Genel Bilgi
Kod | BP240 |
Ad | Tarla Bitkileri II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. FAHRİYE BİHTER ZAİMOĞLU ONAT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Endüstri bitkilerinin özelliklerini, yetiştirme ve tohum üretme teknikleri öğrenme ve bunlardan bir kısmını yapabilmelerini sağlamak.
Dersin İçeriği
Endüstri bitkilerinin özelliklerini, yetiştirme ve tohum üretme teknikleri kapsamaktadır
Dersin Ön Koşulu
YOK
Kaynaklar
Sancar, Ö ve ark. 1997. Tarla Bitkileri Üretimi. Gazi Osman Paşa Üniversitesi, Ziraat Fak. Yay. Tokat
Notlar
Sancar, Ö ve ark. 1997. Tarla Bitkileri Üretimi. Gazi Osman Paşa Üniversitesi, Ziraat Fak. Yay. Tokat
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Endüstri bitkilerinin tanımlanması, önemi ve gruplandırılmasını açıklar |
ÖÇ02 | Nişasta şeker bitkileri, yağ bitkileri, lif bitkileri, tütün-ilaç-baharat bitkilerini tanımlar ve bazılarının da üretim tekniklerini açıklar |
ÖÇ03 | Türlerin üretimindeki farklılıkları tanımlar |
ÖÇ04 | Türlere göre tohumluk üretim tekniklerini oluşturur |
ÖÇ05 | Tohumluk elde etme yöntemlerini tartışır |
ÖÇ06 | Alanı ile ilgili yöntem, materyal ve uygulama şekillerini açıklar |
ÖÇ07 | Tarımın genel prensiplerini, meyve, sebze, bağ ve süs bitkilerinin ıslahı, çoğaltılması, yetiştirilmesi, muhafazası, paketlenmesi ve pazarlanması konularını kavrar. |
ÖÇ08 | Mesleki gelişim ve iletişim için bilişim teknolojilerinden etkin bir şekilde yararlanarak mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarımsal üretim için gerekli kuramsal ve temel bilgiyi açıklar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı bitki türlerine ait tohum oluşumu, üretim teknikleri, pazarlama ve hasat gibi süreçler hakkında tartışır | 4 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Farklı tarla ve sebze bitkilerinin ekolojik istekleri ve bunların yetiştirilme yöntemleri ve ıslah yöntemleri hakkında örnekler verir. | 3 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarımsal üretim yapabilme ve tohum elde etme, bunlarla ilgili kalite analizleri uygular. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı bitkilerde ıslah yöntemlerini uygulayabilme becerisi geliştirir. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elde ettiği verilerin analizini yapar ve yorumlar | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitki ve tohumlardaki hastalık ve zararlıları tanır ve mücadelesini tarif eder. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak gerekli yöntem ve teknikleri belirler | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanıyla ilgili plan ve projeleri koordine eder, bireysel yada ekip olarak sorumluluk alır | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında edindiği bilgi ve becerileri açıklar | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sorgulayıcı ve araştırıcıdır | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Analitik düşünmeyi öğrenir | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yazılı ve sözlü iletişim kurallarını bilme ve etkin iletişim kurar | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Temel düzeyde ingilizce kullanır | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgisayar ve internet teknolojilerini kullanarak bilgiye ulaşma yetkinliğinde olur | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tohum tescili, sertifikalı tohumluk üretimi hakkında yasal düzenlemelere hakim olma | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çevre koruma, iş güvenliği ve sağlığı konularında yeterli bilincini geliştirir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Teknik, teknolojik ve ekonomik yönlerini dikkate alınarak tohum üretim alanlarında plan ve proje yapabilecek, uygulayabilecek ve yönetebilecek yetkinlikte olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin konularının tanıtımı | Düz Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Yağ bitkilerinin önemi, Türkiye ve dünya üretimi | Düz Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Soya fasulyesi yetiştiriciliği 1 | Düz Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Soya fasulyesi yetiştiriciliği 2 | Düz Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Soya fasulyesi yetiştiriciliği3 | Düz Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Soya fasulyesi yetiştiriciliği, hasadı ve tohum üretimi | Düz Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Yerfıstığı yetiştiriciliği 1 | Düz Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Yerfıstığı yetiştiriciliği 2 | Düz Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Yerfıstığı yetiştiriciliği 3 | Düz Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Yerfıstığı yetiştiriciliği, hasadı ve tohum üretimi | Düz Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Ayçiçeği yetiştiriciliği | Düz Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Ayçiçeği yetiştiriciliği, hasadı ve tohum üretimi 1 | Düz Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Ayçiçeği yetiştiriciliği, hasadı ve tohum üretimi 2 | Düz Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Ayçiçeği yetiştiriciliği, hasadı ve tohum üretimi 3 | Düz Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 128 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,12 | ||
AKTS | 5 AKTS |