Genel Bilgi
Kod | INGS303 |
Ad | Edimbilim ve Öğretimi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. CEM CAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi ABDURRAHMAN KİLİMCİ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi ABDURRAHMAN KİLİMCİ (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilerin edimbilimin temel kavramlarını ve iletişimdeki rolünü tanımlamalarını, edimbilimsel kuramları analiz etmelerini ve bu kuramları öğretim süreçlerinde uygulamalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders, dilbilimin bir alt alanı olan edimbilim çerçevesinde dilin kullanımına odaklanır. Edimbilimsel kuramlar, edimbilim-dilbilim ilişkisi ve bu kavramların öğretim süreçlerine entegrasyonu ele alınır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Huang Y. (2015). Pragmatics (2nd ed.). Oxford University Press
Notlar
Burton-Roberts N. (2007). Pragmatics. Palgrave Macmillan.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Edimbilimsel ve anlamsal yorumlar arasındaki kesişmeyi analiz eder ve bu kesişmenin iletişim üzerindeki etkisini açıklar. |
ÖÇ02 | Sosyal bağlamda söylemi yeniden yapılandıran bireyin anlam oluşturma sürecini analiz eder. |
ÖÇ03 | Geçmiş, günümüz ve gelecekteki bakış açılarını bütünleştirerek edimbilimsel yaklaşımları değerlendirir. |
ÖÇ04 | Edimbilim ile dilbilimin diğer alt dalları arasındaki ilişkiyi analiz eder ve bu ilişkinin dil öğretimine etkisini açıklar. |
ÖÇ05 | Farklı iletişim bağlamlarında edimbilimsel stratejileri uygular ve bu stratejilerin etkililiğini değerlendirir. |
ÖÇ06 | Edimbilimdeki kuramları eleştirel bir bakış açısıyla analiz eder ve bu kuramların dil öğretimine etkilerini değerlendirir. |
ÖÇ07 | Günlük iletişimdeki edimbilimsel başarısızlıkları tanımlar ve bu başarısızlıkları gidermek için çözüm önerileri geliştirir. |
ÖÇ08 | Edimbilimsel analizleri ders materyallerine entegre eder ve bu materyalleri etkili öğretim için uygular. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce´´nin yabancı dil olarak öğrenimi ve öğretiminde kurama, uygulamaya ve alan terminolojisine yönelik kapsamlı içerik bilgisine sahiptir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alan bilgisine katkıda bulunacak dilbilim, kültür, edebiyat, çeviri bilim, iletişim yan alanlarına ilişkin temel kavram, kuram ve akımların bilgisine sahiptir. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaş, dil düzeyleri, öğrenme biçemleri, strateji kullanımları gibi öğrenci değişkenlerine ilişkin kapsamlı bilgiye sahiptir. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alana yönelik nitel ve/ya nicel bilimsel yöntemlerin bilgisine sahiptir. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alan bilgisini kullanarak, gereksinim duyulduğunda bu bilgiyi yeniden yapılandırarak, eğitsel amaçlar ve öğrencilerin dil yeterlilik düzeyleri, yaşları ve olası gereksinimleri doğrultusunda etkili plan, yöntem, materyal, etkinlik ve ölçme, değerlendirm | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eleştirel bir bakış açısıyla eğitsel içerik ve materyalleri inceleyebilir, gereksinim duyulduğunda bunları uyarlama ve geliştirme becerisine sahiptir. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce öğretimde karşılaşılan sorunlara yönelik değerlendirmelerde bulunabilir, sınıf içi uygulamalarda sonuç odaklı çözüm önerileri geliştirebilir. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce öğretmenliği uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. | 4 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim uygulamalarında inisiyatif alma ve yaratıcı olma gibi bağımsız davranış becerileri kazanır. | 3 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendini bir birey olarak tanıyabilme, yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilme becerisine sahiptir. | 4 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. | 5 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme becerisine sahiptir. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Eğitim teknolojileri bağlamında kendisi için gerekli olacak bilgi ve iletişim teknolojileri kullanım bilgisine sahiptir. | 4 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İngilizce öğretmenliği uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Milli Eğitim sisteminin yapısını, amaçlarını ve işlevlerini tanır.Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | 1 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Birey olarak mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını betimleyen mevzuata, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır ve eğitimdeki diğer paydaşlarla (okul yönetimi, veli vb.) ilet | 1 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki öz güven (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulma), sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisine sahiptir. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Edimbilimin tanıtılması | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
2 | Edimbiliminl kapsamı ve önde gelen kuramsal görüşler | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası |
3 | Edimbilim alanında yapılmış olan çalışmaların okunması ve tartışılması | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
4 | Edimbilim alanının ortaya çıkmasına neden olan etmenler | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
5 | Edimbilimin dil olgusuna bakışı | Alanyazın tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
6 | Anlambilim ve edimbiliminde anlamın tanımlanması | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Edimbilim kavramlarının tanımlanması ve bu tanımlar arasındaki farklılıklar | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
8 | Ara Sınav | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Edimbilim ve dilbilimin diğer alt dalları arasındaki ilişki | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
10 | Edimbilim içerisinde öncü akımlar ve getirdikleri | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
11 | Edimbilim içerisindeki öncü akımların iletişim açısından incelenmesi | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Söz eylem Kuramı | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
13 | Bağlam, Bağlam Bağımlılığı | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
14 | İletişimsel edinç ve edimbilimsel edinç | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Gösterip Yaptırma, Benzetim, Örnek Olay |
15 | Bağıntı kuramı | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Benzetim |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |