INGZ303 İngilizce Dil Becerilerinin Öğretimi I

5 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod INGZ303
Ad İngilizce Dil Becerilerinin Öğretimi I
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. NEŞE CABAROĞLU
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi EBRU KAYA (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi EBRU KAYA (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. NEŞE CABAROĞLU (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. NEŞE CABAROĞLU (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Dersin temel amacı, öğretmen adaylarına yabancı dil eğitiminde dil bilgisi ve sözcük öğretiminin farklı aşamalarını ve tekniklerini öğretmektir. Bu ders kapsamında, öğretmen adaylarının dil farkındalığı artacak ve farklı yaş grupları ile dil yeterlilik seviyelerindeki öğrencilere yönelik çeşitli öğretim becerileri geliştireceklerdir. Bu dersin öğrencileri, öğretim tekniklerini farklı sınıf ortamlarına nasıl uyarlayacaklarını öğreneceklerdir. Ayrıca, farklı yeterlilik seviyeleri ve sınıf dinamiklerine göre ders planlamanın ilke ve tekniklerinde yetkinlik kazanacaklardır.

Dersin İçeriği

Kelime öğretimi ve dil bilgisi öğretiminde ders planı hazırlama ve uygulama; İngilizceyi yabancı dil olarak öğretmede kullanılan materyalleri ve teknikleri sınıfta uygulayabilme

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul ders yok

Kaynaklar

Harmer, J. (2002). How to teach vocabulary. Pearson. Harmer, J. (2007). How to teach English. Pearson. Harmer, J. (2004). The Practice of English Language Teaching. Longman. Harmer, J. (2009). How to teach grammar. Pearson. Larsen-Freeman, D. (2002) Techniques and Principles in Language Teaching. Öğrencilerin mikro öğretimleri ve ders planları Önceki yıllarda hazırlanmış ders planları

Notlar

Harmer, J. (2002). How to teach vocabulary. Pearson. Harmer, J. (2007). How to teach English. Pearson. Harmer, J. (2004). The Practice of English Language Teaching. Longman. Harmer, J. (2009). How to teach grammar. Pearson. Larsen-Freeman, D. (2002) Techniques and Principles in Language Teaching. Lee, W. R. (2000). Language teaching games and contests, 2nd revised edition. OUP. McLaughlin, Sky (2004) Games, Activities and Worksheets for the English Classroom: A practical Manual for vocabulary, grammar and pronunciation development A.M. Qattan Foundation McLaughlin, Sky (2003) Strategies for teaching English. A.M. Qattan Foundation


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenciler ders planı hazırlarken göz önüne alacakları faktörleri bilir
ÖÇ02 Öğrenciler yabancı dil öğretiminde dil öğretimine eleştirel bakış açıları geliştirir
ÖÇ03 Öğrenciler mikro öğretimlerle öğretmenlik mesleğine ilişkin teorik bilgilerini pratiğe çevirebilirler
ÖÇ04 Öğrenciler seviye, yaş.ve konu gibi bir çok değişkenlere göre ders planı hazırlayabilirler
ÖÇ05 Öğrenciler hazırladıkları ders planını mikro öğretim sürecinde uygulayarak öğretmenlik deneyimi edinirler
ÖÇ06 İngilizce dilbilgisi ve kelime öğretiminde ilgili materyal ve teknikleri kullanabilirler
ÖÇ07 Öğrenciler birbirlerinin ders anlatımlarını tarafsızca eleştirebilirler
ÖÇ08 İngilizce öğretimiyle ilgili yayınları takip edebilir ve yorumlayabilir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngilizce´´nin yabancı dil olarak öğrenimi ve öğretiminde kurama, uygulamaya ve alan terminolojisine yönelik kapsamlı içerik bilgisine sahiptir. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alan bilgisine katkıda bulunacak dilbilim, kültür, edebiyat, çeviri bilim, iletişim yan alanlarına ilişkin temel kavram, kuram ve akımların bilgisine sahiptir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaş, dil düzeyleri, öğrenme biçemleri, strateji kullanımları gibi öğrenci değişkenlerine ilişkin kapsamlı bilgiye sahiptir. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alana yönelik nitel ve/ya nicel bilimsel yöntemlerin bilgisine sahiptir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alan bilgisini kullanarak, gereksinim duyulduğunda bu bilgiyi yeniden yapılandırarak, eğitsel amaçlar ve öğrencilerin dil yeterlilik düzeyleri, yaşları ve olası gereksinimleri doğrultusunda etkili plan, yöntem, materyal, etkinlik ve ölçme, değerlendirm 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eleştirel bir bakış açısıyla eğitsel içerik ve materyalleri inceleyebilir, gereksinim duyulduğunda bunları uyarlama ve geliştirme becerisine sahiptir. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngilizce öğretimde karşılaşılan sorunlara yönelik değerlendirmelerde bulunabilir, sınıf içi uygulamalarda sonuç odaklı çözüm önerileri geliştirebilir.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 3
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. 2
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngilizce öğretmenliği uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim uygulamalarında inisiyatif alma ve yaratıcı olma gibi bağımsız davranış becerileri kazanır.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kendini bir birey olarak tanıyabilme, yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilme becerisine sahiptir. 2
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme becerisine sahiptir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Eğitim teknolojileri bağlamında kendisi için gerekli olacak bilgi ve iletişim teknolojileri kullanım bilgisine sahiptir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İngilizce öğretmenliği uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. 2
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Milli Eğitim sisteminin yapısını, amaçlarını ve işlevlerini tanır.Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Birey olarak mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını betimleyen mevzuata, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır ve eğitimdeki diğer paydaşlarla (okul yönetimi, veli vb.) ilet
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki öz güven (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulma), sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisine sahiptir. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 İngilizcenin önemi ve dil öğretimine giriş, Geçmiş konuları tekrar etmek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Dil öğretimi ortamları Kitaptan ilgili bölümü okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
3 Dil öğretim metot ve tekniklerini gözden geçirmek Tekrar yapmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Sınıf içi idare üzerine yöntemler ve uygulama pratikleri, Sınf idaresi hakkında araştırma yapmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay
5 Dil öğretiminde kişisel farklılıklar Ders kitabında ilgili bölümü okumak ve konuyla ilgili bir makale okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
6 İngilizce sınıflarında öğretmen rolleri Kitaptan ilgili bölümü ve konuyla ilgili bir makale okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 İngilizce kelime öğretiminde ders planı hazırlama Örnek ders planı inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Sınav için ders çalışma Yöntem Seçilmemiş
9 Sınavları ve sınav sonuçlarını öğrencilerle beraber değerlendirme Konuları gözden geçirme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
10 İngilizce dilbilgisi öğretiminde ders planı hazırlama Örnek ders planı inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Dilbilgisi mikro öğretimi Örnek ders planı inceleme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
12 Mikro öğretim: Zamanlar Ders planı hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma
13 Kelime mikro öğretimi Örnek ders planı inceleme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
14 Mikro öğretim : İsimler, fiiller, Sıfatlar, zarflar Ders planı hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Bireysel Çalışma
15 Öğrencilerle dersin dönemlik eleştirisini yapma ve dönüt alma Konuları gözden geçirmek Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav için ders çalışma Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav için ders çalışma Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 3 3 9
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 123
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,92
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.12.2024 12:38