INGZ302 Çocuklara Yabancı Dil Öğretimi II

5 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod INGZ302
Ad Çocuklara Yabancı Dil Öğretimi II
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. RANA YILDIRIM
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Prof. Dr. HASAN BEDİR (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. GÜLDEN İLİN (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. RANA YILDIRIM (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin temel amacı, İngilizcenin yabancı dil olarak çocuklara öğretilmesini hem kuramsal hem de uygulama açısından incelemektir.

Dersin İçeriği

Çocukların özellikleri; çocuklar nasıl düşünür ve öğrenir; Çocuklara yabancı dil öğretimindeki öncelikler; Çocuklara yabancı dil öğretiminde kullanılacak aktiviteler; sınıf dili; çocuklara dilbilgisi yapılarının öğretilmesi; kelime öğretimi; Öyküler: Öykü okuma ve anlatma yoluyla dil öğretimi; sınıf yönetimi; çocuklara yabancı dil öğretiminde ölçme ve değerlendirme

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Halliwell, Susan (1992) Teaching English in the Primary Classroom, London: Longman. Scott, W. A., and Lisbeth, H. Ytreberg. (1990). Teaching English to Children. NY: Longman. Slatterly, M. and Willis, J. 2001. English for primary teachers: A handbook of activities and classroom language. Oxford: OUP Cameron, L. 2001. Teaching Languages to Young Learners. Cambridge:CUP Pinter, A. 2006. Teaching young language learners, Oxford: Oxford University Press,

Notlar

Halliwell, S. (1992) Teaching English in the Primary Classroom, London: Longman. Scott, W. A., and Lisbeth, H. Ytreberg. (1990). Teaching English to Children. NY: Longman. Slatterly, M. and Willis, J. 2001. English for primary teachers: A handbook of activities and classroom language. Oxford: Oxford University Press Cameron, L. 2001. Teaching Languages to Young Learners. Cambridge:CUP Pinter, A. 2006. Teaching young language learners, Oxford: Oxford University Press,


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Çocuk yaştaki dil öğrenen öğrencilerin özelliklerini bilir.
ÖÇ02 Dil öğretimiyle ilgili kuramsal bilgisi vardır.
ÖÇ03 Ders kitaplarını öğrenci yaşına ve özelliklerine göre eleştirel açıdan inceler ve gerekli değişiklikleri yapar.
ÖÇ04 Öğrenci gereksinimlerine göre ders materyali geliştirir.
ÖÇ05 Çocukların öğrenmesiyle ilgili kuramsal bilgisi vardır.
ÖÇ06 Çocukların bulunduğu sınıflarda sınıf yönetimi ile ilgili teknik ve stratejileri bilir.
ÖÇ07 Çocuklara uygun yabancı dil ölçme ve değerlendirme metodlarını bilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngilizce´´nin yabancı dil olarak öğrenimi ve öğretiminde kurama, uygulamaya ve alan terminolojisine yönelik kapsamlı içerik bilgisine sahiptir. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alan bilgisine katkıda bulunacak dilbilim, kültür, edebiyat, çeviri bilim, iletişim yan alanlarına ilişkin temel kavram, kuram ve akımların bilgisine sahiptir. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaş, dil düzeyleri, öğrenme biçemleri, strateji kullanımları gibi öğrenci değişkenlerine ilişkin kapsamlı bilgiye sahiptir. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alana yönelik nitel ve/ya nicel bilimsel yöntemlerin bilgisine sahiptir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alan bilgisini kullanarak, gereksinim duyulduğunda bu bilgiyi yeniden yapılandırarak, eğitsel amaçlar ve öğrencilerin dil yeterlilik düzeyleri, yaşları ve olası gereksinimleri doğrultusunda etkili plan, yöntem, materyal, etkinlik ve ölçme, değerlendirm 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır. 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eleştirel bir bakış açısıyla eğitsel içerik ve materyalleri inceleyebilir, gereksinim duyulduğunda bunları uyarlama ve geliştirme becerisine sahiptir. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngilizce öğretimde karşılaşılan sorunlara yönelik değerlendirmelerde bulunabilir, sınıf içi uygulamalarda sonuç odaklı çözüm önerileri geliştirebilir. 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 3
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. 3
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngilizce öğretmenliği uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim uygulamalarında inisiyatif alma ve yaratıcı olma gibi bağımsız davranış becerileri kazanır.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kendini bir birey olarak tanıyabilme, yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilme becerisine sahiptir.
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. 3
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme becerisine sahiptir. 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Eğitim teknolojileri bağlamında kendisi için gerekli olacak bilgi ve iletişim teknolojileri kullanım bilgisine sahiptir. 4
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İngilizce öğretmenliği uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Milli Eğitim sisteminin yapısını, amaçlarını ve işlevlerini tanır.Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. 5
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Birey olarak mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını betimleyen mevzuata, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır ve eğitimdeki diğer paydaşlarla (okul yönetimi, veli vb.) ilet 5
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki öz güven (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulma), sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisine sahiptir. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Alımlayıcı beceriler: Dinleme Öğretimi-1 1. dönem verilen Çocuklara İngilizce Öğretimi I başlıklı derste işlenen konularla ilgili bilgi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Alımlayıcı beceriler: Dinleme Öğretimi-2 1. dönem verilen Çocuklara İngilizce Öğretimi I başlıklı derste işlenen konularla ilgili bilgi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Alımlayıcı beceriler: Dinleme Öğretimi-3 1. dönem verilen Çocuklara İngilizce Öğretimi I başlıklı derste işlenen konularla ilgili bilgi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Alımlayıcı beceriler: Okuma Öğretimi-1 1. dönem verilen Çocuklara İngilizce Öğretimi I başlıklı derste işlenen konularla ilgili bilgi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Alımlayıcı beceriler: Okuma Öğretimi-2 1. dönem verilen Çocuklara İngilizce Öğretimi I başlıklı derste işlenen konularla ilgili bilgi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Üretimsel beceriler: Konuşma Öğretimi-1 1. dönem verilen Çocuklara İngilizce Öğretimi I başlıklı derste işlenen konularla ilgili bilgi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Üretimsel beceriler: Konuşma öğretimi-2 1. dönem verilen Çocuklara İngilizce Öğretimi I başlıklı derste işlenen konularla ilgili bilgi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
9 Üretimsel beceriler: Yazma öğretimi-1 1. dönem verilen Çocuklara İngilizce Öğretimi I başlıklı derste işlenen konularla ilgili bilgi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Üretimsel beceriler: Yazma öğretimi-2 1. dönem verilen Çocuklara İngilizce Öğretimi I başlıklı derste işlenen konularla ilgili bilgi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Çocuklarda düşünme eğitimi 1. dönem verilen Çocuklara İngilizce Öğretimi I başlıklı derste işlenen konularla ilgili bilgi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Tema temelli dil öğretimi 1. dönem verilen Çocuklara İngilizce Öğretimi I başlıklı derste işlenen konularla ilgili bilgi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Tema temelli dil öğretimi-2 1. dönem verilen Çocuklara İngilizce Öğretimi I başlıklı derste işlenen konularla ilgili bilgi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Etkinlik temelli dil öğrenme 1. dönem verilen Çocuklara İngilizce Öğretimi I başlıklı derste işlenen konularla ilgili bilgi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Etkinlik temelli dil öğrenme-2 1. dönem verilen Çocuklara İngilizce Öğretimi I başlıklı derste işlenen konularla ilgili bilgi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Revizyon okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
17 Yarıyıl Sonu Sınavları okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 114
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,56
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 08.05.2024 10:29