgusundan, anlayabilir, uygun şekilde karşılık verebilirler. |
ÖÇ08 | Filmler, ders anlatımı, şarkılar, uzun konferans konuşmaları, televizyon programları ve haber yayınları gibi çeşitli bağlamlardan alınmış dinleme metinlerinin içeriklerini anlamlandırabilir, dinledikleri metinlerle ilgili detaylı sorulara yanıt verebilirler. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce´´nin yabancı dil olarak öğrenimi ve öğretiminde kurama, uygulamaya ve alan terminolojisine yönelik kapsamlı içerik bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alan bilgisine katkıda bulunacak dilbilim, kültür, edebiyat, çeviri bilim, iletişim yan alanlarına ilişkin temel kavram, kuram ve akımların bilgisine sahiptir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaş, dil düzeyleri, öğrenme biçemleri, strateji kullanımları gibi öğrenci değişkenlerine ilişkin kapsamlı bilgiye sahiptir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alana yönelik nitel ve/ya nicel bilimsel yöntemlerin bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alan bilgisini kullanarak, gereksinim duyulduğunda bu bilgiyi yeniden yapılandırarak, eğitsel amaçlar ve öğrencilerin dil yeterlilik düzeyleri, yaşları ve olası gereksinimleri doğrultusunda etkili plan, yöntem, materyal, etkinlik ve ölçme, değerlendirm | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eleştirel bir bakış açısıyla eğitsel içerik ve materyalleri inceleyebilir, gereksinim duyulduğunda bunları uyarlama ve geliştirme becerisine sahiptir. | 1 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce öğretimde karşılaşılan sorunlara yönelik değerlendirmelerde bulunabilir, sınıf içi uygulamalarda sonuç odaklı çözüm önerileri geliştirebilir. | 1 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | 1 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce öğretmenliği uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. | 1 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim uygulamalarında inisiyatif alma ve yaratıcı olma gibi bağımsız davranış becerileri kazanır. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendini bir birey olarak tanıyabilme, yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilme becerisine sahiptir. | 3 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. | 5 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme becerisine sahiptir. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Eğitim teknolojileri bağlamında kendisi için gerekli olacak bilgi ve iletişim teknolojileri kullanım bilgisine sahiptir. | 5 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İngilizce öğretmenliği uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. | 4 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Milli Eğitim sisteminin yapısını, amaçlarını ve işlevlerini tanır.Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | 1 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Birey olarak mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını betimleyen mevzuata, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır ve eğitimdeki diğer paydaşlarla (okul yönetimi, veli vb.) ilet | 1 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki öz güven (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulma), sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisine sahiptir. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders içeriğinin, beklentilerin, konuların ve değerlendirme şeklinin tanıtımı | Ön hazırlık gerekmiyor | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
2 | Sesletimde bağlama/araya ses ekleme olaylarının incelenmesi ve bunlarla ilgili alıştırmalar yapılması, farklı kaynaklardan örnekler içeren kayıtların dinlenmesi ve tartışılması | Bağlama ve ses ekleme olayları hakkında araştırma yapma, ilgili örnekler bulma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
3 | Farklı duyguların, düşüncelerin tümcelerdeki tonlama ile yansıtılmasını anlama ve doğru tonlama yapma aktiviteleri | Dinleme, ilgili soruları cevaplama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
4 | Sesletimde ses düşmesi ve uyum olaylarının incelenmesi, ilgili alıştırmalar yapılması, bu olayları içeren kayıtlar dinlenmesi | Ses düşmesi ve uyum hakkında araştırma yapma, ilgili örnekler bulma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma, Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Konuşmacının duygu ve düşüncelerini anlamaya yönelik dinleme çalışmaları | Ödev olarak verilen pasajları dinleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Soru-Cevap, Anlatım |
6 | Bağlantılı konuşmada kanatlama ve glotalleşme olaylarının incelenmesi ve ilgili kayıtlar dinleyerek alıştırma yapılması | Kanatlama ve glotalleşme ile ilgili araştırma yapma, örnekler bulma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Anlatım, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
7 | İngilizce bir ders anlatımın dinleme, anlama, ilgili soruları cevaplama, özetleme ile ilgili aktiviteler | Ödev olarak verilen pasajları dinleme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Dinleme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Bağlantılı konuşmada zayıflama ve bağlantı olaylarının incelenmesi, bu örnekleri içeren kayıtları dinleme ve alıştırma aktivitileri | Zayıflama ve bağlantıyla ilgili araştırma, örnekler bulma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması, Gösteri, Rol Oynama |
10 | Çeşitli televizyon programların, tartışma ve haber programlarını izleme, yorumlama, özetleme | Televizyon yayıncılığıyla ilgili yaygın kullanılan ifadeleri araştırmak, bir televizyon programı izleyip hakkında konuşma hazırlamak | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Gösteri, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
11 | Sesletimde kelimelerin güçlü ve zayıf formlarının incelenmesi, bu formları içeren kayıtları dinleme ve uygulama aktiviteleri | Kelimelerin güçlü ve zayıf formlarıyla ilgili araştırma, örnekler bulma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
12 | Başka bir alanda ders anlatımı dinleyip yabancı terimleri anlama, not alma, özetleme | Bilgi sahibi olmadıkları bir alanda ders anlatımı dinleme, ilgili soruları cevaplandırma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Grup Çalışması, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Konferans dinleme, not alma, soru sorma aktiviteleri | Not alma tekniklerini ve kullanılan kısaltmaları araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
14 | Detayları anlamaya yönelik dinleme aktiviteleri | Ödev olarak verilen pasajları dinleme | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
15 | Kendi seçtikleri bir konuda sunu yapma | Sunu yapacakları konu ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Bireysel Çalışma, Tartışma |
16 | Yarıyıl sonu sınavı | Konuları gözden geçirme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl sonu sınavı | Konuları gözden geçirme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 134 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,36 | ||
AKTS | 5 AKTS |