Genel Bilgi
Birim | SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ |
MALİYE (YL) (TEZLİ) | |
Kod | PF735 |
Ad | Vergi Cezaları ve Uyuşmazlıkları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NESLİHAN COŞKUN KARADAĞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. NESLİHAN COŞKUN KARADAĞ
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, vergi cezaları hakkında bilgi vermek, vergi idaresi ile mükellef arasında ortaya çıkan sorunların idari aşamada çözüm yollarını göstermek ve analizini yapmaktır.
Dersin İçeriği
Bu derste 213 Sayılı Vergi Usul Kanununda yer alan vergi uyuşmazlıkları ve cezaları açıklanacaktır. İdare ile mükellef arasındaki sorunların/uyuşmazlıkların konusu araştırma konusudur. 213 Sayılı Kanunda yer alan uzlaşma, ceza indirimi, hata düzeltme, pişmanlık ve ıslah vb. İdari aşamada çözüm yolları, vaka çalışmaları çerçevesinde ele alınarak değerlendirilmektedir.
Dersin Ön Koşulu
YOK
Kaynaklar
Vergi Hukuku, Mualla Öncel, Ahmet Kumrulu, Nami Çağan; Vergi Hukuku, Yusuf Karakoç
Notlar
Dönem içinde önerilen makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Ceza Hukuku ve Vergi Ceza Hukukuna ilişkin temel bilgileri ve ilkeleri çözümleyebilir |
ÖÇ02 | Vergi suç ve cezalarını ve uygulama kurallarını çözümleyebilir |
ÖÇ03 | Vergi cezalarını sona erdiren nedenleri açıklayabilecek ve vergi ceza sistemini değerlendirir |
ÖÇ04 | Vergi uyuşmazlıklarının kaynağını sorgular |
ÖÇ05 | Vergi uyuşmazlıklarının çözüm mekanizmalarını kavrar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Maliye, ekonomi ve kamu politikaları alanında ileri düzey teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olur | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı iktisat okullarının ve maliye yaklaşımlarının karşılaştırmalı analizini yapar | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Maliye disiplinini hukuk, iktisat, kamu yönetimi, işletme ve muhasebe gibi alanlarla ilişkilendirerek disiplinlerarası bir bakış açısıyla analiz yapar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çağdaş iletişim araç, yöntem ve süreçlerini kullanarak Maliye alanında elde ettiği sayısal ve istatistiki verileri analiz eder | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri değerlendirir | 5 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Maliye alanında akademik veya profesyonel çalışmalarda liderlik yapar | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Maliye alanında akademik ve mesleki bilgiyi pratik uygulamalara dönüştürerek etkin çözümler üretir | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mali olaylara ilişkin hukuki düzenlemelerin farkında olarak mevzuat değerlendirmesi yapar | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Gerekli düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini mesleki alanda kullanır | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak maliye alanında hazırladığı özgün araştırmaları alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır | 1 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Maliye bilim alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranır | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | dersin kapsamı ve işlenişi konusunda genel bilgilendirme | okuma anlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | vergi ceza hukuku ile genel ceza hukuku ilişkisi | okuma anlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Vergi ceza sisteminin gelişimi | okuma anlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Vergi kabahatleri, suçları ve cezaları | okuma anlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | uyuşmazlık kavramı, vergi cezasını gerektiren uyuşmazlıklar | okuma anlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Uyuşmazlıkların çözüm mekanizmaları | okuma anlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | uyuşmazlıkların idari aşamada çözüm mekanizmaları | okuma anlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev |
|
9 | idari aşamada çözüm mekanizması olarak uzlaşma | araştırma, okuma, anlama, sunuma hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma |
10 | idari aşamada çözüm mekanizması olarak hata düzeltme | araştırma, okuma, anlama, sunuma hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma |
11 | idari aşamada çözüm mekanizması olarak cezada indirim | araştırma, okuma, anlama, sunuma hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma |
12 | idari aşamada çözüm mekanizması olarak pişmanlık ve ıslah | araştırma, okuma, anlama, sunuma hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma |
13 | idari aşamada çözüm mekanizması olarak izaha davet | araştırma, okuma, anlama, sunuma hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma |
14 | Alternatif uyuşmazlık çözüm mekanizmaları | araştırma, okuma, anlama, sunuma hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma |
15 | genel değerlendirme | yorum, sentez, analiz | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ödev | 100 | 40 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |