INGS202 İngilizce Öğretiminde Drama

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod INGS202
Ad İngilizce Öğretiminde Drama
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ZUHAL OKAN
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Prof. Dr. ZUHAL OKAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. ZUHAL OKAN (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı dramanın yabancı dil eğitiminde uygulanabilmesi için öğrencilere bilgi ve beceri kazandırmaktır. Ayrıca, ders farklı etkinlikler yoluyla dersin farklı kesitlerinde dramanın nasıl işleyişe eklenebileceği konusunda aday öğretmeni bilgilendirmeyi amaçlamaktadır.

Dersin İçeriği

Drama teriminin tanımı, türleri (yaratıcı drama, eğitici drama vb.), drama-oyun ilişkisi, öğretmen nitelikleri ve drama ortamı, drama örnekleri ve dil eğitimi ile ilişkilendirilmesi

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Maley, A. & A.Duff. (2012). Drama Techniques. Cambridge. Phillips, S. (1999). Drama with Children. Oxford. Hahl, K. & Keinänen, N. (2021). Teachers’ perceptions of using drama- and other action-based methods in language education. Journal of Creative Practices in Language Learning and Teaching (CPLT), 9(2), 27. https://doi.org/10.24191/cplt.v9i2.16437

Notlar

makaleler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Drama uygulamasının tanımını ve anlamını açıklar.
ÖÇ02 Farklı drama türlerini ayırt eder.
ÖÇ03 Dramanın eğitimde kullanılması ile ilgili örnekler görür.
ÖÇ04 Drama ve oyun ilişkisini kavrar.
ÖÇ05 Dil öğretiminde drama uygulamalarını geliştirir ve uygular.
ÖÇ06 Drama uygulamalarında öğretmenin rolünü tanımlar.
ÖÇ07 Drama uygulamalarında kullanılacak materyalleri ayırt eder.
ÖÇ08 Hangi Drama tekniklerinin hangi dil becerilerinin gelişmesinde kullanılabileceğini ayırt eder.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngilizce´´nin yabancı dil olarak öğrenimi ve öğretiminde kurama, uygulamaya ve alan terminolojisine yönelik kapsamlı içerik bilgisine sahiptir. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alan bilgisine katkıda bulunacak dilbilim, kültür, edebiyat, çeviri bilim, iletişim yan alanlarına ilişkin temel kavram, kuram ve akımların bilgisine sahiptir. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaş, dil düzeyleri, öğrenme biçemleri, strateji kullanımları gibi öğrenci değişkenlerine ilişkin kapsamlı bilgiye sahiptir. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alana yönelik nitel ve/ya nicel bilimsel yöntemlerin bilgisine sahiptir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alan bilgisini kullanarak, gereksinim duyulduğunda bu bilgiyi yeniden yapılandırarak, eğitsel amaçlar ve öğrencilerin dil yeterlilik düzeyleri, yaşları ve olası gereksinimleri doğrultusunda etkili plan, yöntem, materyal, etkinlik ve ölçme, değerlendirm
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eleştirel bir bakış açısıyla eğitsel içerik ve materyalleri inceleyebilir, gereksinim duyulduğunda bunları uyarlama ve geliştirme becerisine sahiptir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngilizce öğretimde karşılaşılan sorunlara yönelik değerlendirmelerde bulunabilir, sınıf içi uygulamalarda sonuç odaklı çözüm önerileri geliştirebilir. 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngilizce öğretmenliği uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. 4
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim uygulamalarında inisiyatif alma ve yaratıcı olma gibi bağımsız davranış becerileri kazanır.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kendini bir birey olarak tanıyabilme, yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilme becerisine sahiptir.
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme becerisine sahiptir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Eğitim teknolojileri bağlamında kendisi için gerekli olacak bilgi ve iletişim teknolojileri kullanım bilgisine sahiptir. 2
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İngilizce öğretmenliği uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Milli Eğitim sisteminin yapısını, amaçlarını ve işlevlerini tanır.Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. 2
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Birey olarak mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını betimleyen mevzuata, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır ve eğitimdeki diğer paydaşlarla (okul yönetimi, veli vb.) ilet
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki öz güven (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulma), sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisine sahiptir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Drama:Giriş Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Drama türleri Okuma, gözlem notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Eğitimde Drama 1 Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Eğitimde Drama 2 Okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
5 Drama ortamı ve öğretmen Okuma, tartışma Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Örnek Olay
6 Dil öğretiminde drama 1 Okuma, tartışma, beyin fırtınası Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması
7 Dil öğretiminde drama 2 Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Drama örnekleri materyal, grup çalışması Öğretim Yöntemleri:
Rol Oynama, Örnek Olay
10 Gözleme dayalı etkinlikler materyal, grup çalışması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Rol Oynama
11 nesnelerle yapılan etkinlikler materyal, rol yapma (bireysel ve ikili) Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Rol Oynama
12 Görsellerle yapılan etkinlikler materyal, görseller, rol yapma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Rol Oynama
13 Hayal gücünü geliştirecek etkinlikler materyal, doğaçlama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Rol Oynama
14 Sözcüklerden cümlelere geçiş metin türleri, metinlerle çalışma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
15 Genel değerlendirme dönüt Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 19.12.2024 04:10