Genel Bilgi
Kod | IEM1T801 |
Ad | Tez Çalışması |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 24 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Tez Çalışması |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HASAN ALTAN ÇABUK |
Dersin Amacı / Hedefi
Çalıştığı alan ile ilgili bilgiye erişme, çalışma kurma, veri elde etme, etik kurallara uygun bilgiyi değerlendirme ve yorumlamaya yönelik çalışma yapmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Doktora tezine yönelik literatür tarama, veri toplama ve değerlendirme, analiz yapma ve sonuçlarını yazılı ve sözlü olarak sunma
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Domar N. Gujarati (Çevirenler Ümit Şenesen ve Gülay Günlük Şenesen), Temel Ekonometri, Literatür Yayıncılık, 1. Baskı, İstanbul, 1999
Notlar
Ekonometriye Giriş: Modern Yaklaşım Çeviren Ebru Çağlayan Akay Nobel Yayıncılık
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bilgiye ulaşma ve etik değerler doğrultusunda değerlendirme becerisi kazanır |
ÖÇ02 | Alanı ile ilgili güncel gelişmeleri takip eder |
ÖÇ03 | Alanı ile ilgili uygulamalarda yeni yaklaşımlar getirme, problem çözme becerisi kazanır |
ÖÇ04 | Çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır |
ÖÇ05 | Bireysel veya bir ekibin üyesi olarak çalışma planlar veri toplar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonometrik bir problemi tespit edip bu probleme yeni bir çözüm önerir | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem Araştırması alanında güncel kavramları kullanarak yeni bilgiler geliştirir | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonometrik yöntemlerin diğer alan ve disiplinlere hangi amaçla ve nasıl uygulandığını açıklar | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sahip olduğu bilgileri kullanarak İktisat, İşletme ve diğer sosyal bilimlerde yer alan problemlere özgün çözümler getirir | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Karşılaşılan problemi çözmek üzere matematik, istatistik ve ekonometri bilgisi kullanarak yeni bir model oluşturur | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Modeli tahmin etmek için en uygun yöntemden elde ettiği sonuçları yorumlar | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Problemlere çözüm önerileri geliştirmek üzere kavramsal düzeyde analiz yapar | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Amaca uygun bir şekilde veri toplar | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanarak elde ettiği bilgileri sentezler | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Analiz sonuçlarını uygun bir şekilde sunar | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bulgularını Türkçe veya yabancı bir dilde yüksek lisans tezine ya da mesleki bir rapora dönüştürür | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Karşılaştığı problemleri çözmek üzere güncel yaklaşım ve yöntemleri araştırıp yeni çözümler önerir | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ekonometrik ve istatistiki yöntemleri kullanarak uzun vadeli plan ve stratejiler geliştirir | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir problemi çözmek üzere Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem ile ilgili bilgileri kullanarak bireysel çalışma yapar | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Ekip içinde sorumluluk alarak liderlik yapar | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir örgüt/kurum için vizyon, amaç ve hedef belirlemek amacıyla alanında öğrendiği bilgileri kullanır | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem ile ilgili bir paket program kullanır veya yeni bir bilgisayar kodu yazar | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde yorumlar/kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri uygular | |
PÖÇ21 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Güncel konuları takip ederek iktisadi ve sosyal olaylara ilişkin verileri yorumlar |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Doktora tez konusuna yönelik çalışmalar | Tez konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
2 | doktora tez konusuna yönelik çalışmalar-1 | Tez konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
3 | doktora tez konusuna yönelik çalışmaların yapılması | Tez konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
4 | doktora tez konusuna yönelik çalışmaların yapılması-1 | Tez konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
5 | doktora tez konusuna yönelik çalışmaların yapılması-2 | Tez konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
6 | Doktora tezine yönelik çalışmaların yapılması | Tez konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
7 | Doktora tezine yönelik çalışmaların yapılmasına devam edilmesi | Tez konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
|
9 | Doktora tezine yönelik çalışmaların incelenmesi | Tez konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
10 | Doktora tezine yönelik çalışmaların incelenmesi-1 | Tez konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
11 | Examination of studies for doctoral thesis-2 | Tez konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
12 | Yaptığı çalışmalar ile ilgili dönem raporu hazırlama | Tez konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
13 | Yaptığı çalışmalar ile ilgili dönem raporu hazırlama-2. hafta | Tez konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
14 | Yaptığı çalışmalar ile ilgili dönem raporu inceleme | Tez konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
15 | Yaptığı çalışmalar ile ilgili dönem raporu inceleme-2 | Tez konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 40 | 560 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 24 | 24 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 604 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 24,16 | ||
AKTS | 24 AKTS |