INGZ208 Dil Edinimi

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod INGZ208
Ad Dil Edinimi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi ABDURRAHMAN KİLİMCİ
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Prof. Dr. CEM CAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi ABDURRAHMAN KİLİMCİ (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Sibel AYBEK (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi ABDURRAHMAN KİLİMCİ (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı, çocukların anadili edinimlerini kısaca betimleyerek, ikinci dil edinimi sürecinde bu bilgilerden nasıl yararlandığımız ve bu bilgileri nasıl kullanabileceğimiz hakkında uygulamalı bilgi kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Bu derste birinci ve ikinci dil ediniminin genel ilkeleri tartışılacaktır. Bu nedenle ders iki bölümden oluşacaktır. Birinci bölümde birinci dil ediniminin dayandığı kuramlar tartışılacak, daha sonra sesbilgisi edinimi ve biçimbirimlerin edinimi konuları işlenecektir. İkinci bölümde birinci dil edinimi ile ikinci dil ediniminin karşılaştırması yapılacak; ikinci dil ediniminde önemli kavramlar olan ara dil, anadilden aktarım, dil ediniminde bireysel farklılıklar ve öğretimin edinime katkısı işlenecektir. Derste tartışılan konular örnekler üzerinden uygulamalarla desteklenecektir.

Dersin Ön Koşulu

Ön Koşul yok

Kaynaklar

VanPatten, B., & Benati, A. G. (2015). Key terms in second language acquisition. Bloomsbury Publishing.

Notlar

International Handbook of Language Acquisition. (2019). Birleşik Krallık: Taylor & Francis.Publishing.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenciler, birinci ve ikinci dil edinimini tanımlayabilecektir.
ÖÇ02 Çocukların sesleri ve biçimbirimleri edinim sürecini tanıyıp, bu süreçleri ikinci dil edinimi ile karşılaştırabilecektir.
ÖÇ03 İkinci dil ediniminin temelini oluşturan kuramları karşılaştırarak aralarındaki farkları ve benzerlikleri tartışabilecektir.
ÖÇ04 İkinci dil ediniminde anadilin etkisi ve aradil özellikleri üzerine örnekler tanımlayabilecektir.
ÖÇ05 İkinci dil ediniminde bireysel farklılıkları tartışıp, bu farklılıkların öğrenmeye etkisini azaltmak için öğretmen olarak yapabileceklerini çıkarımlarla belirleyecektir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngilizce´´nin yabancı dil olarak öğrenimi ve öğretiminde kurama, uygulamaya ve alan terminolojisine yönelik kapsamlı içerik bilgisine sahiptir. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alan bilgisine katkıda bulunacak dilbilim, kültür, edebiyat, çeviri bilim, iletişim yan alanlarına ilişkin temel kavram, kuram ve akımların bilgisine sahiptir. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaş, dil düzeyleri, öğrenme biçemleri, strateji kullanımları gibi öğrenci değişkenlerine ilişkin kapsamlı bilgiye sahiptir. 1
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alana yönelik nitel ve/ya nicel bilimsel yöntemlerin bilgisine sahiptir. 1
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alan bilgisini kullanarak, gereksinim duyulduğunda bu bilgiyi yeniden yapılandırarak, eğitsel amaçlar ve öğrencilerin dil yeterlilik düzeyleri, yaşları ve olası gereksinimleri doğrultusunda etkili plan, yöntem, materyal, etkinlik ve ölçme, değerlendirm 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır. 1
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eleştirel bir bakış açısıyla eğitsel içerik ve materyalleri inceleyebilir, gereksinim duyulduğunda bunları uyarlama ve geliştirme becerisine sahiptir. 5
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngilizce öğretimde karşılaşılan sorunlara yönelik değerlendirmelerde bulunabilir, sınıf içi uygulamalarda sonuç odaklı çözüm önerileri geliştirebilir. 5
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 1
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. 2
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngilizce öğretmenliği uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. 3
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim uygulamalarında inisiyatif alma ve yaratıcı olma gibi bağımsız davranış becerileri kazanır.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kendini bir birey olarak tanıyabilme, yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilme becerisine sahiptir. 2
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme becerisine sahiptir. 5
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Eğitim teknolojileri bağlamında kendisi için gerekli olacak bilgi ve iletişim teknolojileri kullanım bilgisine sahiptir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İngilizce öğretmenliği uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Milli Eğitim sisteminin yapısını, amaçlarını ve işlevlerini tanır.Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. 1
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Birey olarak mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını betimleyen mevzuata, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır ve eğitimdeki diğer paydaşlarla (okul yönetimi, veli vb.) ilet 1
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki öz güven (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulma), sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisine sahiptir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Birinci dil edinimine yaklaşımlar okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 sesbilgisinin edinimi okuma ve konuşma örnekleri üzerinden betimleme (video) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 biçimbilgisinin edinimi okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 ikinci dil ediniminin tanımları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
5 birinci dil edinimi ile ikinci dil ediniminin karşılaştırılması okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım
6 dilin doğası okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 ikinci dil edinimine yaklaşımlar: Karşılaştırmalı analiz hipotezi, hata analizi okuma ve yazma örnekleri üzerinden hata analizi yapma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
9 Evrensel Dilbilgisi ve ikinci dil edinimi okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
10 İşlevsel yaklaşımlar okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Beyin ve dil okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Dil ediniminde bireysel farklılıklar okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 İletişimsel yeterlilik okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 dil yeterliliği ve kullanım okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 İkinci dil öğrenme ve öğretme için çıkarımlar okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 15.12.2024 06:09