EFMZ419 Öğretmenlik Uygulaması I

10 AKTS - 2-6 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 5 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EFMZ419
Ad Öğretmenlik Uygulaması I
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-6 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 10 AKTS
Yerel Kredi 5 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi EBRU KAYA
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. CEM CAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğretmenlik uygulamasının ilk adımı olarak bu ders İngilizce öğretmen adaylarının MEB okullarını, okuldaki işleyişi, teşkilat yapısını, İngilizce sınıflarını gerçek ortamda gözlemlemelerine olanak sağlar. Ayrıca, İngilizce öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği tutum, davranış ve becerilerini gerçek öğrenme ve öğretme ortamlarında edinmelerini sağlar.

Dersin İçeriği

Staj okullarında İngilizce sınıflarında gözlem yapmak; Staj okullarındaki uygulama öğretmenleriyle sınıf içi öğretimi ve ders planlamasıyla ilgili fikir alış verişi yapmak; uygulama okulunda edinmiş olduğu öğretmenlik tecrübelerini uygulama öğretim elemanı ile tartışıp teorik derslerde almış olduğu bilgilerle sentez yapabilmek

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

yansıtıcı notlar akran değerlendirmesi öz değerlendirme formu Gözlem formları

Notlar

Öğretmenlik uygulaması dosyası Ders planları MEB İngilizce Ders kitapları yardımcı kitaplar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Uygulama okulu, uygulama öğretmeni, uygulama öğretim elemanı ve uygulama öğrencisi terimleri arasında ayrım yapabilir.
ÖÇ02 Öğrencilerin ihtiyacına (yaş, çevre ve fiziksel koşulları) göre uygun yöntem ve materyaller seçebilir ve uygulayabilir.
ÖÇ03 Öğrencilerin seviye ve ilgilerine göre ders planı hazırlayıp uygulayabilir.
ÖÇ04 Dil öğretiminin temel kavram ve ilkelerini ayırt eder.
ÖÇ05 Yaş gruplarının karakteristik özellikleri doğrultusunda uygulamalar yapar.
ÖÇ06 Ölçme ve değerlendirme yöntemlerini listeler.
ÖÇ07 Ders kitaplarını öğrenci profiline uygunluğu bakımından değerlendirir.
ÖÇ08 Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramları sınıf içi öğretimine yansıtır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngilizce´´nin yabancı dil olarak öğrenimi ve öğretiminde kurama, uygulamaya ve alan terminolojisine yönelik kapsamlı içerik bilgisine sahiptir. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alan bilgisine katkıda bulunacak dilbilim, kültür, edebiyat, çeviri bilim, iletişim yan alanlarına ilişkin temel kavram, kuram ve akımların bilgisine sahiptir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaş, dil düzeyleri, öğrenme biçemleri, strateji kullanımları gibi öğrenci değişkenlerine ilişkin kapsamlı bilgiye sahiptir. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alana yönelik nitel ve/ya nicel bilimsel yöntemlerin bilgisine sahiptir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alan bilgisini kullanarak, gereksinim duyulduğunda bu bilgiyi yeniden yapılandırarak, eğitsel amaçlar ve öğrencilerin dil yeterlilik düzeyleri, yaşları ve olası gereksinimleri doğrultusunda etkili plan, yöntem, materyal, etkinlik ve ölçme, değerlendirm 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eleştirel bir bakış açısıyla eğitsel içerik ve materyalleri inceleyebilir, gereksinim duyulduğunda bunları uyarlama ve geliştirme becerisine sahiptir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngilizce öğretimde karşılaşılan sorunlara yönelik değerlendirmelerde bulunabilir, sınıf içi uygulamalarda sonuç odaklı çözüm önerileri geliştirebilir. 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. 3
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngilizce öğretmenliği uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim uygulamalarında inisiyatif alma ve yaratıcı olma gibi bağımsız davranış becerileri kazanır.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kendini bir birey olarak tanıyabilme, yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilme becerisine sahiptir.
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. 2
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme becerisine sahiptir. 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Eğitim teknolojileri bağlamında kendisi için gerekli olacak bilgi ve iletişim teknolojileri kullanım bilgisine sahiptir. 3
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İngilizce öğretmenliği uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Milli Eğitim sisteminin yapısını, amaçlarını ve işlevlerini tanır.Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Birey olarak mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını betimleyen mevzuata, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır ve eğitimdeki diğer paydaşlarla (okul yönetimi, veli vb.) ilet 3
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki öz güven (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulma), sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisine sahiptir. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Staj okulunda yönetim ve öğretmenlerle tanışma Bölümdeki oryantasyon programına katılmak Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
2 Genel bir fikir edinmek için uygulama öğretmenini sınıfta izleme Dosyada verilen bilgilere dayalı hazırlık yapma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Alıştırma ve Uygulama
3 Uygulama öğretmeni ve öğrencileri gözlemleyip söyledikleri ifadeleri, kelimeleri ve cümleleri kayıt altına almak İzleme rubriği hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
4 Dersi izleyip öğretmen öğrenci iletişimini inceleme ders izleme dosyasından ilgili checklisti inceleme Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
5 Ders içi öğretim rutinlerin gözleyebilmek ve kullanım sebeplerini anlayabilmek dosyadaki ilgili görevi okuma ve anlam Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Alıştırma ve Uygulama
6 Etkili yönerge verebilmek için sınıfta uygulama öğretmeninin verdiği yönergeleri değişik açılardan inceleme Dosyadaki ilgili görevi okuma ve hazırlık yapmak Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
7 Aktiviteleri yaparken ikili ve grup çalışmalarını ayarlayabilmek Grup ve ikili çalışmalar yapabilmek için öğrencileri tanımaya çalışmak Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav staj dosyası içeriği Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Dil sınıflarında tahta ve akıllı tahta kullanımını gözlemleyip fikir yürütme Uygulama dosyası Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
10 Öğretmenlerin sözlü ve yazılı öğrenci hatalarını düzeltmelerini gözlemlemek Uygulama dosyasındaki ilgili görevi okumak Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Tartışma
11 Ders Planı Hazırlama Uygulama dosya içeriği Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
12 Ders Anlatma ve anlatılan dersin uygulama öğretmeni ve uygulama öğretim elemanı ile beraber değerlendirilmesi Değişik Öğretim Yöntemlerine dair kaynaklar , Üniversite ve Okul Danışman Hoca Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
13 Ders Anlatma ve anlatılan dersin okulda uygulama öğretmeni ve üniversitede uygulama öğretim elemanı ile beraber değerlendirilmesi materyal hazırlama ders planı yapma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması
14 Ölçme / Değerlendirme Mentorla ve danışman ile görüşme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması
15 Okullardan ilişik kesme Mentorla son görüşme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Danışmanla son görüşme Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Portfolyo hazırlama ve içerik üzerinde tartışma Ölçme Yöntemleri:
Portfolyo


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 8 112
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 14 14
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 24 24
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 64 64
Toplam İş Yükü (Saat) 242
Toplam İş Yükü / 25 (s) 9,68
AKTS 10 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.12.2024 06:46