Genel Bilgi
Kod | IIBF309 |
Ad | Mesleki İletişim Becerileri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NESLİHAN COŞKUN KARADAĞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilerin, iletişimi ve etkili iletişimin özelliklerini kavramasını sağlamak ve çalışma yaşamına uyumlu çağdaş kariyer planlama yöntemlerini tanıtmak ve bunları kendi yaşamlarına uyarlama becerisi kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Bu derste İletişim Tanımı, Süreci ve Öğeleri, İletişim Türleri , Sözlü ve Sözsüz İletişim anlatılmaktadır
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yoktur
Kaynaklar
Konu ile ilgili ders notları dersi veren hoca tarafından paylaşılacaktır.
Notlar
Konu ile ilgili ders notları dersi veren hoca tarafından paylaşılacaktır.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Ders sonunda öğrenciler, iletişim ve etkili iletişim teknikleri hakkında bilgi sahibi olurlar. |
ÖÇ02 | Bireysel kariyer planlamayı öğrenirler. |
ÖÇ03 | İş seçiminde nelere dikkat edilmesi gerektiğini öğrenirler. |
ÖÇ04 | İş görüşmelerinde dikkat edilmesi gereken hususları bilirler. |
ÖÇ05 | Kişilikle meslek ve iş seçimi arasında ilişkiyi kavrarlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonomi ve maliye ile ilgili temel kavramsal bilgileri açıklar | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çağdaş iletişim araç, yöntem ve süreçlerini kullanarak farklı kaynaklardan veri toplar | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel bilgisayar bilgi ve becerilerine sahip olarak, mesleki alanda bu bilgileri kullanır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kamu Mali Kurumlarının görev ve yetkilerini açıklar | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde etkin biçimde çalışır. | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırma yaptığı alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler. | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan elde ettiği bilgileri sentezler. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki kişilerin iş tanımlarını açıklar | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Geleneksel yaklaşımın haricinde, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kendisini yazılı ve sözlü olarak ifade eder | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İletişim Tanımı, Süreci ve Öğeleri | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | İletişim Türleri – Sözlü ve Sözsüz İletişim | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Kurumsal/Örgütsel İletişim ve Kitle İletişimi-I | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Kurumsal/Örgütsel İletişim ve Kitle İletişimi-II | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Çalışma Hayatında Etkili İletişim ve İkna | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Etkili İletişim ve Çatışma Yönetimi | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Temel Kavramlar ve Kariyer Gelişim Süreci | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Kariyer Gelişim Sürecini Etkileyen Faktörler-I | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Kariyer Gelişimsel Yaklaşımlar-I | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Kariyer Gelişimsel Yaklaşımlar-II | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Okuldan İş Hayatına Geçiş Süreci | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Özgeçmiş Oluşturma ve Mülakat Teknikleri - I | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Özgeçmiş Oluşturma ve Mülakat Teknikleri - II | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Özgeçmiş Oluşturma ve Mülakat Teknikleri - III | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |