Genel Bilgi
Kod | PFZ301 |
Ad | Kamu Ekonomisi I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. İLTER ÜNLÜKAPLAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. İLTER ÜNLÜKAPLAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Kamu ekonomisi disiplinine giriş yaparak piyasa başarısızlıklarının nedenlerini mikro analiz yöntemiyle açıklamak dersin temel amacıdır.
Dersin İçeriği
Bu ders, Kamu Ekonomisi Disiplinine Tarihsel ve Analitik Perspektiften Bakış, Kurumsalcı İktisat, Kamu Kesiminin Yapısı, Bileşimi ve Büyüklüğü, Piyasa Ekonomisin İşleyiş Modeli, Ekonomide Etkinlik ve Adalet Kavramları, Toplumsal Fayda ve Maliyetlerin Ölçülmesi, Piyasa Aksaklıkları ve Devletin Rolü, Kamu Malları, Dışsallıklar, Doğal tekeller, regülasyon ve özelleştirme, Ekonomide Gelir Dağılımı ve Gelirin Yeniden Dağılımı Politikaları, Vergilemede Adalet ve Etkinliği içeirir.
Dersin Ön Koşulu
ön koşul yok
Kaynaklar
Hülya Kirmanoğlu Kamu Ekonomisi
Notlar
Fatih Savaşan Kamu Ekonomisi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kamu ekonomisinin varlık nedeni açıklar |
ÖÇ02 | Piyasa başarısızlıklarını ortaya çıkaran nedenlerini analiz eder |
ÖÇ03 | Devletin ekonomiye müdahale nedenlerini sıralar |
ÖÇ04 | Kamusal mallar, dışsallıklar ve doğal tekellerin bir piyasa başarısızlığı olarak analiz eder |
ÖÇ05 | Piyasa ekonomisinin işleyiş modelinde etkinlik ve adalet kavramlarını açıklar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonomi ve maliye ile ilgili temel kavramsal bilgileri açıklar | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çağdaş iletişim araç, yöntem ve süreçlerini kullanarak farklı kaynaklardan veri toplar | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel bilgisayar bilgi ve becerilerine sahip olarak, mesleki alanda bu bilgileri kullanır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kamu Mali Kurumlarının görev ve yetkilerini açıklar | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde etkin biçimde çalışır. | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırma yaptığı alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler. | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan elde ettiği bilgileri sentezler. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki kişilerin iş tanımlarını açıklar | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Geleneksel yaklaşımın haricinde, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kendisini yazılı ve sözlü olarak ifade eder | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | KAMU EKONOMİSİ DİSİPLİNİNE TARİHSEL VE ANALİTİK BİR PERSPEKTİFTEN BAKIŞ | Düz anlatım,sunum,tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | KAMU KESİMİNİN YAPISI, BİLEŞİMİ VE BÜYÜKLÜĞÜ | Düz anlatım,sunum,tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | PİYASA EKONOMİSİNİN ETKİNLİK MODELİ:EKONOMİDE ETKİNLİK VE ADALET KAVRAMLARI | Düz anlatım,sunum,tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | TOPLUMSAL FAYDA VE MALİYETLERİN ÖLÇÜLMESİ | Düz anlatım,sunum,tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | KAMU MALLARI I | Düz anlatım,sunum,tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | KAMU MALLARI II | Düz anlatım,sunum,tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | DIŞSALLIKLAR | Düz anlatım,sunum,tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Yazılı Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | DIŞSALLIKLAR II | Düz anlatım,sunum,tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | DOĞAL TEKELLER, REGÜLASYON VE ÖZELLEŞTİRME I | Düz anlatım,sunum,tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | DOĞAL TEKELLER, REGÜLASYON VE ÖZELLEŞTİRME II | Düz anlatım,sunum,tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | KAMUSAL SEÇİŞ TEORİSİ | Düz anlatım,sunum,tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | EKONOMİDE GELİR DAĞILIMI VE GELİRİN YENİDEN DAĞILIMI POLİTİKALARI I | Düz anlatım,sunum,tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | EKONOMİDE GELİR DAĞILIMI VE GELİRİN YENİDEN DAĞILIMI POLİTİKALARI II | Düz anlatım,sunum,tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | VERGİLEMEDE ADALET VE ETKİNLİK | Düz anlatım,sunum,tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı Sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |