Genel Bilgi
Kod | IEM1817 |
Ad | Mikroekonometri I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 8 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SEDA ŞENGÜL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, yatay-kesit ve panel veri gibi bireysel seviyedeki verilerle, bireylerin, firmaların ekonomik davranışlarına ilişkin analizleri öğretmektir.
Dersin İçeriği
Birey-firma gibi ekonomik birimlerin ekonomik davranışlarını belirlemede kullanılan kesikli, sansürlü, sayma modeller ve doğrusal panel veri modelleri bu dersin içeriğini oluşturacaktır.
Dersin Ön Koşulu
Herhangi bir ön koşul gerekmemektedir.
Kaynaklar
D. Gujarati "Ekonometriye Giriş"
Notlar
Ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Mikro ekonometri de kullanılan veri yapısını çok iyi bilmek |
ÖÇ02 | En çok olabilirlik tahmincini ve doğrusal olmayan regresyon modellerini öğrenmek |
ÖÇ03 | Kendi başına yatay kesit verileriyle bir mikro ekonometrik çalışma yapabilme becerisi kazanmak. |
ÖÇ04 | Kendi başına panel verileriyle bir ekonometrik çalışma yapabilme, ortaya çıkabilecek bir ekonometrik sorunu çözebilme becerisi kazanmak. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonometrik bir problemi tespit edip bu probleme yeni bir çözüm önerir | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem Araştırması alanında güncel kavramları kullanarak yeni bilgiler geliştirir | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonometrik yöntemlerin diğer alan ve disiplinlere hangi amaçla ve nasıl uygulandığını açıklar | 2 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sahip olduğu bilgileri kullanarak İktisat, İşletme ve diğer sosyal bilimlerde yer alan problemlere özgün çözümler getirir | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Karşılaşılan problemi çözmek üzere matematik, istatistik ve ekonometri bilgisi kullanarak yeni bir model oluşturur | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Modeli tahmin etmek için en uygun yöntemden elde ettiği sonuçları yorumlar | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Problemlere çözüm önerileri geliştirmek üzere kavramsal düzeyde analiz yapar | 2 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Amaca uygun bir şekilde veri toplar | 2 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanarak elde ettiği bilgileri sentezler | 5 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Analiz sonuçlarını uygun bir şekilde sunar | 4 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bulgularını Türkçe veya yabancı bir dilde yüksek lisans tezine ya da mesleki bir rapora dönüştürür | 3 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Karşılaştığı problemleri çözmek üzere güncel yaklaşım ve yöntemleri araştırıp yeni çözümler önerir | 2 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ekonometrik ve istatistiki yöntemleri kullanarak uzun vadeli plan ve stratejiler geliştirir | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir problemi çözmek üzere Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem ile ilgili bilgileri kullanarak bireysel çalışma yapar | 1 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Ekip içinde sorumluluk alarak liderlik yapar | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler | 2 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir örgüt/kurum için vizyon, amaç ve hedef belirlemek amacıyla alanında öğrendiği bilgileri kullanır | 3 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem ile ilgili bir paket program kullanır veya yeni bir bilgisayar kodu yazar | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde yorumlar/kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri uygular | |
PÖÇ21 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Güncel konuları takip ederek iktisadi ve sosyal olaylara ilişkin verileri yorumlar |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Mikro ekonometride kullanılan veriler ve mikro ekonomik verilerin yapısı | Öğrenciler haftalık programdan ilgili konuları inceleyerek hazırlanırlar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
2 | Doğrusal modeller ve en küçük kareler tahmincisi | Öğrenciler haftalık programdan ilgili konuları inceleyerek hazırlanırlar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
3 | En çok olabilirlik tahmincisi ve doğrusal olmayan en küçük kareler tahmincisi (II) | Öğrenciler haftalık programdan ilgili konuları inceleyerek hazırlanırlar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
4 | En çok olabilirlik tahmincisi ve hipotez sınaması | Öğrenciler haftalık programdan ilgili konuları inceleyerek hazırlanırlar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
5 | Yatay kesit veriler için modeller | Öğrenciler haftalık programdan ilgili konuları inceleyerek hazırlanırlar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme |
6 | İki değerli modeller | Öğrenciler haftalık programdan ilgili konuları inceleyerek hazırlanırlar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
7 | Çok Seçimli Modeller | Öğrenciler haftalık programdan ilgili konuları inceleyerek hazırlanırlar. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
8 | Ara Sınav | Öğrenciler ara sınav için hazırlanırlar. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
9 | Çok Seçimli Modeller (II) | Öğrenciler haftalık programdan ilgili konuları inceleyerek hazırlanırlar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme |
10 | Tobit ve seçim modelleri | Öğrenciler haftalık programdan ilgili konuları inceleyerek hazırlanırlar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
11 | Tobit ve seçim modelleri (II) | Öğrenciler haftalık programdan ilgili konuları inceleyerek hazırlanırlar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
12 | Sayma Modeller | Öğrenciler haftalık programdan ilgili konuları inceleyerek hazırlanırlar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
13 | Panel data modelleri | Öğrenciler haftalık programdan ilgili konuları inceleyerek hazırlanırlar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
14 | Doğrusal panel veri modelleri | Öğrenciler haftalık programdan ilgili konuları inceleyerek hazırlanırlar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
15 | Doğrusal panel veri modelleri (II) | Öğrenciler haftalık programdan ilgili konuları inceleyerek hazırlanırlar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Öğrenciler final sınavı için hazırlanırlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Öğrenciler final sınavı için hazırlanırlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 8 | 112 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 212 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 8,48 | ||
AKTS | 8 AKTS |