Genel Bilgi
Kod | BP120 |
Ad | Tohumluk Kontrol ve sertifikasyon |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. FAHRİYE BİHTER ZAİMOĞLU ONAT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Tohumluk üretiminde, tarla ve laboratuvar kontrollerinin nasıl ve ne zaman yapılacağı ve benzeri konuların ilgili mevzuata göre hangi şekilde yapılacağı, etiketlenip pazara sunulacak şekilde tohumlukların hazırlanmasının öğrenilmesini sağlamak.
Dersin İçeriği
Tohumluk üretiminde, tarla ve laboratuvar kontrollerinin nasıl ve ne zaman yapılacağı ve benzeri konuların ilgili mevzuata göre hangi şekilde yapılacağı, etiketlenip pazara sunulacak şekilde tohumlukların hazırlanması gibi konuları kapsar
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Şehirali, Sezen, 2002. Tohumluk ve Teknolojisi (Yenilenmiş 3. Baskı). İstanbul.
Notlar
Şehirali, Sezen, 2002. Tohumluk ve Teknolojisi (Yenilenmiş 3. Baskı)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tohumculuğun önemini ve terimleri tanımlar |
ÖÇ02 | Konu ile ilgili yasal düzenlemeleri kavrar |
ÖÇ03 | Yasalara göre düzenlemeleri takip eder |
ÖÇ04 | Ürün türlerine göre tohumluk tescil aşamalarını takip eder |
ÖÇ05 | Laboratuvar kontrollerini yapar |
ÖÇ06 | Üretim izni alınmış tohumlukların etiket ve ambalajlamayı kontrol eder |
ÖÇ07 | Sertifikasyonun önemini tanımlar |
ÖÇ08 | Konu ile ilgili yöntem, materyal, araç ve gereç kullanır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarımsal üretim için gerekli kuramsal ve temel bilgiyi açıklar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı bitki türlerine ait tohum oluşumu, üretim teknikleri, pazarlama ve hasat gibi süreçler hakkında tartışır | 5 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Farklı tarla ve sebze bitkilerinin ekolojik istekleri ve bunların yetiştirilme yöntemleri ve ıslah yöntemleri hakkında örnekler verir. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarımsal üretim yapabilme ve tohum elde etme, bunlarla ilgili kalite analizleri uygular. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı bitkilerde ıslah yöntemlerini uygulayabilme becerisi geliştirir. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elde ettiği verilerin analizini yapar ve yorumlar | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitki ve tohumlardaki hastalık ve zararlıları tanır ve mücadelesini tarif eder. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak gerekli yöntem ve teknikleri belirler | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanıyla ilgili plan ve projeleri koordine eder, bireysel yada ekip olarak sorumluluk alır | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında edindiği bilgi ve becerileri açıklar | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sorgulayıcı ve araştırıcıdır | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Analitik düşünmeyi öğrenir | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yazılı ve sözlü iletişim kurallarını bilme ve etkin iletişim kurar | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Temel düzeyde ingilizce kullanır | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgisayar ve internet teknolojilerini kullanarak bilgiye ulaşma yetkinliğinde olur | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tohum tescili, sertifikalı tohumluk üretimi hakkında yasal düzenlemelere hakim olma | 5 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çevre koruma, iş güvenliği ve sağlığı konularında yeterli bilincini geliştirir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Teknik, teknolojik ve ekonomik yönlerini dikkate alınarak tohum üretim alanlarında plan ve proje yapabilecek, uygulayabilecek ve yönetebilecek yetkinlikte olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin konularının tanıtımı | Düz Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Tohumluk kontrol ve sertifikasyonunun amacı | Gösterim, Düz Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
3 | Tohumluk üreticilerinde aranacak şartlar | Gösterim, Düz Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
4 | Ürün bazında bölgelere göre beyanname verme | Gösterim,Grup Çalışması,Düz Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Ürün bazında bölgelere göre beyanname verme tarihleri ve beyanname formları | Gösterim,Grup Çalışması,Düz Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | Tarla kontrolleri ve bitki çeşidine göre kontrol zamanları | Saha / Arazi Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
7 | Tohumluk işlenmesi | Gösterim,Grup Çalışması,Düz Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Tohumluk partileri, numune alma işlemleri | Gösterim,Grup Çalışması,Düz Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
10 | Laboratuvar kontrolleri | Gösterim,Grup Çalışması,Düz Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Belgelendirme | Gösterim,Grup Çalışması,Düz Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Etiketleme, ambalajlama | Gösterim,Grup Çalışması,Düz Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Tohumluk sınıfı ve döl kademeleri ve kullanılan formlar, belgeler | Gösterim,Grup Çalışması,Düz Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
14 | Tohumluk sınıfı ve döl kademeleri ve kullanılan formlar, belgeler 1 | Gösterim,Grup Çalışması,Düz Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Ulusal ve uluslar arası kuruluşlar (TTSM. ISTA. OECD vs.) | Gösterim,Grup Çalışması,Düz Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |