Genel Bilgi
Kod | INGZ305 |
Ad | Dil ve Edebiyat Öğretimi I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. HÜLYA TUNCER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. HÜLYA TUNCER
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör.Dr. HÜLYA TUNCER (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Öğr. Gör. EBRU GENÇ (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Öğr. Gör. EBRU GENÇ (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilerin kısa hikaye ve romanların nasıl analiz edileceğini kavramalarını ve öğrendikleri edebi terimleri de kullanarak aktivite ve ders planı hazırlamalarını sağlamak
Dersin İçeriği
Bakış açısı, tema, metafor gibi terimlerin tekrarı; efsane, parodi gibi yeni terimlerin tanımlanması ve analizi; seçilen hikayelerin ve roman alıntılarının edebi terimler üzerinden analizinin yapılması; hikayeler ve roman alıntıları üzerinden aktivite ve/veya ders planı hazırlanması ve sınıf içi uygulamaları.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
Glencoe Literature-The Readers' Choice (2002). Glencoe/McGraw-Hill Companies, USA. Szeman, S. (2001). Mastering Point of View. Story Press.
Notlar
Abrams, M. H. (2018). A glossary of literary terms. Cengage. Teaching Literary Elements (1997). Tara McCarthy. Scholastic Professional Books: USA
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenciler kısa hikaye ve romanı edebi türler açısından tanımlarlar. |
ÖÇ02 | Öğrenciler kısa hikaye ve roman arasındaki benzerlik ve farklılıkları açıklarlar. |
ÖÇ03 | Öğrenciler kısa hikaye ve romanlardaki kültürel ögeleri analiz ederler. |
ÖÇ04 | Öğrenciler kısa hikaye ve romanlarda geçen olayları kendi yaşantıları ve yaşadıkları çevreyle ilişkilendirip değerlendirirler. |
ÖÇ05 | Öğrenciler kısa hikayeler hakkında yazılı ve sözlü tartışırlar. |
ÖÇ06 | Öğrenciler kısa hikayeler ile igili aktivite ve ders planı hazırlarlar. |
ÖÇ07 | Öğrenciler romanlar hakkında yazılı ve sözlü tartışırlar. |
ÖÇ08 | Öğrenciler romanlar ile ilgili aktivite ve ders planı hazırlarlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce´´nin yabancı dil olarak öğrenimi ve öğretiminde kurama, uygulamaya ve alan terminolojisine yönelik kapsamlı içerik bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alan bilgisine katkıda bulunacak dilbilim, kültür, edebiyat, çeviri bilim, iletişim yan alanlarına ilişkin temel kavram, kuram ve akımların bilgisine sahiptir. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaş, dil düzeyleri, öğrenme biçemleri, strateji kullanımları gibi öğrenci değişkenlerine ilişkin kapsamlı bilgiye sahiptir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alana yönelik nitel ve/ya nicel bilimsel yöntemlerin bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alan bilgisini kullanarak, gereksinim duyulduğunda bu bilgiyi yeniden yapılandırarak, eğitsel amaçlar ve öğrencilerin dil yeterlilik düzeyleri, yaşları ve olası gereksinimleri doğrultusunda etkili plan, yöntem, materyal, etkinlik ve ölçme, değerlendirm | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eleştirel bir bakış açısıyla eğitsel içerik ve materyalleri inceleyebilir, gereksinim duyulduğunda bunları uyarlama ve geliştirme becerisine sahiptir. | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce öğretimde karşılaşılan sorunlara yönelik değerlendirmelerde bulunabilir, sınıf içi uygulamalarda sonuç odaklı çözüm önerileri geliştirebilir. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | 5 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce öğretmenliği uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. | 2 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim uygulamalarında inisiyatif alma ve yaratıcı olma gibi bağımsız davranış becerileri kazanır. | 5 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendini bir birey olarak tanıyabilme, yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilme becerisine sahiptir. | 5 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. | 4 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme becerisine sahiptir. | 2 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Eğitim teknolojileri bağlamında kendisi için gerekli olacak bilgi ve iletişim teknolojileri kullanım bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İngilizce öğretmenliği uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Milli Eğitim sisteminin yapısını, amaçlarını ve işlevlerini tanır.Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | 3 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Birey olarak mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını betimleyen mevzuata, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır ve eğitimdeki diğer paydaşlarla (okul yönetimi, veli vb.) ilet | 3 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki öz güven (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulma), sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisine sahiptir. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İkinci sınıfta öğrenilen edebi terimlerin tekrarı. Ders içeriğinin, amaçlarının ve kullanılacak materyallerin ders izlencesi üzerinden incelenmesi | Öğrenciler daha önce öğrenilen edebi terimleri tekrar eder. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Birinci kısa hikayenin (örneğin: The End of the Party/Graham Greene ) tanıtılması, sorularının cevaplanması, öğrencilerin hikaye ile ilgili görüşlerinin alınması, edebi terimlerin hikaye üzerinde uygulanması. | Öğrenciler işlenecek hikayeyi okur, sorularını cevaplar. Yazarı ile ilgili ön çalışma yapar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
3 | Birinci hikaye ile ilgili bir sınıf uygulaması yapılması, öğrencilerin izlenmesi ve değerlendirilmesi | Öğrenciler hikayeyle ilgili aktiviteler hazırlar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
4 | İkinci kısa hikayeye (örneğin: A Rose for Emily/William Faulkner) giriş yapılması, öğrencilerin ikinci hikaye ile ilgili yorumlarının alınması, edebi terimlerin hikaye üzerinde uygulanması. | Öğrenciler işlenecek hikayeyi okur, sorularını cevaplar. Yazarı ile ilgili ön çalışma yapar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama |
5 | İkinci hikayeye dair öğrencilerin hazırladığı aktivitelerin uygulanması ve öğrencilere dönüt verilmesi | Öğrenciler hikayeyle ilgili aktiviteler hazırlar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
6 | İşlenecek üçüncü kısa hikayenin kısa bir tanıtımı, ilgili soruların cevaplanması, öğrenci görüşlerinin alınması, alakalı edebi terimlerin hikaye üzerinde analiz edilmesi ve kültürel ögelerinin incelenmesi. | Öğrenciler işlenecek hikayeyi okur, sorularını cevaplar. Yazarı ile ilgili ön çalışma yapar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
7 | Üçüncü hikaye ile ilgili sınıf içi aktivite uygulaması yapılması ve öğrencilerin izlenip değerlendirilmesi | Öğrenciler hikayeyle ilgili aktiviteler hazırlar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Öğrenciler hikayeleri tekrar okuyup anlayamadıkları kısımları belirler. Sınava hazırlanırlar. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Daha önceki kısa hikayelerin tekrarının yapılması. Hikayelerde geçen olayların öğrencilerin kendi yaşantıları ve yaşadıkları çevreyle ilişkilendirilip değerlendirilmesi. | Öğrenciler daha önceki hikayeleri tekrar ederler. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Benzetim |
10 | Kısa hikaye ve roman arasındaki benzerlik ve farklılıkların tartışılması ve romanın bir edebi tür olarak yerinin kavranması | Öğrenciler kısa hikaye ve roman tanımlarını okurlar, benzerlik ve farklılıklarına odaklanırlar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | İşlenecek ilk roman alıntısının tanıtılması, sorularının cevaplanması, öğrencilerin roman ile ilgili görüşlerinin alınması, edebi terimlerin roman üzerinde uygulanması. | Öğrenciler işlenecek roman alıntısını okur, sorularını cevaplar. Yazarı ile ilgili ön çalışma yapar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
12 | Birinci roman alıntısıyla ile ilgili bir sınıf uygulaması yapılması ve öğrencilerin izlenmesi ve performanslarının yorumlanması | Öğrenciler roman alıntısıyla ilgili aktiviteler hazırlar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
13 | İkinci roman alıntısının tanıtımı. Öğrenci yorumlarının alınması ve edebi terimlerin roman üzerinde analizinin yazılı olarak yapılması. | Öğrenciler işlenecek roman alıntısını okur, sorularını cevaplar. Yazarı ile ilgili ön çalışma yapar. Öğrenciler roman içindeki edebi terimlerin analizini yazılı olarak yaparlar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
14 | İkinci roman alıntısına dair sınıf içi uygulaması yapılması | Öğrenciler roman alıntısıyla ilgili aktiviteler hazırlar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Dönem boyunca işlenen edebi metinlerin ve terimlerin tekrarı | Öğrenciler dönem boyunca işlenen edebi metinleri tekrar eder. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Öğrenciler hikayeleri ve roman alıntılarını tekrar okuyup anlayamadıkları kısımları belirler. Sınava hazırlanırlar. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Öğrenciler hikayeleri ve roman alıntılarını tekrar okuyup anlayamadıkları kısımları belirler. Sınava hazırlanırlar. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |