Genel Bilgi
Kod | PFS419 |
Ad | Sivil Toplum Kuruluşları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi İSMAİL GÜNEŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
sivil toplumun tanımı, amacı, çalışma alanları, yönetim süreci, komisyon ve birimlerini, üye ve gönüllü yönetimi, yerel-ulusal ve uluslararası toplum-topluluk ve kurumlarla ilgili vb. kurumsal farkındama oluşturma ve sivil toplum kuruluşlarına aktif katılım
Dersin İçeriği
Bu derste Temel Kavramlar, Dünyada ve Türkiye'de sivil toplumun gelisimi ve tarihcesi, Sivil toplum kuruluslari için stratejik plan hazırlama, Gönüllülük kavramı , örgütlenme modelleri, Sponsorluk, Hibe Programları, Sivil Toplum, Kamu ve Özel Sektör İşbirliği konuları incelenmektedir
Dersin Ön Koşulu
ön koşul yoktur
Kaynaklar
Projeler, Projecilik ve Sivil Toplum Kuruluşları tarih vakfı yurt yayınları
Notlar
Projeler, Projecilik ve Sivil Toplum Kuruluşları tarih vakfı yurt yayınları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Gönüllülük uygulamalarının önemini kavrar |
ÖÇ02 | Toplumsal sorunları tartışır |
ÖÇ03 | Uzman olmayan kişileri toplumsal sorunlar hakkında bilgilendirir |
ÖÇ04 | Projeleri yürütürken proje içinde ve dışında etkin iletişim kurabilir |
ÖÇ05 | Gönüllülük faaliyetlerinde gönüllü olarak yer alma konusunda olumlu tutum geliştirir |
ÖÇ06 | Toplumun yerel ve evrensel güncel sorunlarını belirler |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonomi ve maliye ile ilgili temel kavramsal bilgileri açıklar | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çağdaş iletişim araç, yöntem ve süreçlerini kullanarak farklı kaynaklardan veri toplar | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel bilgisayar bilgi ve becerilerine sahip olarak, mesleki alanda bu bilgileri kullanır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kamu Mali Kurumlarının görev ve yetkilerini açıklar | 3 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde etkin biçimde çalışır. | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırma yaptığı alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan elde ettiği bilgileri sentezler. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki kişilerin iş tanımlarını açıklar | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Geleneksel yaklaşımın haricinde, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir. | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kendisini yazılı ve sözlü olarak ifade eder | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş | derse katılım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Sivil Toplum Kavramının Analizi | Ders öncesi ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | STK Tarihcesi | Ders öncesi ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | STK Türleri | Ders öncesi ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | STK'ların Örgütlenme Modelleri | Ders öncesi ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | STK için Stratejik Planlama | Ders öncesi ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | STK için Stratejik Planlama 2 | Ders öncesi ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | STK için Stratejik Planlama 3 | Ders öncesi ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | STK için Stratejik Planlama 4 | Ders öncesi ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | STK için Stratejik Planlama 5 | Ders öncesi ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Proje yazımı | Ders öncesi ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
13 | Proje yazımı 2 | Ders öncesi ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
14 | Proje yazımı 3 | Ders öncesi ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
15 | Proje yazımı 4 | Ders öncesi ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |