IEM1817 Mikroekonometri I

8 AKTS - 4-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod IEM1817
Ad Mikroekonometri I
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 4-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 8 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SEDA ŞENGÜL
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı, yatay-kesit ve panel veri gibi bireysel seviyedeki verilerle, bireylerin, firmaların ekonomik davranışlarına ilişkin analizleri öğretmektir.

Dersin İçeriği

Birey-firma gibi ekonomik birimlerin ekonomik davranışlarını belirlemede kullanılan kesikli, sansürlü, sayma modeller ve doğrusal panel veri modelleri bu dersin içeriğini oluşturacaktır.

Dersin Ön Koşulu

Herhangi bir ön koşul gerekmemektedir.

Kaynaklar

D. Gujarati "Ekonometriye Giriş"

Notlar

Ders notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Mikro ekonometri de kullanılan veri yapısını çok iyi bilmek
ÖÇ02 En çok olabilirlik tahmincini ve doğrusal olmayan regresyon modellerini öğrenmek
ÖÇ03 Kendi başına yatay kesit verileriyle bir mikro ekonometrik çalışma yapabilme becerisi kazanmak.
ÖÇ04 Kendi başına panel verileriyle bir ekonometrik çalışma yapabilme, ortaya çıkabilecek bir ekonometrik sorunu çözebilme becerisi kazanmak.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ekonometrik bir problemi tespit edip bu probleme yeni bir çözüm önerir 1
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem Araştırması alanında güncel kavramları kullanarak yeni bilgiler geliştirir 1
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ekonometrik yöntemlerin diğer alan ve disiplinlere hangi amaçla ve nasıl uygulandığını açıklar 2
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sahip olduğu bilgileri kullanarak İktisat, İşletme ve diğer sosyal bilimlerde yer alan problemlere özgün çözümler getirir 5
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Karşılaşılan problemi çözmek üzere matematik, istatistik ve ekonometri bilgisi kullanarak yeni bir model oluşturur 4
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Modeli tahmin etmek için en uygun yöntemden elde ettiği sonuçları yorumlar 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Problemlere çözüm önerileri geliştirmek üzere kavramsal düzeyde analiz yapar 2
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Amaca uygun bir şekilde veri toplar 2
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanarak elde ettiği bilgileri sentezler 5
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Analiz sonuçlarını uygun bir şekilde sunar 4
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bulgularını Türkçe veya yabancı bir dilde yüksek lisans tezine ya da mesleki bir rapora dönüştürür 3
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Karşılaştığı problemleri çözmek üzere güncel yaklaşım ve yöntemleri araştırıp yeni çözümler önerir 2
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Ekonometrik ve istatistiki yöntemleri kullanarak uzun vadeli plan ve stratejiler geliştirir 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bir problemi çözmek üzere Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem ile ilgili bilgileri kullanarak bireysel çalışma yapar 1
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Ekip içinde sorumluluk alarak liderlik yapar 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler 2
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir örgüt/kurum için vizyon, amaç ve hedef belirlemek amacıyla alanında öğrendiği bilgileri kullanır 3
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem ile ilgili bir paket program kullanır veya yeni bir bilgisayar kodu yazar
PÖÇ19 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde yorumlar/kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri uygular
PÖÇ21 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Güncel konuları takip ederek iktisadi ve sosyal olaylara ilişkin verileri yorumlar


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Mikro ekonometride kullanılan veriler ve mikro ekonomik verilerin yapısı Öğrenciler haftalık programdan ilgili konuları inceleyerek hazırlanırlar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
2 Doğrusal modeller ve en küçük kareler tahmincisi Öğrenciler haftalık programdan ilgili konuları inceleyerek hazırlanırlar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
3 En çok olabilirlik tahmincisi ve doğrusal olmayan en küçük kareler tahmincisi (II) Öğrenciler haftalık programdan ilgili konuları inceleyerek hazırlanırlar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
4 En çok olabilirlik tahmincisi ve hipotez sınaması Öğrenciler haftalık programdan ilgili konuları inceleyerek hazırlanırlar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme
5 Yatay kesit veriler için modeller Öğrenciler haftalık programdan ilgili konuları inceleyerek hazırlanırlar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme
6 İki değerli modeller Öğrenciler haftalık programdan ilgili konuları inceleyerek hazırlanırlar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Proje Temelli Öğrenme
7 Çok Seçimli Modeller Öğrenciler haftalık programdan ilgili konuları inceleyerek hazırlanırlar. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
8 Ara Sınav Öğrenciler ara sınav için hazırlanırlar. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
9 Çok Seçimli Modeller (II) Öğrenciler haftalık programdan ilgili konuları inceleyerek hazırlanırlar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme
10 Tobit ve seçim modelleri Öğrenciler haftalık programdan ilgili konuları inceleyerek hazırlanırlar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Proje Temelli Öğrenme
11 Tobit ve seçim modelleri (II) Öğrenciler haftalık programdan ilgili konuları inceleyerek hazırlanırlar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
12 Sayma Modeller Öğrenciler haftalık programdan ilgili konuları inceleyerek hazırlanırlar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
13 Panel data modelleri Öğrenciler haftalık programdan ilgili konuları inceleyerek hazırlanırlar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Proje Temelli Öğrenme
14 Doğrusal panel veri modelleri Öğrenciler haftalık programdan ilgili konuları inceleyerek hazırlanırlar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
15 Doğrusal panel veri modelleri (II) Öğrenciler haftalık programdan ilgili konuları inceleyerek hazırlanırlar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Öğrenciler final sınavı için hazırlanırlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Öğrenciler final sınavı için hazırlanırlar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 8 112
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 4 8
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 212
Toplam İş Yükü / 25 (s) 8,48
AKTS 8 AKTS

Güncelleme Zamanı: 08.05.2024 11:17