INGS201 Dil ve Toplum

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod INGS201
Ad Dil ve Toplum
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ZUHAL OKAN
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. ZUHAL OKAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Dersin amacı öğrencilere dil ve toplum arasındaki ilişki üzerine düşünmelerini ve bu bağlamda toplumdaki farklı dil kullanımlarının farkına varmalarını sağlamaktır. Ders aynı zamanda öğrencilere dil ve cinsiyet, iki dillilik diglossia konularında da bilgi paylaşımı yapmayı amaçlamaktadır.

Dersin İçeriği

Dil ve toplum arasındaki ilişki bağlamında temel kavramlar ve terimleri incelemek, sosyal ve coğrafi farklılıkların dil kullanımındaki etkisini irdelemek, dil-kültür ve dil planlaması üzerine tartışmak.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Spolsky, B.2003. Sociolinguistics. Oxford University Press. McKay,S.L.ve N.Hornberger. 1996. Sociolinguistics and Language Teaching. Cambridge. Mesthrie, Rajend. 2011. The Cambridge Handbook of Sociolinguistics. Cambridge.

Notlar

makaleler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Dil ve toplum arasındaki ilişkinin önemini gösterir.
ÖÇ02 Dil-toplum ilişkisi bağlamında temel kavram ve terimleri inceler.
ÖÇ03 Toplumsal ve bölgesel farklılıkların dil kullanımına olan etkisini inceler.
ÖÇ04 Dil ve kültür arasındaki ilişkiyi açıklar.
ÖÇ05 İkidillik ve çokdillilik kavramlarını açıklar.
ÖÇ06 Dil ve Cinsiyet kavramlarını açıklar.
ÖÇ07 Dil ve cinsiyetin arasındaki ilişkiyi gösteren örnekleri inceler.
ÖÇ08 Dil ve toplum ilişkisinin yabancı dil eğitiminde nasıl yansıdığını açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngilizce´´nin yabancı dil olarak öğrenimi ve öğretiminde kurama, uygulamaya ve alan terminolojisine yönelik kapsamlı içerik bilgisine sahiptir. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alan bilgisine katkıda bulunacak dilbilim, kültür, edebiyat, çeviri bilim, iletişim yan alanlarına ilişkin temel kavram, kuram ve akımların bilgisine sahiptir. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaş, dil düzeyleri, öğrenme biçemleri, strateji kullanımları gibi öğrenci değişkenlerine ilişkin kapsamlı bilgiye sahiptir. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alana yönelik nitel ve/ya nicel bilimsel yöntemlerin bilgisine sahiptir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alan bilgisini kullanarak, gereksinim duyulduğunda bu bilgiyi yeniden yapılandırarak, eğitsel amaçlar ve öğrencilerin dil yeterlilik düzeyleri, yaşları ve olası gereksinimleri doğrultusunda etkili plan, yöntem, materyal, etkinlik ve ölçme, değerlendirm 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eleştirel bir bakış açısıyla eğitsel içerik ve materyalleri inceleyebilir, gereksinim duyulduğunda bunları uyarlama ve geliştirme becerisine sahiptir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngilizce öğretimde karşılaşılan sorunlara yönelik değerlendirmelerde bulunabilir, sınıf içi uygulamalarda sonuç odaklı çözüm önerileri geliştirebilir.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. 4
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngilizce öğretmenliği uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. 4
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim uygulamalarında inisiyatif alma ve yaratıcı olma gibi bağımsız davranış becerileri kazanır.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kendini bir birey olarak tanıyabilme, yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilme becerisine sahiptir.
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme becerisine sahiptir. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Eğitim teknolojileri bağlamında kendisi için gerekli olacak bilgi ve iletişim teknolojileri kullanım bilgisine sahiptir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İngilizce öğretmenliği uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Milli Eğitim sisteminin yapısını, amaçlarını ve işlevlerini tanır.Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Birey olarak mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını betimleyen mevzuata, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır ve eğitimdeki diğer paydaşlarla (okul yönetimi, veli vb.) ilet
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki öz güven (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulma), sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisine sahiptir. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dil ve Toplum: Giriş Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Temel kavramlar ve terimler Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Dialekt, aksan ve stil Okuma, gözlem Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
4 Coğrafik ve sosyal dialekt Okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Örnek Olay
5 Dil ve cinsiyet 1 Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
6 Dil ve cinsiyet 2 Okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
7 register, domain ve sleng Okuma, gözlem Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Örnek Olay
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 İkidillilik Okuma, örnek verme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Çokdillilik Okuma, örnek verme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Kod değiştirme Okuma, tartışma, örnek verme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Örnek Olay
12 pidgin ve creol Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay
13 Dil ve kültür ilişkisi Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Dil planlaması Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Genel değerlendirme Okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Yarıyıl Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 19.12.2024 03:48