Genel Bilgi
Kod | EFMZ419 |
Ad | Öğretmenlik Uygulaması I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-6 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 10 AKTS |
Yerel Kredi | 5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi EBRU KAYA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. CEM CAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğretmenlik uygulamasının ilk adımı olarak bu ders İngilizce öğretmen adaylarının MEB okullarını, okuldaki işleyişi, teşkilat yapısını, İngilizce sınıflarını gerçek ortamda gözlemlemelerine olanak sağlar. Ayrıca, İngilizce öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği tutum, davranış ve becerilerini gerçek öğrenme ve öğretme ortamlarında edinmelerini sağlar.
Dersin İçeriği
Staj okullarında İngilizce sınıflarında gözlem yapmak; Staj okullarındaki uygulama öğretmenleriyle sınıf içi öğretimi ve ders planlamasıyla ilgili fikir alış verişi yapmak; uygulama okulunda edinmiş olduğu öğretmenlik tecrübelerini uygulama öğretim elemanı ile tartışıp teorik derslerde almış olduğu bilgilerle sentez yapabilmek
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
yansıtıcı notlar akran değerlendirmesi öz değerlendirme formu Gözlem formları
Notlar
Öğretmenlik uygulaması dosyası Ders planları MEB İngilizce Ders kitapları yardımcı kitaplar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Uygulama okulu, uygulama öğretmeni, uygulama öğretim elemanı ve uygulama öğrencisi terimleri arasında ayrım yapabilir. |
ÖÇ02 | Öğrencilerin ihtiyacına (yaş, çevre ve fiziksel koşulları) göre uygun yöntem ve materyaller seçebilir ve uygulayabilir. |
ÖÇ03 | Öğrencilerin seviye ve ilgilerine göre ders planı hazırlayıp uygulayabilir. |
ÖÇ04 | Dil öğretiminin temel kavram ve ilkelerini ayırt eder. |
ÖÇ05 | Yaş gruplarının karakteristik özellikleri doğrultusunda uygulamalar yapar. |
ÖÇ06 | Ölçme ve değerlendirme yöntemlerini listeler. |
ÖÇ07 | Ders kitaplarını öğrenci profiline uygunluğu bakımından değerlendirir. |
ÖÇ08 | Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramları sınıf içi öğretimine yansıtır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce´´nin yabancı dil olarak öğrenimi ve öğretiminde kurama, uygulamaya ve alan terminolojisine yönelik kapsamlı içerik bilgisine sahiptir. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alan bilgisine katkıda bulunacak dilbilim, kültür, edebiyat, çeviri bilim, iletişim yan alanlarına ilişkin temel kavram, kuram ve akımların bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaş, dil düzeyleri, öğrenme biçemleri, strateji kullanımları gibi öğrenci değişkenlerine ilişkin kapsamlı bilgiye sahiptir. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alana yönelik nitel ve/ya nicel bilimsel yöntemlerin bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alan bilgisini kullanarak, gereksinim duyulduğunda bu bilgiyi yeniden yapılandırarak, eğitsel amaçlar ve öğrencilerin dil yeterlilik düzeyleri, yaşları ve olası gereksinimleri doğrultusunda etkili plan, yöntem, materyal, etkinlik ve ölçme, değerlendirm | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eleştirel bir bakış açısıyla eğitsel içerik ve materyalleri inceleyebilir, gereksinim duyulduğunda bunları uyarlama ve geliştirme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce öğretimde karşılaşılan sorunlara yönelik değerlendirmelerde bulunabilir, sınıf içi uygulamalarda sonuç odaklı çözüm önerileri geliştirebilir. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce öğretmenliği uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim uygulamalarında inisiyatif alma ve yaratıcı olma gibi bağımsız davranış becerileri kazanır. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendini bir birey olarak tanıyabilme, yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. | 2 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme becerisine sahiptir. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Eğitim teknolojileri bağlamında kendisi için gerekli olacak bilgi ve iletişim teknolojileri kullanım bilgisine sahiptir. | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İngilizce öğretmenliği uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Milli Eğitim sisteminin yapısını, amaçlarını ve işlevlerini tanır.Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Birey olarak mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını betimleyen mevzuata, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır ve eğitimdeki diğer paydaşlarla (okul yönetimi, veli vb.) ilet | 3 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki öz güven (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulma), sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisine sahiptir. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Staj okulunda yönetim ve öğretmenlerle tanışma | Bölümdeki oryantasyon programına katılmak | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
2 | Genel bir fikir edinmek için uygulama öğretmenini sınıfta izleme | Dosyada verilen bilgilere dayalı hazırlık yapma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Uygulama öğretmeni ve öğrencileri gözlemleyip söyledikleri ifadeleri, kelimeleri ve cümleleri kayıt altına almak | İzleme rubriği hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
4 | Dersi izleyip öğretmen öğrenci iletişimini inceleme | ders izleme dosyasından ilgili checklisti inceleme | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
5 | Ders içi öğretim rutinlerin gözleyebilmek ve kullanım sebeplerini anlayabilmek | dosyadaki ilgili görevi okuma ve anlam | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Etkili yönerge verebilmek için sınıfta uygulama öğretmeninin verdiği yönergeleri değişik açılardan inceleme | Dosyadaki ilgili görevi okuma ve hazırlık yapmak | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
7 | Aktiviteleri yaparken ikili ve grup çalışmalarını ayarlayabilmek | Grup ve ikili çalışmalar yapabilmek için öğrencileri tanımaya çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | staj dosyası içeriği | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Dil sınıflarında tahta ve akıllı tahta kullanımını gözlemleyip fikir yürütme | Uygulama dosyası | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
10 | Öğretmenlerin sözlü ve yazılı öğrenci hatalarını düzeltmelerini gözlemlemek | Uygulama dosyasındaki ilgili görevi okumak | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Tartışma |
11 | Ders Planı Hazırlama | Uygulama dosya içeriği | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
12 | Ders Anlatma ve anlatılan dersin uygulama öğretmeni ve uygulama öğretim elemanı ile beraber değerlendirilmesi | Değişik Öğretim Yöntemlerine dair kaynaklar , Üniversite ve Okul Danışman Hoca | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
13 | Ders Anlatma ve anlatılan dersin okulda uygulama öğretmeni ve üniversitede uygulama öğretim elemanı ile beraber değerlendirilmesi | materyal hazırlama ders planı yapma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması |
14 | Ölçme / Değerlendirme | Mentorla ve danışman ile görüşme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması |
15 | Okullardan ilişik kesme | Mentorla son görüşme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Danışmanla son görüşme | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Portfolyo hazırlama ve içerik üzerinde tartışma | Ölçme Yöntemleri: Portfolyo |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 8 | 112 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 24 | 24 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 64 | 64 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 242 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 9,68 | ||
AKTS | 10 AKTS |