Genel Bilgi
Kod | BP237 |
Ad | Süs Bitkileri Yetiştiriciliği |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. CANSU DÖLEK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. FAHRİYE BİHTER ZAİMOĞLU ONAT
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
süs bitkilerinin yetiştirilebilmesi için gerekli, ekolojik ve seralarda kullanılan yetiştirme tekniklerini kapsar
Dersin İçeriği
Süs bitkileri yetiştiriciliğini tanıtmak, dünyadaki ve Türkiye'deki son durumu hakkında bilgi vermek, süs bitkilerinin yetiştirilebilmesi için gerekli, ekolojik ve sosyal faktörler ve seralarada kullanılan yetiştirme teknikleri hakkkında bilgi vermek
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Kişisel Ders Notları
Notlar
İnternet Kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Süs bitkilerini kavramını tanımlar. |
ÖÇ02 | İç ve dış mekan süsü bitkileri gibi temel kavramları açıklar. |
ÖÇ03 | Süs bitkileri yetişticiliğinin prensiplerini anlatır. |
ÖÇ04 | Dünyada ve Türkiyede süs bitkilerinin yetiştirciliğinin son durumunu tartışır. |
ÖÇ05 | Süs bitkileri yetiştiriciliği için önemli olan ekolojik ve sosyal faktörler hakkında bilgi verir. |
ÖÇ06 | Süs bitkileri yetiştiriciliğinde kullanılan farklı teknikler konusunda yorum yapar. |
ÖÇ07 | Süs bitkilerinin üretim şekillerini açıklar (genaratif, vejatatif ve doku kültürü ile çogaltma şeklilleri) |
ÖÇ08 | İç mekan süs bitkilerin de bakım işlemlerini uygular. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarımsal üretim için gerekli kuramsal ve temel bilgiyi açıklar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı bitki türlerine ait tohum oluşumu, üretim teknikleri, pazarlama ve hasat gibi süreçler hakkında tartışır | 4 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Farklı tarla ve sebze bitkilerinin ekolojik istekleri ve bunların yetiştirilme yöntemleri ve ıslah yöntemleri hakkında örnekler verir. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarımsal üretim yapabilme ve tohum elde etme, bunlarla ilgili kalite analizleri uygular. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı bitkilerde ıslah yöntemlerini uygulayabilme becerisi geliştirir. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elde ettiği verilerin analizini yapar ve yorumlar | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitki ve tohumlardaki hastalık ve zararlıları tanır ve mücadelesini tarif eder. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak gerekli yöntem ve teknikleri belirler | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanıyla ilgili plan ve projeleri koordine eder, bireysel yada ekip olarak sorumluluk alır | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında edindiği bilgi ve becerileri açıklar | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sorgulayıcı ve araştırıcıdır | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Analitik düşünmeyi öğrenir | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yazılı ve sözlü iletişim kurallarını bilme ve etkin iletişim kurar | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Temel düzeyde ingilizce kullanır | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgisayar ve internet teknolojilerini kullanarak bilgiye ulaşma yetkinliğinde olur | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tohum tescili, sertifikalı tohumluk üretimi hakkında yasal düzenlemelere hakim olma | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çevre koruma, iş güvenliği ve sağlığı konularında yeterli bilincini geliştirir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Teknik, teknolojik ve ekonomik yönlerini dikkate alınarak tohum üretim alanlarında plan ve proje yapabilecek, uygulayabilecek ve yönetebilecek yetkinlikte olur. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Süs bitkilerinin tanımı, önemi ve farklı süs bitkilerinin görsel olarak tanıtımı | Kişisel Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Dünya'da ve Türkiye'de süs bitkilerinin genel durumu | Kişisel Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | Süs bitkilerinin üretim şekillerinin tanıtılması (genaratif, vejatatif ve doku kültürü ile çogaltma şeklilleri) | Kişisel Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Genaratif (tohumla) çogaltma şekilleri (Tohum ekimi, fide dikimi vs.) | Kişisel Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
5 | Vejatatif çogaltma şekilleri (aşı, çelik rizom vs.) | Kişisel Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Üretim yapıları (seralar, sıcak yastıklar,soğuk yastıklar ve gölgelikler | Kişisel Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
7 | süs bitkileri yetiştirciliğinde önemli olan çevre faktörleri | Kişisel Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | iç mekan süs bitkilerin de bakım işlemleri | Kişisel Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | Sulama, havalandırma, gübreleme, çapalama, saksı değiştirme | Kişisel Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | budama, ilaçlama | Kişisel Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Aşı tipleri | Kişisel Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Doku kültürü ile üretim | Kişisel Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Öğrenci ödevleri (1. Grup) | Öğrenci sunuları | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
15 | Öğrenci ödevleri (2. Grup) | Öğrenci sunuları | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 5 | 4 | 20 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |