INGZ116 Dinleme ve Sesletim 2

5 AKTS - 4-0 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod INGZ116
Ad Dinleme ve Sesletim 2
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 4-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. AYŞE GÖRGÜN
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Öğr. Gör.Dr. AYŞE GÖRGÜN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör.Dr. AYŞE GÖRGÜN (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. ERDOĞAN BADA (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör.Dr. MERYEM ÖZDEMİR YILMAZER (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencilerin İngilizce'de sözcük ve tümce vurgusunu tanımasını, doğru yerleştirmesini ve karşılaştırmasını ve İngilizce'de gözlemlenen ses olaylarını tanımasını, açıklamasını sağlamak.İngilizce sesletim düzeylerinin geliştirecekler ve dinleme becerilerini geliştireceklerdir.

Dersin İçeriği

ingilizcedeki farklı ve benzer sesler, türkçe ve ingilizce arasındaki ses, vurgu ve tonlama farklılıkları, dinlemede detay ve genel anlam çıkarım becerilerini geliştirmek.

Dersin Ön Koşulu

YOK

Kaynaklar

The official guide to the TOEFL IBT. (2009). Mcgrawhill TOEFL preparation book 2020-2021 Matthiesen, S. J. (2017). Essential words for the TOEFL.Barrons. activity and materials designed and prepared by the course tutor/authentic materials and activities

Notlar

Gear, J., & Gear, R. (2009). Cambridge preparation for the TOEFL test (Fourth ed.). Cambridge University Press. Dersi veren öğretim elemanı tarafından hazırlanan materyal ve aktiviteler/otantik kaynaklar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 öğrenci sözcük ve tümce stresini tanır, anlar ve uygun şekilde kullanır
ÖÇ02 öğrenci bağlamdan anlam çıkartabilir
ÖÇ03 değişik ingilizce söyleyiş biçimlerini içeren özgün dinleme materyallerini dinlediğinde hem detaylı hem de genel olarak anlayabilir
ÖÇ04 konuşmacının mesajını ses tonlamasından ve sözcük vurgusundan anlayabilir
ÖÇ05 filmler, ders anlatımı, şarkılar, uzun konferans konuşmaları, televizyon programları ve haber yayınları gibi çeşitli bağlamlardan alınmış dinleme metinlerini anlar, dinledikleri metinlerle ilgili detaylı sorulara yanıt verebilir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngilizce´´nin yabancı dil olarak öğrenimi ve öğretiminde kurama, uygulamaya ve alan terminolojisine yönelik kapsamlı içerik bilgisine sahiptir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alan bilgisine katkıda bulunacak dilbilim, kültür, edebiyat, çeviri bilim, iletişim yan alanlarına ilişkin temel kavram, kuram ve akımların bilgisine sahiptir. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaş, dil düzeyleri, öğrenme biçemleri, strateji kullanımları gibi öğrenci değişkenlerine ilişkin kapsamlı bilgiye sahiptir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alana yönelik nitel ve/ya nicel bilimsel yöntemlerin bilgisine sahiptir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alan bilgisini kullanarak, gereksinim duyulduğunda bu bilgiyi yeniden yapılandırarak, eğitsel amaçlar ve öğrencilerin dil yeterlilik düzeyleri, yaşları ve olası gereksinimleri doğrultusunda etkili plan, yöntem, materyal, etkinlik ve ölçme, değerlendirm
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eleştirel bir bakış açısıyla eğitsel içerik ve materyalleri inceleyebilir, gereksinim duyulduğunda bunları uyarlama ve geliştirme becerisine sahiptir. 1
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngilizce öğretimde karşılaşılan sorunlara yönelik değerlendirmelerde bulunabilir, sınıf içi uygulamalarda sonuç odaklı çözüm önerileri geliştirebilir. 1
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 1
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngilizce öğretmenliği uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim uygulamalarında inisiyatif alma ve yaratıcı olma gibi bağımsız davranış becerileri kazanır.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kendini bir birey olarak tanıyabilme, yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilme becerisine sahiptir. 5
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. 5
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme becerisine sahiptir. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Eğitim teknolojileri bağlamında kendisi için gerekli olacak bilgi ve iletişim teknolojileri kullanım bilgisine sahiptir. 5
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İngilizce öğretmenliği uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. 4
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Milli Eğitim sisteminin yapısını, amaçlarını ve işlevlerini tanır.Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. 1
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Birey olarak mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını betimleyen mevzuata, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır ve eğitimdeki diğer paydaşlarla (okul yönetimi, veli vb.) ilet
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki öz güven (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulma), sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisine sahiptir. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 ders içeriğinin, beklentilerin, kuralların ve değerlendirme şeklinin tanıtımı Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 sözcük ve tümce stresi ile ilgili aktiviteler Sözcük ve tümce stresine örnekler bulmak Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Örnek Olay, Bireysel Çalışma
3 farklı duyguları tümcelerdeki tonlama ile yansıtılmasını anlamak ve doğru tonlama yapmak dinleme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Benzetim, Bireysel Çalışma
4 farklı tonlamalara örnek dinleme aktiviteleri Farklı tonlamalara örnekler bulmak Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
5 konuşmacının duygularını anlamaya yönelik tonlama ve vurgu örnekleri dinleme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
6 çeşitli dinleme aktiviteleri Ön hazırlık gerekmiyor Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
7 dinleme aktiviteleri Dinleme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
8 Ara Sınav Dinleme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
9 dinleme aktiviteleri ve rol oynama aktiviteleri Ön hazırlık gerektirmiyor Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Rol Oynama
10 Çeşitli televizyon programları çeşitli tv programlarıyla ilgili sözcük ve ifadeleri araştırmak Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Gösteri
11 bağlamdan anlam çıkarma-dinleme aktiviteleri Ön hazırlık gerektirmiyor Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
12 ders anlatımı dinleme ve kısa not alma Detaylı dinleme tekniği üzerine araştırma yapmak Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
13 ders/konferans dinleme ve not alma aktiviteleri ders not almada kullanılan kısaltmaları araştırmak, ders notu alma tekniğini araştırmak Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
14 detayları anlamayı gerektiren dinleme aktiviteleri Dinleme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
15 Çeşitli konularda kısa belgeseller Dinleme Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap
16 Sunu yapma Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Anlatım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Dinleme Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 134
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,36
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 08.05.2024 10:28