Genel Bilgi
Kod | INGS201 |
Ad | Dil ve Toplum |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ZUHAL OKAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. ZUHAL OKAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı öğrencilere dil ve toplum arasındaki ilişki üzerine düşünmelerini ve bu bağlamda toplumdaki farklı dil kullanımlarının farkına varmalarını sağlamaktır. Ders aynı zamanda öğrencilere dil ve cinsiyet, iki dillilik diglossia konularında da bilgi paylaşımı yapmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Dil ve toplum arasındaki ilişki bağlamında temel kavramlar ve terimleri incelemek, sosyal ve coğrafi farklılıkların dil kullanımındaki etkisini irdelemek, dil-kültür ve dil planlaması üzerine tartışmak.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Spolsky, B.2003. Sociolinguistics. Oxford University Press. McKay,S.L.ve N.Hornberger. 1996. Sociolinguistics and Language Teaching. Cambridge. Mesthrie, Rajend. 2011. The Cambridge Handbook of Sociolinguistics. Cambridge.
Notlar
makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Dil ve toplum arasındaki ilişkinin önemini gösterir. |
ÖÇ02 | Dil-toplum ilişkisi bağlamında temel kavram ve terimleri inceler. |
ÖÇ03 | Toplumsal ve bölgesel farklılıkların dil kullanımına olan etkisini inceler. |
ÖÇ04 | Dil ve kültür arasındaki ilişkiyi açıklar. |
ÖÇ05 | İkidillik ve çokdillilik kavramlarını açıklar. |
ÖÇ06 | Dil ve Cinsiyet kavramlarını açıklar. |
ÖÇ07 | Dil ve cinsiyetin arasındaki ilişkiyi gösteren örnekleri inceler. |
ÖÇ08 | Dil ve toplum ilişkisinin yabancı dil eğitiminde nasıl yansıdığını açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce´´nin yabancı dil olarak öğrenimi ve öğretiminde kurama, uygulamaya ve alan terminolojisine yönelik kapsamlı içerik bilgisine sahiptir. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alan bilgisine katkıda bulunacak dilbilim, kültür, edebiyat, çeviri bilim, iletişim yan alanlarına ilişkin temel kavram, kuram ve akımların bilgisine sahiptir. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaş, dil düzeyleri, öğrenme biçemleri, strateji kullanımları gibi öğrenci değişkenlerine ilişkin kapsamlı bilgiye sahiptir. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alana yönelik nitel ve/ya nicel bilimsel yöntemlerin bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alan bilgisini kullanarak, gereksinim duyulduğunda bu bilgiyi yeniden yapılandırarak, eğitsel amaçlar ve öğrencilerin dil yeterlilik düzeyleri, yaşları ve olası gereksinimleri doğrultusunda etkili plan, yöntem, materyal, etkinlik ve ölçme, değerlendirm | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eleştirel bir bakış açısıyla eğitsel içerik ve materyalleri inceleyebilir, gereksinim duyulduğunda bunları uyarlama ve geliştirme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce öğretimde karşılaşılan sorunlara yönelik değerlendirmelerde bulunabilir, sınıf içi uygulamalarda sonuç odaklı çözüm önerileri geliştirebilir. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce öğretmenliği uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. | 4 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim uygulamalarında inisiyatif alma ve yaratıcı olma gibi bağımsız davranış becerileri kazanır. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendini bir birey olarak tanıyabilme, yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme becerisine sahiptir. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Eğitim teknolojileri bağlamında kendisi için gerekli olacak bilgi ve iletişim teknolojileri kullanım bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İngilizce öğretmenliği uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Milli Eğitim sisteminin yapısını, amaçlarını ve işlevlerini tanır.Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Birey olarak mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını betimleyen mevzuata, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır ve eğitimdeki diğer paydaşlarla (okul yönetimi, veli vb.) ilet | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki öz güven (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulma), sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisine sahiptir. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dil ve Toplum: Giriş | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Temel kavramlar ve terimler | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Dialekt, aksan ve stil | Okuma, gözlem | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
4 | Coğrafik ve sosyal dialekt | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Örnek Olay |
5 | Dil ve cinsiyet 1 | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
6 | Dil ve cinsiyet 2 | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | register, domain ve sleng | Okuma, gözlem | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Örnek Olay |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | İkidillilik | Okuma, örnek verme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Çokdillilik | Okuma, örnek verme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Kod değiştirme | Okuma, tartışma, örnek verme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Örnek Olay |
12 | pidgin ve creol | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
13 | Dil ve kültür ilişkisi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Dil planlaması | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Genel değerlendirme | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |